Pioneer AVC AX-10Ai-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer AVC AX-10Ai-S

Er det noen som har noe erfaring med denne forsterkeren?

Jeg kjøpte en sånn for et par uker siden, men er ikke helt fornøyd med lydtrykket. Jeg hadde en litt gammel forsterker fra før Pioneer AVC E-06 som sikkert må nærme seg 6 år. Den er på 5x100w og jeg vil si at den spiller fletta av AX10. Er det noe jeg har gjort galt? Denne skal jo yte 7x170w. Synes det er rart at jeg må skru lyden så langt opp som til -40 for at det i det hele tatt skal bli lyd. Starter på -80 og går til +20. For å få sånn passe lyd pleier jeg å spille på ca -15. Før var det sjeldent jeg var over halparten av max. Noe må nesten være galt, men jeg kan bare ikke skjønne hva jeg har gjort feil. Jeg bruker en pioneer dv-747 dvdspiller som er koblet til med komponent kabel for lyd og en shvs for bilde. Vil jeg få et bedre lydbilde hvis jeg bruker 5.1 utgangen på dvd spilleren til forsterkeren?

Håper noen kan hjelpe meg

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komponent for lyd benytter du vel neppe. en digital koax er nok det de fleste ville benytte her. har du koblet analogt i tillegg(2xphonokabler)? sjekk at det faktisk er den digitale lyden receiveren benytter. er det den analoge vil det låte kjedelig på film for å si det pent.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selvfølgelig rett. Det er digital koax. Det står også på forsterkeren at den får digitalt signal.

Vil det være bedre å bruke 5.1 utgangen på dvd spilleren til forsterkeren i stedenfor koax?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    isåfall må det være en særdeles god dvd spiller Er å anbefale at du bruker prosessoren i forsterkeren Den har jo romkorreksjon oxo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •