Harman Kardon dpr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Harman Kardon dpr

Hiv og hoi!

Jeg vurderer sterkt å importere H/k dpr 2005 fra usa da jeg kan spare drøyt 11000 på den :wink:

det jeg lurer på er:

Må jeg til med en klumpete omformer? Hørte det var noe snakk om det å bytte trafo?

fikk hørre at det var noe problematikk ang 50/60 hz i strømsystemet??

og støtter denne (dvs us versjon) både pal & ntsc?

har sjekka litt i forumet, men står ikke så mye ang dette, og det å kikke på hk sine sider blir man ikke klok av naturlig nok :?

håper på noen tilbakemeldinger på dette emnet

på forhånd takk :-P

ps: hakke pipling på elektronikk, bare så det er sagt.. dvs ..for dummies svar :smile:

Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heidu, har tenkt på det samme selv!! ( jeg vil ha avr7300 )
    problemet er at i usa har de 120 v 60hz i norge har vi jo 230v 50hz så ja du må ha en omformer som kan gjøre om vår 230 v 50 hz til 120 v 60 hz.. jeg har snakket med mine kolegaer ( jeg er elektrikker) og de ler bare av ideen.. jeg vet ikke men det er tydeligvis noen her inne som klarer d...

så fo å svare er JA du må ha en trafo og 50/60 så er det problemer med tanke på at vi har 50 hz.

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hektorhake
    heidu, har tenkt på det samme selv!! ( jeg vil ha avr7300 )
    problemet er at i usa har de 120 v 60hz i norge har vi jo 230v 50hz så ja du må ha en omformer som kan gjøre om vår 230 v 50 hz til 120 v 60 hz.. jeg har snakket med mine kolegaer ( jeg er elektrikker) og de ler bare av ideen.. jeg vet ikke men det er tydeligvis noen her inne som klarer d...

så fo å svare er JA du må ha en trafo og 50/60 så er det problemer med tanke på at vi har 50 hz.
    Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg! Og nå begynner jeg å bli veldig utålmodig. Det var en her på forumet som ga meg råd om å bare bytte trafo. Det var visst både enklere og billigere, og han har selv gjort dette med flere produkter han har kjøpt fra USA. Litt merkelig at kolegaene dine ikke vet noe om dette, med tanke på at de er elektrikkere..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den trafoen du da vil trenge koster vel omtrent like mye som du sparer på å kjøpe i USA. Det er litt av en rugg som skal håndtere så stor effekt. :shock:
    Støyen de billige trafoene produserer vil du garantert ikke ha i hus.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Den trafoen du da vil trenge koster vel omtrent like mye som du sparer på å kjøpe i USA. Det er litt av en rugg som skal håndtere så stor effekt. :shock:
    Støyen de billige trafoene produserer vil du garantert ikke ha i hus.
    Hæ? Mener du da at denne vil koste omtrent 13 000, eller var det omformeren du tenkte på?

Se hva en annen sa om det:

"Bytt trafo. Det er mye biligere og enklere. Jeg har selv kjøpt både poweramp, digital mixer og iMac med kun 110v i Usa. Har byttet trafo på samtlige og de fremstår som "norske".

Når det bare er trafo og ikke hele strømforsyningen som må byttes, så er det bare å kjøpe en trafo med samme spenning og fysiske mål slik at de passer i boksen. Enkelt nok!!!! Om du ikke tør å "fikle" med dette selv, så er det en halvtimes jobb å få dette byttet."

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg! Og nå begynner jeg å bli veldig utålmodig. Det var en her på forumet som ga meg råd om å bare bytte trafo. Det var visst både enklere og billigere, og han har selv gjort dette med flere produkter han har kjøpt fra USA. Litt merkelig at kolegaene dine ikke vet noe om dette, med tanke på at de er elektrikkere..
    joda de vet det, men det de lo av var vel bare tanken.. det blir IKKE billig å gjøre det, den klumpen vil koste skjorta og støye noe veldig...

og det blir asgt at det bare er å bytte trafoen, men om du fikler med denne hva med garanti da???

mm...tror det er bedre å spare...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke åssen dere gidder dette.
    1. Dere mister garanti.
    2. Dere mister reklamasjon
    3. Skjer det noe seinere koster det skjorta å reparere den.
    4. Sette inn uorginale deler i en forsterker garanterer ikke bra lyd.
    5. Det tar tid å fikse dette.
    6. Du må kjøpe dyre deler.

Er alt dette vedt de tusenlappene man "sparer" ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"sukk" :(

Her sitter jeg, som en frustrert frue og bare vil gå til innkjøp av en forsterker som passer mitt anlegg. Blir visst aldri noe av dette For en 16 åring er det ikke bare å handle en HK 7300 til 25 lapper. Tenkte først på en forsterker til rundt 8000, men skjønte fort at dette ikke lot seg gjøre. Med kjøp fra USA ville forsterkeren komme på omkring 12 lapper, og da levert til nærmeste post kontor. Selvfølgelig er jeg ivrig etter å spare nesten 13 000 kr! Jeg har i tillegg brukt rundt 40 000 på på prosjektor, høyttalere osv nå nylig. Det er derfor ikke bare å punge ut med 25 000 kr for en forsterker.

Dere kan selv tenke dere hvordan det er når prosjektoren, høyttalerne osv bare har stått på rommet mitt ubrukt nå i en halvannen mnd! Jeg blir bare mer og mer gal for hver dag som går! Jeg har akkurat solgt min HK 3470, som jeg brukte til mine gamle høyttalere. Jeg får altså kun brukt 2 av mine 6 høyttalere, og det med mamma sin 30 år gamle forsterker!!!!!!

Nå er det ikke mye om å gjøre før den lille lunta jeg har igjen brenner opp! :|

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Her sitter jeg, som en frustrert frue og bare vil gå til innkjøp av en forsterker som passer mitt anlegg. Blir visst aldri noe av dette For en 16 åring er det ikke bare å handle en HK 7300 til 25 lapper. Tenkte først på en forsterker til rundt 8000, men skjønte fort at dette ikke lot seg gjøre. Med kjøp fra USA ville forsterkeren komme på omkring 12 lapper, og da levert til nærmeste post kontor. Selvfølgelig er jeg ivrig etter å spare nesten 13 000 kr! Jeg har i tillegg brukt rundt 40 000 på på prosjektor, høyttalere osv nå nylig. Det er derfor ikke bare å punge ut med 25 000 kr for en forsterker.

Dere kan selv tenke dere hvordan det er når prosjektoren, høyttalerne osv bare har stått på rommet mitt ubrukt nå i en halvannen mnd! Jeg blir bare mer og mer gal for hver dag som går! Jeg har akkurat solgt min HK 3470, som jeg brukte til mine gamle høyttalere. Jeg får altså kun brukt 2 av mine 6 høyttalere, og det med mamma sin 30 år gamle forsterker!!!!!!

Nå er det ikke mye om å gjøre før den lille lunta jeg har igjen brenner opp! :|

Hva med å kjøpe brukt?? avr 7000 til rundt 5 eller 8500 til ca 10??

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hektorhake
    Hva med å kjøpe brukt?? avr 7000 til rundt 5 eller 8500 til ca 10??
    Skal jeg være helt ærlig, så har jeg ikke så veldig lyst til å kjøpe eldre modeller. Disse har ikke like bra med "specs" som 7300. Spesielt med video inn- og utganger er det dårligere med. Ikke minst ser jo de nye modellene til HK mye finere ut!!

Dette kan høres dumt ut, men det er nå sånn jeg er

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må jo begynne et sted? Jeg har enda en gammel "sliter" av en 409, fordi den funker for mitt bruk enda, og jeg ikke har noe særlig penger til å kjøpe noe jeg ser på som en reell oppgradering for øyeblikket (Pioneer VSX-1015 )...
    Så du må jo nesten finne ut om du vil 1) være frustrert uten noe særlig lyd, eller 2) Ha grei lyd frem til du får tak i en forsterker som du blir skikkelig fornøyd med når du har penger til den...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Du kjøper jo bare en slik en:
    http://www.world-import.com/5000d.htm

Jeg har ikke handlet noe fra den butikken, så jeg aner ikke hvordan det funker, men prisen skal du ikke si noe på iallefall!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes en nesten helt lik tråd som denne under receivere/forsterkere som det også diskutres det samme som her. Der er det også liker til omformere etc.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    det finnes en nesten helt lik tråd som denne under receivere/forsterkere som det også diskutres det samme som her. Der er det også liker til omformere etc.
    Ja, og der har "vi" kommet fram til at det ikke er ønskelig med en massiv blyklump på 20 kg, som durer og støyer konstant. Spesielt ikke på et så lite rom som det jeg har

Nå ser jeg ikke så mange andre alternativer, så det spørs om jeg bare må finne meg i dette, hvis jeg skal gå til innkjøp av HK 7300 i USA! Det som det kanskje er verre med, (som kan være lurt å ha i bakhodet) er salg av forsterkeren når den tid måtte komme. Ikke altfor mange er vel interessert i en forsterker som kun tar 110 Volt.

Alle dere som har kjøpt forsterkere i USA (vet det er en del), hva benytter dere dere av egentlig? Har dere skaffet dere en omformer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •