Best surroundreceiver til <5000kr? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare husk at i bakkant av den blå linjen må det være litt plass til kabler/plugger også... ;-)

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Bare husk at i bakkant av den blå linjen må det være litt plass til kabler/plugger også... ;-)
    Godt poeng :-)
    Hvis du titter på bildet av racket mitt så ser du at det er kun midt på at det kan bli et problem. Ellers så har jeg mer enn nok plass :-)

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om du setter forsterkeren på toppen av racket? Da får den mere luft og du kan om nødvendig bygge deg noen små føtter til forsterkern så den kan komme klar av den lille "ryggen" av racket på toppen..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Hva om du setter forsterkeren på toppen av racket? Da får den mere luft og du kan om nødvendig bygge deg noen små føtter til forsterkern så den kan komme klar av den lille "ryggen" av racket på toppen..
    Først og fremst så er den lille ryggen høyere enn hva det kanskje ser ut som dessverre + at hver hylle kun tåler ca 5kg unntatt den nederste fordi vekta blir ikke konsentrert bak, men fordelt på tre punker, bak og to føtter foran. Men takk for godt forslag!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, fikk akkurat svar fra fyndbørsen om at RX-V1500 er utsolgt...
    Jaja, vet ikke om valget ble enklere eller vanskligere nå...

Det ser jo også veldig ut som om 1015'en rett og slett er for stor for racket, så da blir det vel heller et valg mellom NAD T753v2 eller altså Denon AVR-2106...
    noen gode tanker om disse?

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    naden er kanskje litt kraftigere enn denonen men vill ikke anbefale den.. Den er stygg (etter min smak), ikke særlig musikalsk, bråkete vifte, susing osv.. Mangler vell også en del funksjoner som en ny receiver idag burde hatt.. Velg Denon du.. Så lenge du ikke har for krevende høytalere.. Da har du jo et veldig godt utganspunkt til senere utvidelse med effekt forsterkere osv..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naden går for å være bra, men for all del, lytt til dem begge to.. Jeg har ikke hørt noe susing i naden, ok. ikke den peneste, men det synes ikke jeg denon er heller.. :-P
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt. fikse litt på racket? modding er fint for å få 1015, så er det verdt det... ;-)

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blå linjen er 38,5cm men med tanke på høytt-terminalene er i midten bak så ville jeg hatt bortimot 40cm tilgjengelig. Med platen i racken akkurat på midten av føttene på 1015 får du 6,5cm overheng fram til fronten av 1015. +4cm utstikkere. (multijog og volum knottene)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8-ball: takk for at du gadd å måle!
    Dama sa nei til å la den sikke så mye ut, mente at det ville se alt for stygt ut, har hatt en annen tråd på et utenlands forum hvor jeg skrev et lang innlegg om hvordan denne historien har endt, det er dessverre skrevet på (litt dårlig engelsk), men orker ikke å oversette alt sammen, så for de som lurer på utfallet så kan de lese under:

Sitat Opprinnelig postet av meg selv fra avfoums.com
    After measuring my rack it became apparent to me that the 1015 would actually be too long/deep!
    And the place that had the RX-V1500 at a very good price (at least compared to the rest of the retailers here in Norway, £400), they are now all sold out. :-(
    So after "losing" all my good bargains I went to some HiFi stores and ended up choosing between Denon AVR-2106 (£430) http://www.denon.co.uk/site/popup/i...techdat&Pid=234 or NAD T-753v2 (£520) http://www.nadelectronics.com/av_re...53_frameset.htm. The Denon would of course be the best surround amp with all its capabilities, but since my speakers are 4Ohm, I was tempted to go for the NAD with its huge power reserves (the whole thing weighs 22,5kg! , Denon 12kg) and it was rated as 4Ohm minimum (Denon 6Ohm). I knew that the NAD actually has fans which I know are a big no-no when I comes to home cinema setups, but since my LCD RP TV also has a fan I wanted to know how much noise it made. So I got them to hook it up, and I found the noise level to be so faint that I was sure it wouldn't present any problems (especially since I never listen to "high quality" music with sections of low volumes, mostly elektronica/trance and other "loud" music). The Denon has 7.1 sound, but since any more speakers than the 5 I already have are banned by my g/f, this wouldn't be used anyway.

After discussing with my g/f who lives with me, I (erh... we) decided to go with the NAD. She thought that the Denon looked a bit "cheap", and liked the more "distinguished" (was that spelled right?) look of the NAD. Since you pointed out the 4Ohms problem, I asked the salesman about this, and both me and my girfriend didn't like that the salesman said that "connecting 4Ohm speakers SHOULDN'T be a problem as long as you moderate yourself with the volume on the Denon", she knows that our parties tend to push the volume of my receiver almost as far as it could go before distorting (at least when I/we have had a bit too many drinks), so she didn't want to end up having to buy a new amp everyother year because it couldn't handle 4Ohm ;-) On the other hand the salesman also said that 4Ohm speakers connected almost any amp, and maybe especially the high power NAD would have some "hissing" (couldn't find a better word) at low/no volume.

Now I have got it set up, and even though the fan noise can be heard when there is no sound, and it is possible to hear some faint "hissing", this will not be an issue for me/us since we tend to play sound through the amp/receiver, not just turning it on and listen to silence ;-) So for audiophiles demanding the purest sound this setup would probably not be the way to go (at least with my speakers), but for our use I don't think you could find a better solution, or do you think I'm way off with this conclusion?

EDIT: Come to think of it, ever since I had my first encounter with NAD (+ Cerwin Vega 2x18") at a friends house, I have always wanted a NAD amp for myself, it seems that my dream has come true after about 10 years...
    Så hvis noen lurer så er altså fyndbørsen utsolgt for RX-V1500...

Vil forresten også bruke anledningen for å takke alle som hjalp til i denne tråden!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj!
    Jeg hører kvalitetssvikt i mp3ene mine som jeg aldri før har lagt merke til!
    Har lest i hele dag med musikk i bakgrunnen og plutselig så hører jeg at div sanger har bakgrunnstøy, hakk, skurrer ol. Med en gang tenkte jeg, "f**n er det noe galt med receiveren eller er den rett å slett så dårlig til å reprodusere lyd, uff jeg har blitt lurt...". Tok mine Westtone UM2 4000kr-klasse-ørepropper for å høre om det faktisk var mp3ene som var kilden eller om det var receiveren (eller høytallerene for den saks skyld), men etter litt kritisk lytting (koblet direkte til PCen) så hørte jeg jommen de samme "feilene" med proppene (testet også med Sony MDR-V700 settet, hørte de der og)!

Wow, denne NADen klarer virkelig å reprodusere lyden (nesten for) bra, selv med minne "jalla" høytallere! Har prøvd både å kjøre de samme sangene både digital og analogt, uten at det er noen forskjell.

Ytterst imponert over denne receiveren!

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrhardware
    Oj, fikk akkurat svar fra fyndbørsen om at RX-V1500 er utsolgt...
    Jaja, vet ikke om valget ble enklere eller vanskligere nå...
    Ikke rart den er utsolgt. Veldig bra forsterker til den prisen. Lurer på å selge min og kjøpe større Yamaha.
    Sjekk AVtorget.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Evt. fikse litt på racket? modding er fint for å få 1015, så er det verdt det... ;-)
    Fikset mye på mitt for å få plass til 1015 og nå må jeg vel fikse igjen da AX2 snart dukker opp.....og det err verdt det :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke glem at pioneer forlanger minimum 60cm ledig plass over, og 15 cm på sidene for ideell kjøling av 1015.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    ikke glem at pioneer forlanger minimum 60cm ledig plass over, og 15 cm på sidene for ideell kjøling av 1015.
    ! Det er realitivt sinnsykt! I bruksanvisningen til NAD'en jeg kjøpte står det 10cm topp og bak, 5cm til sidene..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Tror det er ganske "safe" tall, ut i fra "worst case"-kjølebehov.. man kan jo alltids mekke til en 120mm vifte på 7V (bråker nesten ikkeno) om man har mindre plass, og opplever at forsterkeren går i protect pga. varme...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Tror det er ganske "safe" tall, ut i fra "worst case"-kjølebehov.. man kan jo alltids mekke til en 120mm vifte på 7V (bråker nesten ikkeno) om man har mindre plass, og opplever at forsterkeren går i protect pga. varme...
    joda, den har et arbeidsområde opptil 35 grader celcius, så de er nok på den sikre siden her. men uansett, jeg kunne ikke gitt den mer enn maks 15cm der jeg ville ha min, så det ble stereobenk på meg da jeg oppdaga det.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagde varmeledeplate over min 1015.