Innstillinger av Denon 2106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger av Denon 2106

Hei! Jeg har en denon 2106, hvor jeg kan velge noe som heter crossover, frekvens valgene er mange, men orginalt står den på 80 hz. Hvilken frekvens bør den stå på? Høytalerene jeg har er suite 2.8 serien med suite sin 12 tommer sub. Og hvordan er det hvis jeg stiller subwofferen helt ned til off, vil da frontene spille hele frekvensområde igjenn? eller mister jeg frekvensene under det som crossover er stilt inn til?
    En annen ting jeg også lurer på, pleier en å kjøre ren LFT eller er det mer vanlig å kjøre "both LFT" slik at frontene også spiller LFT sporet?

Mange spørsmål dette, håper noen har noen innspill og/eller meninger rundt dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å ha lest litt her og der, svarer jeg selv på denne. Rett meg hvis jeg har missforstått noe.

crossoverfrekvens vil si delefrekvens, det vil si at frekvenser under den angitte frekvens blir spilt av subvoffer. Og så lenge front høytalerene er satt til large, vil disse også spille alle frekvenser. Settes disse til small, vil kun subwoffer spille lyder under angitt crossover/delefrekvens og fronthøytalerene vil bli avlastet.
    Hvis jeg velger "LFT+main" så er det subwoffer og ikke frontene som spiller både lft sporet og all bass under angitt delefrekvens. Frontene vil også spille all bass, utenom lft sporet, så sant de er satt til large.

Kan noen bekrefte at dette er riktig, eller rette meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •