Harman Kardon Signature 2.0 + 2.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon Signature 2.0 + 2.1

Er det et brukende sett? i forhold til 7500/8500,, mye feil med produktet etc

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fryktelig gammelt da. er det noe annetr en pro logic på dem?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det skal være DD og DTS, er vel produsert rundt 2000

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ansett som et godt sett da det kom ut. Kjøp hvis du får en god pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde dette forsterkeroppsettet. Og ja det begynner bli gammelt. Jeg kjøpte dette når det ble lansert, den gangen benytta jeg det på daværende nyeste JBL L serie (L80 osv). Lyden var svært kontrollert og detaljert. Ikke minst svært åpent. Men jeg syntes hele tiden at lydbildet pekte noe mot det skarpeste. Og en ting som plaget meg grenseløst var trafostøyen fra effekttrinnet. Den duret såpass at man hørte duringen forplante seg i stereomøblet om musikken var skrudd av og det var helt stille (riktignok).
    Dette var faktisk svært plagsomt og den ble sendt på service flere ganger uten hell. Strømmen hjemme fikk skylda. Jording og alt ble fikset og kontrollert uten at det også hjalp. (Aldri hatt dette problemet med noen annen forsterker verken før eller siden...)

Det ble derfor tilslutt H/K AVR-7000 på meg den gangen. Og ble kjempeoverrasket! For jeg syntes lyden var mye større og fyldigere enn på signature. Hvordan det er mulig kan man undres på, men det er tilfelle. Nå spilte nok signature renere og klarere, men tvert om "bedre" totalt sett. Så for min del synes jeg signature serien var en flopp. Spesielt til prisen...

Håper dette kan hjelpe deg.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er vel avgjørende når det gjelder dette settet.

Jeg så det ble solgt for 19 995,- for både pre og power i lang tid, sånn rundt 2000 engang.

Problemet er at mange av de som eier dette settet har betalt nesten det dobbelte eller kanskje mer enn det dobbelte av dette, og når disse skal selge så forventer de å få igjen altfor mye av nyprisen.
    Har sett mange brukte sett med priser langt over den forholdsvis gode nyprisen de hadde på slutten.
    Det blir for dumt å betale masse for noe som er tilnærmet utdatert. Skulle gjerne ha testa forforsterkeren da denne har fått mye skryt, men til den prisen de har på bruktmarkedet så er det uaktuelt ;-)
    Ikke er det mulig å prute ned de jeg har snakka med heller..

Tror ærlig talt du får mer for pengene dine ved å kjøpe andre ting, men som sagt hvis prisen er riktig.......

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harman/kardon 2.0+2.1+1.3

Hei!

Dere diskutere dette oppsette så ivrig her så jeg tenkte jeg skulle hive meg på bølgen Jeg bruker dette oppsette per dags dato pluss effektforstkeren 1.3 (3*100watt) fra signatur serien.Dette er ett helt fantastisk oppsett spør du meg.
    Men hva mener dere her man skal betale for ett slikt oppsett? 2.0 var inne til oppgradering i 2001.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •