nad 2200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: nad 2200

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile nad 2200

Hei igår kom julaften noe tidlig på meg.

En kamerat kom på besøk og jeg fikk hans gamle nad 2200 i gave for han har kjøpt seg en stor rotel integrert.
    Er det noen her som har kjennskap til denne? hvor mye watt den har i ekte saker. Er det spesielle ting jeg skal skjekke passe på med denne?
    Den skal etter hvert drive bakhøyttalerne i hjemmekino oppsettet mitt. Så akkurat nå har den en velfortjent ferie, i stereo benken min.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8

En kamerat kom på besøk og jeg fikk hans gamle nad 2200 i gave for han har kjøpt seg en stor rotel integrert.
    Er det noen her som har kjennskap til denne? hvor mye watt den har i ekte saker. Er det spesielle ting jeg skal skjekke passe på med denne?
    Den skal etter hvert drive bakhøyttalerne i hjemmekino oppsettet mitt. Så akkurat nå har den en velfortjent ferie, i stereo benken min.

Se om du finner noe her

http://nadelectronics.com/support/manuals_framset.htm
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt på den før,men den er 2 x 100 watt i 8 ohm.1x400watt brokoblet i 8ohm..produsert mellom 1987 og 1989.... mer info :http://207.228.230.231/info/NAD_2200.pdf

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 2200 er oppgitt til 2*100 Watt, men den kom orginalt med eget testskjema som viste den reelle effekten. På den jeg har står den oppgitt som 2*150 watt. Så den ligger gjerne rundt der din også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om disse gamle nadene er oppgitt til å ha ganske stor effekt så er de litt mer rause på disse enn de nyere modellene (218 osv). Hadde selv 2xnad 2700 brokoblet på et par cerwin vega al1000 dette spillte ikke noe særlig bedre enn 1xnad218 som trossalt er oppgitt til mye mindre effekt.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8

En kamerat kom på besøk og jeg fikk hans gamle nad 2200 i gave.
    Gratulerer, en gammel NAD er ikke noe å kimse av.........krefter har de nok av.

Du burde la receiveren drive bak-kanalene og sette opp NAD i Bi-Amping på frontene, tilkoplet bassen(e).

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Gratulerer, en gammel NAD er ikke noe å kimse av.........krefter har de nok av.

Du burde la receiveren drive bak-kanalene og sette opp NAD i Bi-Amping på frontene, tilkoplet bassen(e).
    skal ha surround forforsterker og heftigere saker i front enn nad så den skal til bakkanalene.

Kanskje jeg skal kjøpe største godsakene til snickers is eller vincent kanskje noe annet. jeg sier ikke noe nå de som venter får se iløpet av neste år.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •