Trenger hjelp til valg av ny Reciver, DVD og Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger hjelp til valg av ny Reciver, DVD og Plasma

Hei.
    Trenger litt hjelp av dere mer erfarne hjemmekino-karer.
    leter etter en reciver som passer for meg. har Dali consept høytalere og vil satse mest mot kino, men også litt musikk.
    Har tenkt på Denon AVR 3806. er den verdt penga i forhold til 3805?.
    Har også tenkt på HK sin AVR-635 eller 335.
    har ingen erfaring og bor langt unna forhandlere.
    hva anbefaler dere. liker designet og kreftene til HK.. litt svak for god bass sjø.. he he..
    Men HK stiller vel dårlig med HDMI muligheter etter hva jeg har skjønt...? og det er vel kanskje noe jeg bør ha.. eller er det nødvendig?

Hvilken DVD spiller anbefales til disse Resivere?.

Vurderer også å skaffe meg plasma.. og der har jeg sett meg ut
    Panasonic TH-42PV500E. hva mener dere om den? noe mer penger enn den koster vil jeg ikke bruke på tv til nå.

kommer til å kjøre både dvd;cd;satelitt og pc mot anlegget.
    Trenger hjelp til å bestemme meg... ikke lett i denne verden uten noe særlig kunnskap...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil nødig uttale meg for mye om disse forsterkerne dine, utenom at jeg ssavner hdmi muligheter på min forsterker, og det er absolutt en fordel å ha muligheten til å koble til litt hdmi utstyr viss du vil ha det opp i en plasmaskjerm.. jeg har netopp starta en annen tråd om dvd spillere med hdmi ut, du kan jo følge med der om det kommer noen forslag til gode spillere der

når det gjelder plasma så er jo pdp436 og th42pv500 to utrolig gode skjermer.. jeg hadde nok kansje gått for pioneeren selv. noe bedre skjerm til hjemmekino og spilling, pv500 er nok mer en typisk "tv skjerm" .

på pioneer skjermen så kan du velge mellom fde og xde modellen. forskjellen er at xde har 2 hdmi kontakter og pc inngang (og innebygd digital tv mottaker, men det trenger du ikke) . fde modellen er billigere men den har ikke pc inngang og bare 1 hdmi kontakt.... viss du kjøper deg en forsterker som har 1hdmi inn og 2 ut så kan du jo satse på pdp436 skjermen og ha alt du trenger av tilkoblinger..?

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv kjøpt meg denon 3805 for et par månder siden. Og valget sto egntlig mellom denne og H/K 635. H/K'en har nok noe mer krefter å spa på med enn Denonen, så om du er av de som vil spille tordnende høyt så vil jeg nok anbefale H/K, men for mitt vedkommende så vant denon på klangen. Den låter en noe varmere og kanskje litt mørkere enn H/K. Det er i alle fall min erfaring og dette sammenfaller med min smak, og du kan fint spille høyt med denonen også. Synes også denon har litt mer dybde/rundere i bass, H/K blir litt skarpere, men også litt strammere.

Når det gjelder 3805 mot 3806 er jeg litt usikker. Det er en test av 3806 i det nyeste nummmeret av Lyd og Bilde nå. Hvor 3806 får utrolig god kritikk for hdmi switching og slik, men de sier også at de synes diskanten har blitt forbedret en del. Audessey romkorigeringen fikk også skryt.
    Jeg valgte da 3805 fordi den var billigere og jeg heller ville spare de 2500,- Da jeg senere kommer til å skaffe meg Rotel RSP-1068 med RB-1080 2x200w (til frontene) og RMB-1066 3x150w til center og bakkanalene, da dette er mitt drømmesystem.

Vet ikke om denne posten ga deg svaret men det var i alle fall et forsøk.

Mvh. Njáll

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •