Valg av forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av forsterker?

Jeg lurte på om det var noen som kunne gi meg noen anbefalinger på hvilken forsterker jeg skal kjøpe.. Jeg har satt meg ut to forsterkere .. det er Denon AVR 3803 eller Harmon Kardon AVR 5500.. Begge to ligger i en pris klasse på 11000-12000 kr og har de samme spesifikasjonene.. Denon forsterkeren har 7x110 watt i 8 ohm.. men Hardon kardon har 75 watt pr utgang.. men jeg har hørt at harmon kardon har andre en annen måte å måle styrken på utgangene?? HVILKEN SKAL JEG VELGE???

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk ikke for mye på utgangseff. da HK som regel er meget strømsterk i forhold til oppgitte data.
    Denon AVR 3803 har fått enormt mye skryt i tester. Jeg hadde valgt Denon men det er ikke sikkert det er det rette valget for deg. Ta deg tid til å fikle litt med begge to og velg den du liker best. Begge disse er meget kompetente, og begge oppgir effekt i 8 ohm med alle kanaler i drift.

Lykke til med valget. Med disse komponentene blir det bra uansett, med mindre du har tungdrevne høyttalere i et stort rom.

MVH Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Valg av forsterker?

Sitat Opprinnelig postet av _StIaN_
    Jeg lurte på om det var noen som kunne gi meg noen anbefalinger på hvilken forsterker jeg skal kjøpe.. Jeg har satt meg ut to forsterkere .. det er Denon AVR 3803 eller Harmon Kardon AVR 5500..
    Helt klart Denon etter min mening, men det eneste riktige er å prøve ut begge deler og se hva du liker best selv.

Denon-forsterkeren har fått mye bra kritikk, og jeg er selv utrolig happy med min Denon (som dog er en billigere modell, dessverre...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Min forrige forsterker var denon som jeg hadde i 3 år og var veldig fornøyd med den.Kjøpte meg nettopp H/K forsterker og jeg må si at det er stor forskjell når det gjeller effekttrinnene,den har så mye krefter at spiller med stålkontroll uansett nivå.
    Men man må prøve seg frem og finne ut hva en selv liker best får kansje litt mer utstyr for pengene på denon,den har jo 7 kanaler,men trur du får mer effekt for pengene når det gjelder H/K

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også anbefale å kikke litt på de nye Yamaha forsterkerne... de har også fått mye god kritikk..
    Kikk litt rundt

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Valg av forsterker?

takk for tilbakemld..Da har jeg bestillt deler av anlegget på hifiklubben..
    har bestemt meg for denon's avr 3803.. så kjøper jeg B&W DM604 som front høytalere.. det ble 22.994,- så jeg venter en liten stund med resten for fylle lommeboken
    noen som har erfaring med disse høytalerene?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte forsterker i november og hadde sett meg ut dei to du hadde (Denon AVR 3803 og Harmon Kardon AVR 5500) + pioneer vsx-d2011

Mitt valg falt på pioneer sin 7*100 watt (som seinere har høstet glimrende kritikk og vunnet priser) som eg er godt fornøyd med ( http://www.pioneer.no/no/product_det...onomy_id=62-98 ).

Den spesielle forsterkeren er calibrert hos "air studios" i England og så fulgte det med mikrofon som brukes til å stille inn alle høgtalerene (slapp da å kjøpe meg lydmåler i tillegg).

kjøpte samtidig pioneer dv-656a og fekk med det ein god pris (15 000,- , kostet egentlig 17 500,-)

Lignende tråder

1. Harman Kardon - Valg av forsterker
    By tronich in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 16
    Siste melding: 09-06-2005, 11:15
  2. Valg av sub forsterker
    By don in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 06-01-2005, 21:52
  3. Hjelp til valg av Surround Forsterker..
    By TommyTott in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 04-16-2005, 17:06
  4. Valg av forsterker
    By Atrociter in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 10-21-2004, 09:28
  5. Selvbygg-sub: fritt valg av forsterker?
    By roffe in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 14
    Siste melding: 01-18-2004, 03:49

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •