Forsterker til Nautilus 804

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Nautilus 804

Hei,

Som ny eier av 2 år gamle N804 innser jeg at Denon 3805 trenger hjelp. Hvor mye guff trenger disse for å ute skikkelig. Har tilbud om ECI-4 til 10k, men det hadde stukket budsjettet mitt noe.

Har egentlig cirka 5-6000, men er usikker på hva som passer med utstyret mitt. Sikter på noe brukt antar jeg.

Tar gjerne imot kommentarer og tilbud om noen har noe de vil bli kvitt. Har en SVS sub som evt kan byttes som del av mellomlegg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto på forumet her er VELDIG fornøyd med Vincent 331. Koster vel 7000kr på www.avhifi.no . Selv har jeg ikke testa den, men Akto har iallefall fått den til å spille godt på sine JM lab.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE baserte forsterkere passer meget bra sammen med B&W.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye trykk må ICE ha da, hvilket modul trenger jeg til disse?

Andre forslag?

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 600w på mine 803, og det fungerer glimrende, men jeg vil tro at det holder med 250w utgaven.

"wizkid" bruker vel Parasound Halo på sine 803d med stort hell, men de koster jo skjorta. Ellers er vel Vincent som har blitt nevnt lenger oppe et greit alternativ.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor bestilte du beast fra? og pris?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøpte de tilfeldig vis ikke av en som heter Yngvar, som bor i Rælingen? Han brukte før en Vincent SP-331, denne funket meget godt synes jeg, men den største forskjellen når han gikk over til DK designs forsterkern var dypere og mer trøkk i bassen. Men jeg tror du kommer til å bli fornøyd med en vincent til å starte med, så kan du heller oppgradere senere. Denne koster forresten 6998,- på eltek.

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke rare greiene det budsjettet ditt da men hva med å finne en brukt Thule IA150B?

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    hvor bestilte du beast fra? og pris?

Jeg kjøpte Beast fra Bertram Audio. Han har forferdelige nettsider, så det beste er å sende en mail. Jeg husker ikke helt nøyaktig hva jeg betalte, men mener det var i underkant av 10k inkl. mva.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ECI-4 vil nok fungere greit, men du trenger en forsterker som kan levere mye strøm (ikke ensbetydnede med watt) og som er oppløst, men samtidig ikke for analytisk(kald, spinkel). Jeg ville vært forsiktig med ICE-forsterkere, men det er min smak. Electrocompaniet fungerer godt med nautilusene, men uansett hva du ender opp med fortjener disse høytalerene forsterker et stykke over den prisklassen du opererer i. Skal du koble dem opp med en middels Vincent, vil jeg si at du har kjøpt høytalere over evne. Det er mye mer lyd å hente i en svært god forsterker og en middels høytaler enn motsatt vei. Selv den beste høytaler låter kjipt hvis ikke forsterken strekker til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gav du forresten for dem, jeg solgte nettopp et par selv..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert Parasound NewClassic 2125. 2x125 w til veil 8000. Har ikke hørt den, men Halo serien, og den er veldig bra. Nautilus serien krever litt effekt for å våkne. Ville ikke vurdert noe særlig mindre.

Embla er jo også et alternativ. Har dog ikke hørt disse, men de er på tilbud for tiden.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet357.htm

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEi, og takk så langt for mange tips. Joda, jeg vet at budsjettet er begrenset, men jul krever sitt. JEg betalte forresten 15k for mine.

Har tilbud om en Roksan Caspian AV5 som jeg får for 5k. Denne har fått mye skryt og gir 2x140W i stereo. Tror jeg går for den til å begynne med, med mindre noen har noen klare meninger mot denne.

Er fremdeles litt usikker, gjerne best å spare litt og heller spandere litt mer over nyttår. Hva bør jeg da se på?

Glenn

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvofor i all verden selge embla blokkene hvis du kunne brukt 5 høvdinger å kjøpt et sett til og kjørt bi-amping? B&W liker en strømsterk forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •