anbefalinger til STRØMSTERK effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

anbefalinger til STRØMSTERK effektforsterker?

Jeg har skaffet meg et par Infinity Kappa 9.2 nå, og trenger noe strømsterkt til disse... Vil hels ha anbefalinger av de som virkelig har prøvd forskjellig med disse, men har ikke allverdens med penger da militæret tar opp jobbmulighetene mine :-| Men rundt 15k +/- skal jeg nok klare å hamle opp med Kanskje en fordel å se etter brukt? (noen som ev. selger?)

Det jeg vet jeg MÅ ha er en effektforsterker (2?) som leverer masser av ampere til høyttalerne... og jeg er ute etter god og ren lyd! ihvertfall så godt jeg kan få for den prisen... forforsterker blir yamaha, rotel eller denon (til 10k-15k...)

Takk for alle svar

Mvh

PS: vet at det ligger mange tråder om dette fra før, men lager en ny for å få enklere oversikt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    midgard audio, embla eller beast skal være bra til denne prisen hvis du skal ha strømsterke effektforsterkere..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel sine eff. forsterkere er jo meget sterke de også.
    F.eks. RMB 1090: 380w i 8 ohm. Det sitter 2,5 KvA trafo i den!!
    Kan kjøpes brukt til ca 10k hvis du finner noen. Passer jo bra om du har tenkt rotel forforsterker også!
    Jeg har rotel eff. og synes denne er helt knall på mine Patos høyt.

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    Jeg har skaffet meg et par Infinity Kappa 9.2 nå, og trenger noe strømsterkt til disse... Vil hels ha anbefalinger av de som virkelig har prøvd forskjellig med disse, men har ikke allverdens med penger da militæret tar opp jobbmulighetene mine :-| Men rundt 15k +/- skal jeg nok klare å hamle opp med Kanskje en fordel å se etter brukt? (noen som ev. selger?)

Det jeg vet jeg MÅ ha er en effektforsterker (2?) som leverer masser av ampere til høyttalerne... og jeg er ute etter god og ren lyd! ihvertfall så godt jeg kan få for den prisen... forforsterker blir yamaha, rotel eller denon (til 10k-15k...)

Takk for alle svar

Mvh

PS: vet at det ligger mange tråder om dette fra før, men lager en ny for å få enklere oversikt

Har ikke særlig mye erfaring enn med andre enn Hegel. H2 og spesiellt H4 er meget strømsterke. Disse kan du få til en OK pris som brukte..

http://www.hegel.com/power.htm

Newcomer booyy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil anbefale deg og heller dra rundt og prøve diverse effekttrinn så hører du hvordan det funker med dine høyttalere
    jeg gjorde det og endte opp med en vincent som passer mine dali evidence utmerket.pris 20000
    masse forskjell i lyd blant forsterkere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kappa 9.2 er vel rimelig vanskelig å hamle opp med. Har vel en bryter som skal hindre de å gå under 1 Ohm om jeg ikke husker feil....

Ville tittet rundt etter en Rotel RMB1090 eller lignende. Mener å huske jeg fikk ett sett Kappa 9.2 til å spille bra med en slik hos en kunde for noen år siden. Det blafra godt på buksebeina uten at forsterkeren kutta ut.

Skal dog svært gode (og strømsterke) forsterkertrinn til for å få det til å bli tight og fint i bassen though. Rotel`n er i grenseland.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gWise
    Kappa 9.2 er vel rimelig vanskelig å hamle opp med. Har vel en bryter som skal hindre de å gå under 1 Ohm om jeg ikke husker feil....

Ville tittet rundt etter en Rotel RMB1090 eller lignende. Mener å huske jeg fikk ett sett Kappa 9.2 til å spille bra med en slik hos en kunde for noen år siden. Det blafra godt på buksebeina uten at forsterkeren kutta ut.

Skal dog svært gode (og strømsterke) forsterkertrinn til for å få det til å bli tight og fint i bassen though. Rotel`n er i grenseland.
    Har sett litt på den Rotel.. skal se om jeg finner en forhandler eller noe som har den så jeg får teste om jeg er fornøyd slår jeg vel til.. skal ha en heftig sub til å ta seg av de virkelig tunge basskosene, så om de ikke blaffrer bort bokseren blir jeg nok fornøyd allikevel

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden