SYKE lyder fra en Sony surround forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Her kommer et opptak av hvordan Eminem høres ut når jeg slår han på før forsterkeren har varmet opp.

Nå fikk jeg ikke med hele frem til den begynner å spille sikkerlig men den "fader" liksom ut bråket etterhvert....
    Haha! Du kunne jo solgt forsterkeren til amerikanske myndigheter. De plager jo fangene på Gutanamo-basen (eller hvordan det skrives) med Eminem 24 timer i døgnet.. og dette ville satt en ny standard

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Hvorfor tenkte jeg ikke på det? De hadde sikkert betalt mye bedre oxo!
    Jeg solgte forsterkeren og to hjemmebyggde ht (ikke bygget av meg men visstnok noen med peil) 10" bass og en diskant og høyde på ca1.5m til 3200. Håper dette var en nogenlunde grei pris da. Gav ham de til og med i 2 måneder for å teste før han behøvde bestemme seg.

Newcomer Toffe_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. bombs away!
    Tror nok også at stakkaren kunne trengt en tur innom serviceverkstedet gitt..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes mildt sagt j****** ut, men morsomt var det. Glad det ikke er min. :-)

Er dette et generelt problem med disse receiverne? Har vært borti en likedan som lager noen rare lyder i den ene kanalen, resten er OK. Er det noen som vet hva som er galt, evt. har hørt "rykter" om hva det kan være?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy

Jeg har samme....greia. :-? Eneste jeg kan tenke meg som forårsaker dette er at releene er dårlige. Typen som solgte den, glemte og opplyse om denne feilen. Insinuerte at jeg måtte ha koblet noe feil. :-x

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbman har jo samme problemet sier han. http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/6771

Når IsakAlexander også har dette spetakkelet må det jo vare noen som er kjent med hva det er som er galt?

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brodern har min gamle 925, den lager også noen lyder i ny og ne. Men det er en j#€vlig høy sus / skurrelyd. He rmå man slå av receiveren før det fikser seg. Og dette kan skje helt plutselig, gjett om det er noen som har vært nære hjerteklapp et par ganger

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony 925en

Når jeg vrir høyttaler velgeren av og på rett etter påslag, virker det som om støyen forsvinner raskere. Dette tyder vel på at releene enten er skitne, eller holder en dårlig kvalitet? Tenkte jeg skulle bytte dem og høre hva som skjer. :-?

Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Min gamle surround forsterker har en helt syk lyd når jeg slår den på. Den kan beskrives best som et fly som starter opp, men jeg legger ved et opptak så dere kan høre selv. Når dette pågår må jeg ikke finne på å sette på musikk/tv eller andre lyder på den. Da spraker den som om enden er nær.

Når den er "varm" så fungerer den problemfritt. Hva kan det være som er galt med den? Det er snakk om en Sony str-db925. Den er fra 1999.
    Er det ikkje noko med straumforsyninga då? Hadde omlag samme problemet/lyd med datamaskina og da var det straumforsyninga som var problemet...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg den til Lucasfilm. De kan lage en ny THX intro lyd ut av den.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •