Harman kardon og susing i høyre front ved lavt volum??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Harman kardon og susing i høyre front ved lavt volum??

Oppdaget en pussig feil i dag, hadde en stygg suselyd i diskanten på høyre front....trodde først det var noe feil på diskanten, men etter å ha koblet og testet litt kom jeg frem til at det ved volum -46 og neddover til -70 kommer en stygg susing som kan høres ca 2 meter unna diskanten og kun på høyre fronthøyttaler, men ved volum -45 og høyere så forsvinner plutselig all susing(!?!?)

Hører jo vanligvis på høyere volum enn -46 så der er jo ikke noe problem, men hva i all verden skyldes dette? Regner jo med det er forsterkeren (HK avr3550) for når jeg byttet høyttalerutganger så begynte venstre fronthøyttaler å suse....

Noen med lignende erfaringer?
    Kan susingen spre seg til høyere volum??
    Noen teknikkere med svar der ute?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynte litt feilsøking i går og det viste seg at lyden også kommer i venstre front, altså i begge frontene. Lyden er mer eller mindre konstant i volum, men den blir litt lysere når jeg skrur volumet lavere.

Det har også vært litt varierende, en periode i går var lyden veldig svak og jeg måtte nærmest 10 cm inntil for å høre den... Men så noen timer senere kunne jeg høre den opp til 2 meter unna igjen. utforsker nå etter eliminasjonsmetoden.

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

hmm,, triste greier du har der..ikkje noke kjekt når noke sånt skjer...

eg vett ikkje ka det kan vær..heilt blank :/

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en susing eller lav during? Jeg har vært borti jordfeil fra en billig ikea dimmer som ødelegger for meg, ved volum -30 og oppover. Dette er utrolig irriterende, og kommer inn i forsterkeren via ladern på laptoppen. Laptopp på batteri gjør at det blir helt stille. Har også hørt om feil via antenne inngangen

Newcomer kjoenik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger høytalerkablene på strømkablene? Det kan gi summing.

Du bruker vel ikke forlengerledning til strøm på forsterker? Kan gi både summing og kortslutning av forsterker (det var det første som skjedde da min H/K var ny:roll: ) Strømledningen fra forsterkeren skal enten rett i veggen eller rett i strømfilteret ( med strømfilteret rett i veggen...)

Har du prøvd nettfilter (strømfilter) Det er variende grader av støy på strømnettet på forskjellige tider av døgnet. Mengden støy kan variere alt etter hvor du bor, hvor gammel innstallasjonen er, hvor langt du bor fra hovedstrømledningen osv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en pipe lyd, et høyfrekvens pipelyd akkurat som under testbilde på tv'er bare lysere så det er veldig lett å høre. Altså mer "susing" enn during for å si det sånn. Når jeg kommer til ca -55 så blir lyden enda lysere akkurat som på grensen av hva diskanten klarer å spille. Høres nesten ut som den høyeste pipelyden du hører når man tester hele frekvensspekteret med calibrator 6.1 dvd'en.

Det merkelige er at det ser ut til at det kommer og går. Da jeg skrudde på forsterkeren i går var pipingen borte, men så kom den da jeg testet den litt senere på kvelden.. En annen gang jeg testet kom lyden kun fra -46 til -56, mens andre ganger går den helt ned til -70.

Takk for tipset om å kjøre forsterkeren direkte i veggen, skal teste det. Slik den står nå har jeg ikke mulighet til det så jeg har koblet det slik at jeg har et overspenningsvern koblet i veggen, så en "strømlinjal" med 4 uttak med innebygget nettfilter/overspenningsvern og så kjører jeg alt utstyret gjennom denne utenom subwooferen.

Har også en kontorlampe som kobles inn i veggen med et feit "adapter"...mener jeg har dratt ut dette før, men når du nevner bærbar pc-adaptere osv skal jeg teste det igjen...lurer på om jeg har noen eksterne harddisker med strømadapter i nærheten også...godt tips, skal sjekke adapterene. Letingen fortsetter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •