HDMI switching på Denon A11XV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI switching på Denon A11XV

Jeg har nå fått koblet opp min nye A11, og sliter med HDMI.
    Om jeg kobler enten PC eller 2910 DVD rett i projektor, så funker det bra. Når jeg går innom forsterkeren får jeg inget signal. OSD meny funker heller ikke på HDMI.

Både PC og DVD står på 720p.

Jeg har valgt HDMI inn korrekt og aktivert HDMI ut. Har prøvd med konvertering på og av.

Har noen noen tips her?

Kok

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å endre rekkefølgen du slår på ting.

1. PC/DVD
    2. A11
    3. Projektor

Hos meg går det i ball om jeg tar det i annen rekkefølge.

-Allan

Sitat Opprinnelig postet av Kaptein Kok
    Jeg har nå fått koblet opp min nye A11, og sliter med HDMI.
    Om jeg kobler enten PC eller 2910 DVD rett i projektor, så funker det bra. Når jeg går innom forsterkeren får jeg inget signal. OSD meny funker heller ikke på HDMI.

Både PC og DVD står på 720p.

Jeg har valgt HDMI inn korrekt og aktivert HDMI ut. Har prøvd med konvertering på og av.

Har noen noen tips her?

Kok

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hei, det du må gjøre er å skru av Video Convert på HDMI Out setting.
    Fordi etter som jeg kan se scalerer denne alt opp til 1080p. Noe veldig få tv'er kan vise desverre.

Det er faktisk noe jeg gjerne skulle ønske jeg kunne gjøre noe med. Di sa til meg på hifiklubben at dette skulle stå på, og at hvis jeg da hadde på Video Convert, så skulle jeg få fint bilde. Men tv'n sier bare at signalet ikke er leselig da. Di sa faktisk til meg at di skulle kontakte denon i danmark for å få svar på dette for meg, men jeg har ikke hørt noe fra dem siden da. Jeg kjører forsovit Pc'n inn på DVI, og har desverre ikke DVI på dvdspilleren, men dette var i allefall løsningen for meg, hver gang jeg skrur på Vide Convert mister jeg signalet.

Dessuten kan den ikke scalere om bildene hvis dette ikke er skrudd på, så da må du bruke S-video, eller komposit ut for å få endret på instillingene greit, du må også bruke dette hvis du kjører inn S-video eller komposit.

Dette er den eneste kjiipe delen med denne forsterkeren syntes jeg. Får håpe ting blir bedre om man får en tv som støttet 1080p...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI-switching er tidvis ganske plaget med problemer. Har lest en del tråder på AVSforum hvor folk har problemer med at ulike produkter ikke vil komunisere via switcher og HDMI. Problemet er i disse tilfellene at HDMI er en 2-veis kommunikasjon som er avhengeg av å snakke med hverandre for å gi ut bilde.

Tror ikke du er den første som opplever slike problemer. Mulig dette er problemet i dette tilfellet, men kan selvfølgelig være oppskalering slik du er inne på...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •