brokoblet nad c372+272

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

brokoblet nad c372+272

har bro koblet disse på mine cerwin vega clsc15, og har et problem, med en gang jeg skruer opp litt så slår c372 seg av i stand by. før jeg bro kobla disse brukte jeg kun c372 og kunne da spille en del høyere. det er blitt mye bedre lyd nå og det blir ingen forvrengt lyd når den slår seg av. noen som vet hva dette kommer av?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting til, når jeg bro kobler disse er det meningen at d bare skal være venstre lyd? det går jo ikke an å ikke ha høyre lyd

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av red
    har bro koblet disse på mine cerwin vega clsc15, og har et problem, med en gang jeg skruer opp litt så slår c372 seg av i stand by. før jeg bro kobla disse brukte jeg kun c372 og kunne da spille en del høyere. det er blitt mye bedre lyd nå og det blir ingen forvrengt lyd når den slår seg av. noen som vet hva dette kommer av?
    Er det nok effekt med bare en effektforsterker til clsc15? Var på Hi-Fi klubben senest i går, og de kjører clsc15 med to NAD C272 effektforsterkere!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Er det nok effekt med bare en effektforsterker til clsc15? Var på Hi-Fi klubben senest i går, og de kjører clsc15 med to NAD C272 effektforsterkere!!
    Hehe, ene effektdelen ligger jo i 372en hans.

Og selvfølgelig skal det være både høyre og venstrelyd, men den ene forsterkeren skal ta seg av venstre og den andre av høyre.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les brukermanualen for å sjekk at du har gjort det 100% riktig, du skal ha både venstre og høyre lyd!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D_KILLAH
    Hehe, ene effektdelen ligger jo i 372en hans.
    Jaja, det kan godt hende det låter mer enn bra nok med en effektforsterker. Men som sagt, på Hi-Fi klubben brukte de to effektforsterkere, og det låt i hvertfall noe helt sinnsykt!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse 2 er helt identiske, prøv å byttom høyttalere til hver forsterker, og se om det er høyttaleren som "kneler" 372. Skjer det samme da, at 372 "kneler", så er det mest sannsynelig noe fiel med den... 372/272 takler MYE før de kneler, spessielt i 8ohm!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut av det høyre venstre greiene. ja det er bare c372 som slår seg av men kan det være at den blir for varm som gjør det? har ca 5cm klaring over forsterkeren i stereo benken

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut av det høyre venstre greiene. ja det er bare c372 som slår seg av men kan det være at den blir for varm som gjør det? har ca 5cm klaring over forsterkeren i stereo benken
    Den blir rimelig kokvarm før den går i protect altså! hehe

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, det kan godt hende det låter mer enn bra nok med en effektforsterker. Men som sagt, på Hi-Fi klubben brukte de to effektforsterkere, og det låt i hvertfall noe helt sinnsykt!!
    "kan hende det låter mer enn bra nok med en effektforsterker"

hehe, dette er TO effektforsterkere dette! Bare at den ene effektforsterkeren fungerer som forforsterker også! Det er eneste forskjellen! Effekten er identisk

Så med andre ord så låter det like "sinnsykt" her som du sier det låt på Hifiklubben :smile:

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    "kan hende det låter mer enn bra nok med en effektforsterker"

hehe, dette er TO effektforsterkere dette! Bare at den ene effektforsterkeren fungerer som forforsterker også! Det er eneste forskjellen! Effekten er identisk

Så med andre ord så låter det like "sinnsykt" her som du sier det låt på Hifiklubben :smile:
    Det sier vel seg selv at det låter bedre med to effektforsterkere i tillegg til forforsterkeren, enn bare en, det blir jo mye mer watt ut til høyttalerne:

NAD- c372 + c272

NAD- c372 + c272 + c272

Blir vel bare dumt å si at det låter like bra. Dette har forresten blitt tatt opp før. En som ønsket enda mer effekt til sine clsc15, og han kjørte da med TO(!!) stk c272..

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier vel seg selv at det låter bedre med to effektforsterkere i tillegg til forforsterkeren, enn bare en, det blir jo mye mer watt ut til høyttalerne:

NAD- c372 + c272

NAD- c372 + c272 + c272

Blir vel bare dumt å si at det låter like bra. Dette har forresten blitt tatt opp før. En som ønsket enda mer effekt til sine clsc15, og han kjørte da med TO(!!) stk c272..
    Åh herregud da man! Du kan ikke bruke 2 stk. c272 på hver høytaler og i tillegg bruke effekten i c372. c372 er en c272 med forforsterker innebygd! En c372 pluss en c272 blir det samme som å ha 2stk. c272 med ekstern forforsterker.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nesJe,

Du kan ikke utnytte effekten i tre forsterkere i dette oppsettet, dessuten på hifi klubben så brukte dem nok en ren forforsterker, altså en forsterker uten høytaler tilkoblinger.
    C372 + C272 = TO 272 + forforsterker.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OMFG!! Istede for å gå løs på meg, så gå heller løs på han i Hi-Fi klubben!! Der sto det utstilt akkurat det jeg har nevnt, og han sa at de brukte begge NAD c272'ene.. Kan godt hende det er feil, men det er da ikke rart at jeg trodde det var sånn, når både han sa det og jeg selv så det var to stk c272 og en c372.. Det er jo i såfall HAN som er stokk dum.

PS! Takk for kommentarene, flott at det fins sånne folk som dere og

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe,kjenner ikke han på hifi klubben jeg..
    vet ikke om 372 har ren preout jeg, men har den det så kunne han brukt den som ren forforsterker i det oppsettet der.
    Du og skjønner jo hva vi mener? At du ikke kan bruke effkten fra en 372, om du har to 272 påkobla fra før..

Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK brukte nok 372 som forforsterker. Men det er værtfall dumt å bruke pengene på 2stk 272 og en 372, når man bare bruker 272'ene. Her i Grimstad bruker de 2stk 272 og en c162 som forforsterker.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS! Takk for kommentarene, flott at det fins sånne folk som dere og
    Ta det med ro, det var ikke vondt ment, men du ville jo bare ikke skjønne hva de mente. hehe ;-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva dere mener, men tenkte ikke det der og da, da han sa det var sånn og sånn. Om jeg hadde begynt å motsi han, så tror jeg det bare hadde blitt dumt Men bøyer meg i støvet. Må også føye til at han kan ikke ha vært så altfor smart, i hvertfall snakket han mye tull.

Man lærer så lenge man lever, er det ikke det det heter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •