Problemer med auto setup og denon 3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med auto setup og denon 3806

Hadde tenkt og kjøre auto setup på min nye denon 3806.
    Følgende problem oppstår.
    Har koblet frontene i front a
    center i center
    sub i subutgang
    og de 2 bakhøytalerene i surround a. kan også velge surround b og surround back. Men for å bruke surround back eller surround b må en ha noe i surround a virker det som på speeker setup.

Problemet oppstår altså under auto setup, den sender lyd til center, fronter og den ene bakhøytaleren. Så kommer det et lite klikk i reciveren. og så står den en god stund bare measuring og så kommer det at det er for mye støy. Har prøvd uten noe støy et par ganger også.

Står noe om power assign inne på auto setup , den står på surround back? Noen som har noen ide hva denne er til=?

Når jeg kjører test toner maunelt er det lyd i alle høytalere, også når jeg spiller musikk.

Subwoofer står for øvrig på lfe+main er det den skal?

Noen som har noen tips?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at bakhøyttaleren står for nærme mikrofonen, slik at det blir for høy lyd når signalet sendes til bakhøyttaleren..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også problem med autosetup på min 2105, tror det er ganske likt på 3806, jeg har et 5.1 system.
    punkt 26 = autosurround på on
    Fronter på a utgang
    Senter og sub er det jo bare en utgang på (på 2105)
    Bakhøytalere må på surr L og R
    Ikke på s.back L og R
    Sett s.back L og R på off
    Kjør en testtone på høytalerene slik at du er sikker på at alle høyt. virker
    Test tone er 18
    Du kan også måle avstand til ca cm og stille inn manuelt fra 8 - 15 i setup meny

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    center i center
    sub i subutgang
    og de 2 bakhøytalerene i surround a. kan også velge surround b og surround back. Men for å bruke surround back eller surround b må en ha noe i surround a virker det som på speeker setup.

Problemet oppstår altså under auto setup, den sender lyd til center, fronter og den ene bakhøytaleren. Så kommer det et lite klikk i reciveren. og så står den en god stund bare measuring og så kommer det at det er for mye støy. Har prøvd uten noe støy et par ganger også.

Står noe om power assign inne på auto setup , den står på surround back? Noen som har noen ide hva denne er til=?

Når jeg kjører test toner maunelt er det lyd i alle høytalere, også når jeg spiller musikk.

Noen som har noen tips?
    Jeg har surround på back på min 2805. Tror det er riktig i og med at du skal ha to surround på siden i ett 7.1 oppsett. Sub kan du sette til bare lfe og delefrekvens til 80 hertz, Dette funker hos meg ihvertfall. Lykke til!

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står nå en meter eller 2 fra bakhøytaler, så litt rart det. Den tar den ene bakhøytaleren, så kommer det et klikk.. så står den der lenge.. Så kommer feilbeskjeden om at det er for mye støy. Hadde vert litt greitt å fått auto setupen til å virke, har lagt en del penger i dette nå.

Men et spørsmål til, hva er forskjellen på lfe og lfe+main?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lfe - subben spiller kun sub signal
    lfe+main - subben spiller sub signal OG bassen fra frontene (alle høyttalere?)

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok , kanskje like greitt å bare kjøre main. Men ingen som har noen tips til hva som kan være feil på auto setup? Det virker som om jeg har koblet rett? ingen som har noen kommentar til dette?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det at det er pga støy hver gang? Hva mener du med "prøvd uten støy"?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok , kanskje like greitt å bare kjøre main. Men ingen som har noen tips til hva som kan være feil på auto setup? Det virker som om jeg har koblet rett? ingen som har noen kommentar til dette?
    Har du på en projektor som støyer når du kjører setup? Viften på denne kan være nok. Min høyre surround står ihvertfall ca 30cm ifra der jeg har micen og det er ikke noe problem. Hva med å skru ned mastervolumet har du prøvd det?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    center i center
    sub i subutgang

Noen som har noen tips?
    Power assaign skal stå på surround back. Det betyr at du bruker forsterkeren til surround og ikke zone 2 fesk høytalere i ett annet rom.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg, skrudde av pc, akvarium og projektør. kjørte bare reciver og høytalere. Skal prøve en gang til i morgen og se hvordan det går da. kanskje teste å gå ut av rommet selv. Men syntes det er rart, at den stopper etter den ene bakhøytaleren , og ikke går videre til feks neste bak og sub?
    Er det støy som rett å slett får den til å avbryte da?

Skru ned bare på volum kontrollen før jeg starter autosetup? Eller skal jeg skru ned en annen plass? Du mener at jeg skal skru ned volumet på test signalet rett å slett? Hvor gjør jeg evnt dette?

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne jeg, så jeg kanskje har noen flere innspill til jeg kommer fra jobb og skal teste igjen.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Teigas

Har opplevd eksakt samme fenomen og det viste seg at min forsterker forsøkte å finne en høytaler som ikke er på plass ergo ingen motstand på kanalen den søker derfor slutter den å kalibrere. Jeg vil anta at du må sett surround back i receiveren til NO hvis det er mulig eventuellt om den har et valg som feks biamping dvs at du kan bruke de to ekstra kanalene til fronthøytalerene hvis disse da støtter biwiring/biamping.

Jeg fikk også lyd i alle kanaler når jeg kjørte manuellt skjønner du, men når receiveren skal gå igjennom å sjekke høytaler konfigurasjonen begynner den med venstre høytaler så center så høyre høytaler deretter høyre surround så tar den surround back, men i ditt tilfellet har du ikke noen surround back høytalere koplet til derfor får du en fatal error.

det er iallefall det jeg gjetter på.

Lykke til !!

PS:forsterkeren din skulle jeg forøvrig gjerne hatt;-) Den er rå.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verden smiler igjen til meg, da kveldsfreden senker seg. Flytta litt på micen og sprang ut av romet. Og vips var det kalibrert Så da skal svs 10 tommeren få kjøre seg på master and commander i kveld. FLyttet svs en bak sofaen , satan så det spiller (Drømmer om 2x12)

Eneste jeg lurer på er om frontene og center bør stå på large\hva er forskjell fra small til large?

Har B&W 603 s3 gulv framme
    og B&W 600 center
    og B&W 602 s3 stativ til bak.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på 3806 har du mulighet for indeviduell delefrekvens på hver høyttaler (front, senter, bak). du kan med fordel sette høyttalerne på small og dele hver høyttaler der det passer best. slik får du mest ut av receiver, høyttalere og sub.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hyggelig å høre at alt er i skjønneste orden.

forskjellen på small og large er at small så vil høytalerene kun spille ned mot 80 hz så rulles dem bratt av. dvs at subben må kunne jobbe opp mot 80 hz så du ikke får noe hull i lydbildet. Selv foretrekker jeg small konfig etter mye fram og tilbake. Receiveren klarer lettere å drive høytalerene når den ikke trenger å bry seg om frekvenser under 80 hz itillegg slipper man lettere unna fase problematikk mellom hovedhøytalere og sub.

Du får nesten prøve deg litt fram, men i de fleste setup jeg har hørt så spiller small konfigurasjon i alle høytalerene mye bedre enn large konfigurasjon. Som du sikkert vet så kan jo SVS bass. Har selv en SVS og vet hva disse er gode for. Hvorfor ikke utnytte SVSens potensialet helt opp til 80 hz istendenfor å la den starte ved 40 hz mye morro mellom 40 og 80 hz også.

Ha en dundranes filmkveld!!!

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke det gjør noe at jeg highjacker tråden Jeg har akkurat kjøpt samme forsterker og fronthøytalere. Jeg har en tannoy 10"sub med som jeg har koblet til med begge ledningene.

Problem 1: Jeg klarer ikke å få hørt på musikk i stereo + sub. Det står at subben er tilkoblet i displayet men det er ingen lyd fra den.

Problem 2: Når jeg setter på autokalibrering får jeg feilmelding at jeg mangler to høytalere. Jeg prøver å sette forsterkeren til at jeg har 5.1 isteden for 7.1 men det virker ikke som om jeg får det til.

Problem 3: Når jeg skal se på film og ha sourrund blir lyden sikkerlig crappy og jeg må sette den på "pure" stereo for å bli fornøyd. Dvs bare to høytalere.... Mulig dette henger sammen med at jeg ikke har fått kalibrert anlegget enda...

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem 2 : Har du koblet bakhøytalere i surround a? Og sett surround b og surround back på none? på menyen?

Problem 3: Har du kabel optisk eller coaxial mellom dvd spiller og reciver, dersom du ikke har dette, får du ikke dolby digital og dts lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Problem 1: Jeg klarer ikke å få hørt på musikk i stereo + sub. Det står at subben er tilkoblet i displayet men det er ingen lyd fra den.
    For stereo-lyd er det en egen innstilling for sub og crossover. Gå inn i menyen på nr. 5.1: 2-channel direct/stereo (s.69 i bruksanvisningen, tror jeg)

Her kan du sette opp subben til å spille med i stereo (velg sub on og LFE+main).

Petter

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Jeg skal prøve i morgen når jeg våkner. Nå er jeg på jobb og skal være her til 0030 i natt.

Jeg prøvde å fikse problem 2 før jeg dro på jobb uten hell. Jeg satte høytalerkablene fra surround b til surround a men da fikk jeg at jeg manglet en sidehøytaler + en bakhøytaler.... Jeg får gå over å sjekke koblingene i morgen toror jeg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •