Best surroundreceiver til <5000kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best surroundreceiver til <5000kr?

Hei!
    Jeg har en Onkyo 747 som holder på å ta kvelden.
    Derfor trenger jeg selvsagt en ny!
    Jeg har budsjett på 5000kr, bor i Oslo, her ikke noe problemer med å kjøpe på nettet eller å måtte kjøre et lite stykke for få det beste kjøpet.

Jeg har en QLN Qubic senter, JWS/Proson 2x10" front og noen mirage bak (ingen sub, trenger det heller ikke), så det er ikke akkurat noe "high end" for å si det slik, men holder i massevis for meg :-)

Signalkilder: Xbox (kompositt), Xbox 360 (komponent + optisk digital), UPC digital dekoder (kompositt), PC (RCA).h

TV: 50" Sony bakprojeksjon HDTV med komponent, s-video, kompositt, scart++

Så, hva bør jeg kjøpe? OBS! Må være sort!
    Etter å ha tittet litt rundt så har jeg funnet disse:
    NAD T743v2 Hjemmekinoreceiver hifi klubben 4000kr.
    Yamaha RX-V657 Receiver Sort, Dolby Digital EX, DTS-ES, 7x95 Watt pcutstyr.no 4000kr (5000kr på komplett.no og elkjøp).
    YAMAHA RX-V757/B Digital Receiver (RX-V757/B) 5000kr, advance.no
    DENON AVR-2106 Hjemmekinoreceiver 5000kr, hifiklubben.
    Sony STR-DB795 - Sort 4000kr, siba.no (5000kr i siba butikken).
    VSX-915-K Pioneer Receiver 7x100W,Dolby Dig. DTS Prologic 2
    3500kr, mpx.no.

Kanskje jeg kunne strukket meg til denne: Pioneer VSX-1015-K Receiver Sort, WMA 9 Pro, MCACC, 7x150 Watt 5500kr, pcutstyr.no. Det eneste problemet er at den ikke kommer på lager før 22 desember...

Evt noen andre forslag?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Denon AVR 2106 eller Pioneer 1015

1015 finner du på fyndbørsen

http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=10503

Evt kan du se på Yamaha RX-V1500

http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=9308

og denne - Harmon Kardon 335

http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=10356

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer får veldig mye skryt for tiden.. har en 1014 og er veldig fornøyd med den.. Viss du skal spille musikk og ikke bare film så vill jeg ikke anbefale yamaha rxv-1500.. Viss du skal effekt forsterkere så ville jeg tatt en nærmere titt på denon 2106.. akto er jo veldig fornøyd med den.. Men viss du går for pioneer så får du veldig mye for pengene...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!
    Fyndbørsen var jo helt genialt!
    RX-V1500 sier dere? Hm... Den har jeg ikke hørt om engang... Har prøvd å lese litt rundt, men ble ikke særlig klokere av det.

Så hva sier dere om 1015 vs RX-V1500?
    Må jo si at RX-V1500 ser jo veldig bra ut på papiret. Likte også det at den kan oppskalere kompositt (og s-video) til komponent. Men de kunne vel ha bruk mer enn 3minutter på å designe den...

EDIT: skal ikke ha effektforsterker forresten...
    EDIT2: Kommer til å spille endel musikk igjennom den ja.

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RX-V1500 og synes den spiller veldig bra til prisen, men nå har ikke jeg optimale høytalere til å teste den virkelig "fin" lyden heller da..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Jeg har RX-V1500 og synes den spiller veldig bra til prisen, men nå har ikke jeg optimale høytalere til å teste den virkelig "fin" lyden heller da..
    Der sa du noe! Som nevnt tidligere så har ikke jeg noe "high end" høytallere, vil jeg da kunne merke noe særlig forskjell i lyden på 1050 og 1500'en?

Det er jo også litt lokkende at RX-V1500 har veil pris på 9750(SEK, fyndbørsen), 1050 veil 7500(SEK, fyndbørsen), men fyndbørsen selger RX-V1500 40kr billigere enn 1015'en... Men jeg liker ikke designen noe særlig, spesiellt ikke fjernkontrollen.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter KriZ87 ang. 2106. Denne har fått veldig bra kritikk for god preamp og er derfor en god kandidat å bruke sammen med eksempelvis Embla blokker (som jo ikke er så dyre, se dynabel.no) ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du skal bare se film så er yamaha en god kandidat.. Viss du skal høre på musikk også så må det bli pioneer eller denon..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Støtter KriZ87 ang. 2106. Denne har fått veldig bra kritikk for god preamp og er derfor en god kandidat å bruke sammen med eksempelvis Embla blokker (som jo ikke er så dyre, se dynabel.no) ;-)
    Jeg har dessverre ikke plass til noen effektforsterker dessverre :-(

Må si at tråden om "aldri mer Yamaha" var jo ikke akkurat lovende med tanke på at jeg mest sannsynlig skal kjøpe via fyndbørsen/sverige (noen som vet hvordan det er med garanti ol. da?)...

KriZ87: Det var da et veldig bastand utsagn, ikke glem at jeg ikke har noe særlig høytallere...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrhardware
    Jeg har dessverre ikke plass til noen effektforsterker dessverre :-(

Må si at tråden om "aldri mer Yamaha" var jo ikke akkurat lovende med tanke på at jeg mest sannsynlig skal kjøpe via fyndbørsen/sverige (noen som vet hvordan det er med garanti ol. da?)...
    Søk og du vill finne.. vært mye snakk om dette.. Men synes fortsatt du skal teste ut pioneer 1015..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Søk og du vill finne.. vært mye snakk om dette.. Men synes fortsatt du skal teste ut pioneer 1015..
    Ja den virker meget lovende, men at den er så dyp kan være et lite problem (skal måle nå, har dette racket: Gale Vetro )...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den virker meget lovende, men at den er så dyp kan være et lite problem (skal måle nå, har dette racket: Gale Vetro )...
    Så litt snaut ut ja.. Pioneeren er 3 cm dypere enn yamahen.. Ganske dumt at det skal være avgjørende..

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener da og ha sett at mange roser RX-V1500 ganske mye, søk rundt på forumet... Den har jo Pure Direct modusen som igjen setter lyden så nøytralt som mulig (kobler ut alle overflødige kretser, inkludert displayet).. Mange liker denne funksjonen og noen liker det ikke.. Jeg bruker denne ganske skjeldent fordi jeg synes musikken blir en anelse "tam"

Den har også lip sync om det skulle ha noe å si?

RX-V1500 er den første og eneste receivern jeg har hatt, så jeg har ikke så mye grunnlag og utale meg på, men jeg synes nå ihvertfall at den var et kupp når jeg kjøpte den ifra komplett for 6000 kr, den var den eneste de hadde igjen før de slutta å selge den. Heldig meg!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har også direct.. Det jeg bruker når jeg spiller musikk.. også kan man sette suben på of, on eller plus.. I plus så spiller den også med i direct noe den ikke gjør hos yamahaen.. tror jeg..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt snaut ut ja.. Pioneeren er 3 cm dypere enn yamahen.. Ganske dumt at det skal være avgjørende..
    Oj, der var det kun 40cm gitt!
    Kunne noe som har 1050'en gjort meg en bjørnetjeneste å målt hvor langt det er mellom ytteste punkt bak, til midten av en av føttene foran? Personlig kan jeg sikkert leve med at forsterkeren stikker litt ut, så lenge alle føttene står på plata.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, der var det kun 40cm gitt!
    Kunne noe som har 1050'en gjort meg en bjørnetjeneste å målt hvor langt det er mellom ytteste punkt bak, til midten av en av føttene foran? Personlig kan jeg sikkert leve med at forsterkeren stikker litt ut, så lenge alle føttene står på plata.
    mener du pioneer 1015?? Den er 465mm i think..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener du pioneer 1015?? Den er 465mm i think..
    hehe, ja det gikk litt i surr her med alle tallene...
    Regner med at 465mm er dybden på hele greia?

(bilde av forsterkeren sett fra siden i racket).
    Laget et lite bilde for å forklare (litt) bedre hva jeg mener, hvis lengden av den blå linja er mindre enn 40cm så burde jeg jo få plass... (de røde klumpene skal forestille føttene)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er dybden på den ja.. Yamaha er 435mm.. Men uansett så tror jeg pioneeren tar seg best ut.. For yamaha`en er ikke spesielt pen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Take the Denon AVR-2106!!

Jeg ville gått for Denon AVR-2106 visst jeg var deg! jeg har den sammen med B&W 600-serien stativere.. fungerer heeelt fantastisk!!! vanvittig med trøkk!
    Denon har en av de beste surround-prosessorene på markedet og er bedre enn Rotel sin dyreste iflg. Akto. og han vet hva han snakker om, og den er vanvittig god!!!

MAngen her som henger seg opp i effekt forsterker når de snakker om 2106.. Men det er jo en fullverdig Receiver. Forsterkerdelen er også meget bra, jeg må skru på fullt før jeg hører noe støy fra den i det heletatt (brus) så konstruksjonen er ypperlig! Og den spiller jævli høyt uten å vrenge! kommer jo også an på høyttalerene seff. ser ikke ut som om du har allverdens når det gjelder det.. men med 2106 har du et FANTASTISK utgangspunkt! så kan du bygge ut senere! ENESTE jeg savner på den er at den ikke har converter til/fra komponent til kompositt/s-video... Jeg gir den terningkast 6!!

Lykke til og håper du velger riktig!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare mer og mer usikker her...

Har lest litt rundt, spesiellet på dette forumet, og det virker som om endel her har hatt problemer med både 2106'en og RX-V1500'en.
    2106'en kan jeg jo kjøpe på HiFi klubben og levere inn hvis noe skjer, men hvis jeg skulle gått for RX-V1500'en så må jeg vel kanskje til Sverige igjen fordi den ville jeg evt kjøpt via fyndbørsen...

RX-V1500'en har video up conversion som hadde vært skikkelig knall for min del, er det noen som vet om det blir noe dårligere bildekvalitet ved å kjøre video signaler (kompositt, komponent) igjennom RX-V1500'en?

Er fortsatt veeeeldig interessert i hvor lang den blå linjen er i virkeligheten, ingen med 1015 som kunne vært meget snille og målt? Altså, jeg trenger ikke lengden på HELE greia, men hvor langt det er fra ytterste punkt bak og til midten av foten foran.

OBS! Høytallerene mine er forresten 4 Ohm hvis det skulle ha noe særlig å si...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •