Receiver til ca 15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer -InC- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til ca 15k

Noen som kan anbefale en forsterker i denne prisklassen?
    Har tenkt å bruke den med JmLab Cobalt 816 S serien. Hadde vært ideelt og kjøpt en som var litt dyrere brukt, men er ikke alltid like lett.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ta ein titt på den nye digitale sonyen Lygren omtalte forleden http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=3116

No er vel ikkje den kommet i hyllene enda, men den er no værdt å sjekke spec'sen på, så spørs det om du har tid å vente til den kommer slik at du får testet den

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RSX 1055 kan kanskje være et alternativ? Koster 16000.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se også etter noe brukt det er av og til noe fett utstyr som selges som ikke er for gammelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel passer veldig bra med JMlab. På endel demonstrasjoner og messer kjører JMlab og Rotel felles stand. Så RSX-1055 er nok et glimrende valg.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel er helt klart et godt valg hvis du prioriterer lydkvalitet fremfor mest mulig fiksfakserier.

Jeg har selv en RSX1055 og er superfornøyd. Jeg kjøpte min første Rotel effektforsterker for nærmere 15 år siden og har ikke kjøpt noe annet av forsterkere siden. Den dagen jeg kjøper en forsterker det ikke står Rotel på er når jeg beveger meg opp i 100000 kroners-klassen.

RSX1055 sine 5x75 watt høres kanskje lite ut, men i følge tester holder den lett følge med mange 5x100-120 watts forsterkere i samme prisklasse.

Rotel scorer også veldig høyt for evnen til å spille musikk i stereo like bra som hjemmekino.

Så hvis Rotel i tillegg passer bra sammen med JmLab er det helt klart noe du bør prøve. Neby, som har overtatt Rotel, skal visstnok ha satt ned prisene, men hvor mye vet jeg ikke. Kan være lurt å sjekke bruktmarkedet også, evt. etter en RSX972 hvis du ikke trenger 7-kanals-funksjonalitet. Eller en RSX1065 hvis du vil ha noe dyrere (27k nypris, 5x100).

Newcomer -InC- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar.
    Rotel virker som et veldig bra valg, ingen tvil om det. Men savner DTS 96/24, er vel bare til å oppgradere?

Har også fått et veldig bra tilbud på en Primare A30.5 som også frister, men må da anskaffe meg en separat prossesor. Noen som har noen anbefalinger eller som i det hele tatt vet om noen >=10k ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Harman Kardon ? For 15 lapper får du avr 7500, meget godt valg. Eller krype over 20 000 og velge avr 8500.

Bruker selv Harman avr 7000 med 2 x Rotel rb-981. Meget fornøyd med resultatet.

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har avr7500. Er veldig fornøgd.
    Den koster veiledende 13000kr. Men var på messetilbud hos hifi centeret for 9990kr. det er i allefall ett godt kjøp!
    Du får også avr8500 for 17995 hos hifi centeret. (sikle)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RSX 1055 blir faktisk anbefalt foran H/K 8500 hvis du hører mye på musikk. Har ikke sammenlignet dem, men har snakket med flere som sier det samme. Dessuten er jo Rotelen billigere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •