Problemer med auto setup og denon 3806 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du må etter at du har skiftet høytalerkabler til surround a , gå inn på speeker config og sette surround b og surround back til none.. ellers vil den lete etter dem. Du kan også på menyen kjøre ut test toner, for å sjekke om du har koblet rett.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg hadde gjort det allerede, men det er selvfølgelig mulig jeg har gjort det feil. Er det forresten flere som syntes Denon har veldig dårlig brukervennlighet? Kan ikke si jeg liker bruksanvisningen noe særlig heller.

Fra

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen så langt Nå fikk jeg til å spille med sub samtidig med stereo + at jeg fikk autokalibrert lyden! Jeg hadde faktisk hoppet over et høytalerpunkt bakpå forsterkeren. (der er jo så tett bak der) Da var det jo ikke noe rart forsterkeren syntes det var noe galt. Subben kom på når jeg satte den til LFE+main. Men nå fungerte altså det meste.

Nå skal jeg på harrytur til sverige så jeg har ikke til å sjekke om det er god lyd i surrounden. Sjekke i kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Jeg tror jeg hadde gjort det allerede, men det er selvfølgelig mulig jeg har gjort det feil. Er det forresten flere som syntes Denon har veldig dårlig brukervennlighet? Kan ikke si jeg liker bruksanvisningen noe særlig heller.

Fra
    Jeg har en denon 2805 og synes den var ganske grei og få satt opp med autoconfig. Jeg måtte gjøre som de sies her og sette bakhøytalerene på sourond og sette på back sourond til sone2 siden jeg har 5.1 anlegg.

Brukervenligheten synes jeg det ikke er noe og klag på.
    Manualen er kansje skrevet litt dumt, men jeg har lest verre.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen spørsmål til som vi kanskje bare kan ta i samme tråd , så slipper vi lage en ny? BI amping av fronhøytalerene mine? Hva tjener jeg på det? Og hvordan gjør jeg det?
    Bør den automatiske romkorreksjonen stå på når jeg ser film og hører på musikk?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henter opp en gammel tråd.

Skulle kjøre autokalibrering på 3806 i dag og det oppstod noe merkelig. Akkurat nå kjører jeg phantom-senter, og auto-oppsettet skulle da bare finne 4 høyttalere. Fronter og Surround A. Det gjorde den forsåvidt, men den tok doble målinger i Front og triple i Surround A. Da den hadde funnet høyttalerne og skulle gjøre målinger i sitteposisjonene målte den frontene som normalt, men det var fremdeles 3 målinger i bakhøyttalerne. Jeg har "huket av" "None" på Surround B og Back. Er en stund siden jeg har kjørt autokalibrering, men mener å huske at den kun foretar en måling pr høyttaler pr mic-plassering....?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne at jeg egentlig kjørte auto-setup for å finne fasefeil som jeg regnet med jeg hadde. (har skjulte ht-kabler i veggen som ikke var merket + og -.) Da fant den fasefeil på Front Left, SurrA Left, SurrB Left og SB Left. (mener å huske det var hele linja) Som nevnt så har jeg "gitt beskjed" til forsterker at det bare er 4 ht-er. Dobbel og trippesjekka at det står slik også... Men hvorfor kom det 3 målinger (sannsynligvis alle surroundkanaler) i samme høyttaler?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •