Surroundforsterker til Klipsch RB-35 Home Theater System

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Surroundforsterker til Klipsch RB-35 Home Theater System

Heisann.
    Jeg har funnet ut at det er påtide å bytte ut det gamle anlegget med noe av nyere modell og mye, mye bedre ytelse. Fra før har jeg et par Proson reality 62 høyttalere og en forsterker som ble laget av meg selv på grunnkurs elektro for nærmere seks år siden (utviklet av Chrisitanssands Lydfabrik). Så kan trygt si at dette begynner å bli foreldet og at det ikke gir nok lyd lengre.

Har fulgt med på forumet en liten stund nå, og lest altfor mye om både det ene og det andre. Mange forskjellige meninger, så det er vanskelig å vite hva som er "rett".

Jeg har falt for Klipsch RB-35.
    Denne typen anlegg virker ikke så populært blant AVforum's brukere, men jeg syns det er både pent og se på, og har følelsen av at det er ganske bra. Håper noen av dere har erfaring med dette systemet? Eneste problemet mitt er at jeg ikke har fått prøvehørt det, noe som jeg gjerne vil/skal før jeg legger rundt 20000,- i et nytt anlegg. Etter hva jeg har lest så enten elsker man lyden i Klipsch, ellers så hater man det. Jeg håper jeg tilhører førstnevnte.

Første spørsmål blir da:
    Jeg bor i Kristiansand, så det blir litt langt å reise til Oslo eller Trondheim for å kun prøvehøre et anlegg. Finnes det forhandlere som ligger betydelig nærmere Kristiansand?

Så kommer det jeg egentlig lurer på; forsterker (jeg tar utgangspunkt i at jeg liker lyden fra Klipsch).
    Jeg har lest og lest og lest, og alle sier forskjellig føler jeg. Bruksområdet er mye musikk og mye film. Så jeg vil gjerne ha i både pose og sekk. Jeg hadde tenkt å bruke ~7000,- på dette.

Det er her dere kommer inn. Hvilken surroundforsterker anbefales til Klipsch RB-35 (og som kan fungere fint for noe fremtidig utbytting av utstyr)?

Her er utstyrsliste:

Klipsch RB-35 Home Theater System
    - Klipsch RB35 ~ 5995,-
    - Klipsch RS35 ~ 5995,-
    - Klipsch RC35 ~ 3995,-

= 15985,-

- Klipsch RW12 ~ 6995,-
    Totalt: 22980,-

eller

- SVS PB10-ISD ~ 5200,- (ca)
    Totalt: 21185,-

Valget faller nok på en SVS etter all den positive omtalen den får.

Takker for alle svar på forhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er som du sier, enten liker eller hater du klipsch. Jeg og tilhører førstnevnte. Til kino er klipsch meget bra. Har ikke hørt de høyttalerne (RB-35) du nevner i stereo, men har du forholdsvis lite rom og liker klangen i dem så blir du nok fornøyd. Tror ikke du går feil med pb10 heller, men det forutsetter at du kan stille delefrekvens i forsterkeren, kan du det?

Ellers tror jeg dette blir et bra system, men det kommer an på hvilket rom du skal ha det i. Er også å anbefale å høre klipsch før man kjøper dem i tilfelle man ikke liker deres klangsignatur.

Ikke hør så veldig mye på andre, velg det som du føler er mest rett for deg, ikke for andre

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker som passer til klipsch er opp til deg. Mener Onkye, Denon og Marantz er gode kandidater til Klipsch. Det spørs hvor mye du vil bruke på det. Yamaha er jo ikke dum heller, men "jeg" syntes ikke dette låt så bra, men dette er igjen smakssak

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aller beste hadde vært om jeg kunne fått testet flere forsterkere på RB-35 hos forhandler, men det tror jeg neppe kommer til å skje. Så det blir nok mest sannsynligvis valgt utfra andres erfaringer.

Dette er noen av de jeg har sett på:
    Denon AVR-2106 4998,-
    Harman/Kardon AVR 335 7495,-
    MARANTZ SR-5600 5995,-

.. bare for å nevne hva jeg ser på.

Som sagt, jeg setter en øvre grense på ~7000 for forsterkeren.
    Men det er veldig vanskelig å bestemme seg for noe som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom også over en link til en Onkyo TX-SR702, som har veil. pris på 9995,- men som det er tilbud på til 7495,-.

Noen formening om denne forsterkeren?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cl200 foreldet? ikke regn med å få bedre stereolyd fra en surroundreceiver til 6-7000.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Onkyoen er utgått modell, men en aldeles ypperlig reciever fordi om. Arbtageren er nettopp kommet så det blir jo feil å si at 702 er gammel. Den er uansett meget bra, og godt med krefter er det i den også, spesielt til prisen.

Synes personlig ikke harman kardon er god kombo med klipsch....men men, smaken er som baken hehe

Ville prøvd Onkyoen iallfall, meget god forsterker til prisen! Gjerne Denon 2805/Yamaha rx-v1500/1600?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Re: Einis

Kan godt være, men den er nærmere 6 år gammel og kan ikke brukes til surround. Enkelt og greit

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •