Pioneer VSX-1015-S VS NAD T763v2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer VSX-1015-S VS NAD T763v2

Hei har ein arbeidskolega som ska handle seg forsterker han har sitt på disse to.... Er det nåken som har testa disse? ka er "best"?

Mvh Stroker 18

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville definitivt gått for 1015. den er mye bedre utstyrt og har mindre støy og tull en det nad er beryktet for. vifter hører ikke hjemme i et hjemmekino produkt
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    ville definitivt gått for 1015. den er mye bedre utstyrt og har mindre støy og tull en det nad er beryktet for. vifter hører ikke hjemme i et hjemmekino produkt
    Og under halvparten av effekten til nad'en. vsx-1015 gjør en bedre jobb som forforsterker eller til mindre høyttalere. Men er det litt størrelse på dem ville jeg ikke annbefalt pioneeren.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Og under halvparten av effekten til nad'en. vsx-1015 gjør en bedre jobb som forforsterker eller til mindre høyttalere. Men er det litt størrelse på dem ville jeg ikke annbefalt pioneeren.
    1015 kan biampe frontkanalene, og den er uansett kraftig nok til å drive det meste greit, vil jeg påstå... NAD er kraftigere, men så er man jo utsatt for disse "sykdommene" som dessverre går igjen med NAD, sånn som støy i bakkanaler o.l. .. noe som for meg er -totalt- uakseptabelt og er nok til at jeg ikke gidder vurdere NAD i hjemmekino per dags dato.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja om det meste trekkes greit av 43watt pr kanal så greit nok..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tja om det meste trekkes greit av 43watt pr kanal så greit nok..
    ka meina du me da? skryte pioneeren på seg så ektremt? :razz:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er noe revox skriver fordi han ikke vet bedre stakkars. la med tippe at han har delt oppgitt (gjennomsnitts)forbruk med antall kanaler. 1015 har null problemer med å dra mine helicon 800. at det er mere krefter i Nad'en er greit det, men når det er det eneste som er verd å ta vare på i hele boksen (litt overdrevet) så blir valget enkelt. er man glad i sus og støy så er det selvfølgelig bare å løpe og kjøpe
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en 2014, som er tett beslektet med 1015. Biampet og i 6ohms modus står den ikke tilbake for hverken NAD T753, eller HK AVR430 som jeg hadde tidligere.

NAD receiverene er utrolig tunge, og det er mulig at de består av bedre deler enn konkurrentenes. Problemet er bare det at et produkt kan aldri bli bedre enn summen av delene den er lavet av, men at det kan bli værre er NAD et bevis for

NAD har for mange kvalitetsproblemer, og viftestøyen er uutholdelig om man vil lytte til litt rolig musik en sen aften.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skriver dette på bakgrunn av forsterkerens effekt forbruk som ligger på 500watt. Og den klarer kanskje å utnytte rundt 60% av dette til effekt for høyttalerene som igjen deles på 6 for alle kanalene.

Ta regne stykket å se selv. Forsterkeren produserer ikke strøm selv såvitt jeg har erfart.

Sier jo seg selv at noe ikke stemmer når Cayin DP12EX som yter 135watt pr kanal trekker 1000watt fra nettet. Denne er så uhorvellig mye kraftigere enn 1015 at det er en latterlig sammenligning.

Men 1015 er på ingen måte en dårlig forsterker. Har bestillt meg denne selv jeg skal innrømme det. Men skal bruke den som forforsterker og til å drive center samt bakhøyttalere. Elektronikken i den er bra

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgitt strømfroburk bakpå forsterkere er veldig ofte villedene..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppgitt strømforbruk er det en del produsenter som vil ha så lavt som mulig, fordi det faktisk finnes land og mennesker hvor strømprisene har noe å si. pioneeren leverer nok ikke full effekt til alle kanalene samtidig, men sparker allikevel godt fra seg.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville testa ut litt selv jeg...
    Jeg kan være enig i at NAD har noen problemer, men kan du si hvilket merke som ikke har hatt problemer med produktene sine?!? Dersom NAD hadde vært så dårlig ville ikke Hifiklubben giddi å solgt denne pga reperasjoner som må gå på garantien ikke er bra for butikk, (økonomisk og rykte)..

Jeg har selv opplevd støy med Nad, men kun på ett par høyttalere.. Da jeg skiftet høyttalere forsvant ulydene.

Dersom du trenger kraft og kontroll, kjøp NAD (men prøv den først, tilfelle NADen å høyttalerene ikke "passer").
    Du kan også gå får en billig, brukt reciever (som ikke er urgammel seff) med pre-out og heller legge litt penger i effektforsterkeren... Det hadde jeg gjordt dersom jeg skulle kjøpt idag.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppgitt strømforbruk er det en del produsenter som vil ha så lavt som mulig, fordi det faktisk finnes land og mennesker hvor strømprisene har noe å si. pioneeren leverer nok ikke full effekt til alle kanalene samtidig, men sparker allikevel godt fra seg.
    Men de kan vel ikke oppgi en "idle" effekt for den eller hva den trekker med kun 2 kanaler i bruk? Da vil jo effekt forbruket de opplyser være misvisende iforhold til hva den egentlig bruker når samtlige kanaler er i gang. Noe som er forsterkerens hensikt.

Om de har målt 2 kanaler så samsvarer det ganske nøyaktig med effektforbruket men jeg ville tro det er lite sannsynlig tatt vekt og pris i betraktning at den yter det de påstår.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de oppgir et gjennomsnittelig forbruk, akkurat det man trenger for å regne ut hvor mye den vil påvirke strømregningen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

dette er noe revox skriver fordi han ikke vet bedre stakkars. la med tippe at han har delt oppgitt (gjennomsnitts)forbruk med antall kanaler. 1015 har null problemer med å dra mine helicon 800. at det er mere krefter i Nad'en er greit det, men når det er det eneste som er verd å ta vare på i hele boksen (litt overdrevet) så blir valget enkelt. er man glad i sus og støy så er det selvfølgelig bare å løpe og kjøpe
    Hehe, bra sagt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •