AVR-2106 vs AVR-3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVR-2106 vs AVR-3806

Er på utkikk etter en prosessor. I den forbindelse har jeg fattet interesse for Denon 2106 -den er jo faktisk ganske billig ;-) . Jeg kommer til å benytte 3 stk 600w IcePower moduler til frontene samt den innebygde forsterkeren til bakhøytalerne.

2106 har ikke konvertering til DVI -kommer til å kjøre direkte fra DVD til prosjektor så dette vil ikke bli et savn. Effektrinnene er større på 3805, men siden jeg kommer til kun å bruke disse til bakhøyttalerne -da burde 2 * 90W RMS holde ops: .

Har AVR-2106 like god forforsterker/prosessor som AVR-3806?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt spørsmål, det lurer jeg på og!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Er på utkikk etter en prosessor. I den forbindelse har jeg fattet interesse for Denon 2106 -den er jo faktisk ganske billig ;-) . Jeg kommer til å benytte 3 stk 600w IcePower moduler til frontene samt den innebygde forsterkeren til bakhøytalerne.

2106 har ikke konvertering til DVI -kommer til å kjøre direkte fra DVD til prosjektor så dette vil ikke bli et savn. Effektrinnene er større på 3805, men siden jeg kommer til kun å bruke disse til bakhøyttalerne -da burde 2 * 90W RMS holde ops: .

Har AVR-2106 like god forforsterker/prosessor som AVR-3806?
    Spør hifiklubben om kvaliteten på preamp delen, der kan den viktige forskjellen ligge. Dette er grunnen til at jeg valgte 3805 istedenfor 2805 for en stund siden, preampdelen skulle angivelig være mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på denne siden:
    http://www.denon.co.uk/site/frames_m...detail&Pid=234

her kan du klikke på alternativene og deretter sammenligne med en annen Denon modell.

Ser nesten ut som du like gjerne kan gå for 1906? :smile:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Spør hifiklubben om kvaliteten på preamp delen, der kan den viktige forskjellen ligge. Dette er grunnen til at jeg valgte 3805 istedenfor 2805 for en stund siden, preampdelen skulle angivelig være mye bedre.
    Mener da Gorm og/eller jfinneru mente preampen i disse var klin lik?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de er ikke klin like, det har heller ikke Gorm sagt. Det han sa var at den var ikke så forskjellig, og predelen i 3805 var på høyde med den dyreste til Rotel.

Min erfaring med predelen i 2106 er at den er meget god, prosessoren likeså. Men romkorreksjonen er egentlig en liten vits, det eneste den gjør er å sette delay og nivå. Ellers gjør den nada.

Så har man ett vanskelig rom, så er 3805 / 06 en bra sak, men er rommet tilgivelig, og man bruker effekttrinn i tillegg, så er de små til Denon ett fullgodt alternativ.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Forforsterkerdelen på 2805 og 3805 er identiske. Eneste unntaket er at 2805 ikke har Denonlink inngang.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært inni der jeg, men hifiklubben sa det var markant forskjell, kan jo ha vært ren løgn. Uansett så har jeg stor tro på de rimelige modellene så lenge man har støtte i effekt forsterker. Jeg mener det en preamp gjør i disse platespillerfrie dager er svært begrenset.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja Pogwaq... Beklager den bastante uttalelsen min...

Dag, jeg tror hifiklubben ofte vil selge litt dyrere utstyr, de er jo selgere... Ellers har heller ikke jeg vært inni der og sett, så det er ikke godt å si. Men at det fungerer er helt klart. Jeg mener også at effektforsterkeren har mye mer å si enn en forforsterker.

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye info.

Romkorreksjon:
    signalet vil vel bli mindre "kødda med" når romkorreksjonen er koblet ut, dette må vel innebære at lydbildet bli bedre/riktigere -forutsatt at rommet er akustisk akseptabelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Her var det mye info.

Romkorreksjon:
    signalet vil vel bli mindre "kødda med" når romkorreksjonen er koblet ut, dette må vel innebære at lydbildet bli bedre/riktigere -forutsatt at rommet er akustisk akseptabelt.
    Enig, og jeg har sluttet å bruke den. Lekte mye med det når det var nytt for meg, men nå bruker jeg det aldri lenger. Den manuelle eq funksjonen derimot kan være fin for å heve/ dempe enkelte områder, for eksempel fjerne skarp diskant i et udempet rom.

Dag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •