Separat stero-forsterker eller effekt-trinn til flerkanalsreceiveren ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Separat stero-forsterker eller effekt-trinn til flerkanalsreceiveren ?

Har hatt flerkanalsreceiver i en del år nå, og savner den gode lyden når jeg sitter å lytter til musikk (hadde skikkelig 2-kanals hifi før.... :-( ). Nå skal jeg oppgradere hjemmekinoen og kommer til å gå for Onkyo sin 703, (evt 803). Nok info, her er spørsmålet:

Vurderer å kjøpe meg en egen stereo-forterker + cd-spiller, men så ble jeg fortalt at jeg kunne like gjerne skaffe meg effekt-trinn til frontene (har i såfall vurdert Rotel). Vil dette øke musikk-gleden?

Er klar over at man burde låne og prøve og alt det der, men jeg har ikke tid til dette, så jeg håper på noen generelle svar.

Separat stero-forsterker eller effekttrinn til flerkanalsreceiveren ?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Har hatt flerkanalsreceiver i en del år nå, og savner den gode lyden når jeg sitter å lytter til musikk (hadde skikkelig 2-kanals hifi før.... :-( ). Nå skal jeg oppgradere hjemmekinoen og kommer til å gå for Onkyo sin 703, (evt 803). Nok info, her er spørsmålet:

Vurderer å kjøpe meg en egen stereo-forterker + cd-spiller, men så ble jeg fortalt at jeg kunne like gjerne skaffe meg effekt-trinn til frontene (har i såfall vurdert Rotel). Vil dette øke musikk-gleden?

Er klar over at man burde låne og prøve og alt det der, men jeg har ikke tid til dette, så jeg håper på noen generelle svar.

Separat stero-forsterker eller effekttrinn til flerkanalsreceiveren ?
    Stereo effekt-forsterker til frontene gir mindre hodebry for recieveren din, ihvertfall hvis de er store. Du får også bedre resultat med frontene dine, som da er fint for deg som savner skikkelig 2-kanals Hifi Det er en lønsning som løfter overall-ytelsen til kinoen din, da frontene likeså med resten av opsettet får mer pulver. Men hva slags høyttalere har du? Og hva slags effekt-forsterker hadde du i tankene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi prestasjonene vil helt klart bli bedre med en eff. til frontene. Men uansett er ikke recivere veldig bra som stereo-forforsterker. Gå heller for en integrert stereoforsterker som har egen inngang ( kalles prosessorinngang) slik at de kan brukes som rene eff.forsterkere også. Jeg tror Thule har slike. Primare også, tror jeg. Da kan du koble cd-spiller til stereo-forsterkeren for å lytte til musikk, og den vil virke som eff. for reciveren når du bruker flerkanalsoppsettet ditt

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Ole Brumm her - Skal selv gjøre akkurat det samme.
    Jeg ser på Musical Fidelity sin A5 Integrerte eller lillebroren A3.5.
    Begge har HomeTheater input. Strengt tatt trenger du ikke dette da man bare kan skru opp volumet på den integrerte slik at den får samme gain som surround forsterkeren din på en vanlig inngang. Surround forsterkeren vil da justere nivået på inngnagen til den integrerte

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole Brumm
    Hifi prestasjonene vil helt klart bli bedre med en eff. til frontene. Men uansett er ikke recivere veldig bra som stereo-forforsterker. Gå heller for en integrert stereoforsterker som har egen inngang ( kalles prosessorinngang) slik at de kan brukes som rene eff.forsterkere også. Jeg tror Thule har slike. Primare også, tror jeg. Da kan du koble cd-spiller til stereo-forsterkeren for å lytte til musikk, og den vil virke som eff. for reciveren når du bruker flerkanalsoppsettet ditt
    Noen forslag på forsterker med denne inngangen? Helst under 7-8000. Har sett at XTZ Class A-100 har fått mange positive kommentarer. Har denne prosessorinngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke riktig sikker på hvilke forsterkere som har denne funksjonen, kanskje noen andre her vet.
    Du kan jo starte en ny tråd med den problemstillingen i headingen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •