CLSC-15 hvilken forsterker?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En brukt 218 vil passe deg utmerket med tanke på høytalere og budsjett. Det finnes også brukte Rotel 2x200w amper i denne prisklassen. Begge vil gjøre jobben meget bra. Noe under 2 x 150 w bør du ikke velge.

PA er også et godt alternativ. De er kanskje ikke så pene å se på men gjør jobben godt de også. Bare vær obs på trafo- og viftestøy!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfi-cerwin
    men mange sier ogsaa at NAD forsterkere er di beste til aa drive Clsc-15.. tenkte aa bruke en ca 5000 - 6000 paa en forsterker...
    Hi-Fi klubben sier dette ja, ikke så mange andre
    Men syntes du skal se på bruktmarkedet. Hvis du ikke ville ha PA så ville jeg valgt Harman/Kardon eller Rotel kansje. har faktisk en HK AVR7000 på 5x100 watt nå og den driver mine CV 1215SE MEGET bra. Fikk totalt sjokk når jeg testa. HK forsterkere er ekstremt strømsterke!

Newcomer Danse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfi-cerwin
    men mange sier ogsaa at NAD forsterkere er di beste til aa drive Clsc-15.. tenkte aa bruke en ca 5000 - 6000 paa en forsterker...

Gå for PA Har selv pa,og eg synes ikke at det støyer noe med tanke på vifta,må slå av lyden for å i det heile tatt høre den.

Prøvde Nad s200 opp mot Carver og da var valget enkelt,det ble carver.
    Kjører 2 par V15F på Carver`en.

Hadde Lab 2002 før,og både den og 1300`en har ferrite transformator som er 10 ganger kraftigere enn det som er i ett vanlig tv, som igjen gjør til at den leverer maks selv om forsterkeren får tap i nettet ned til 160 volt + at dei veier ikke meir enn rundt 10 kg.

Har også kjørt Lab 1000 på ett stort sett Turbosound annlegg med 2 stk bunner med 4x15" basser og 2 topper med 12" bass.
    Dette hadde ikke Lab 1000 noen problem med å drive og den er mindre enn 1300`en. Lab 1000 hadde en tung jern transformator som ikke er like stabil og kraftig som ferrite transformatoren som står i 1300`en.

Poenget mitt er at eg kan aldri tenke meg det at Lab 1300 skal ha noen problem med å drive cv cls15 eller 215.

Skal selv kjøpe meg igjen Lab,når lommeboka tilseier det,men Carver er også ett knakende godt valg :grin: Er veldig fornøyd med den eg har (PX1450)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danse
    Gå for PA Har selv pa,og eg synes ikke at det støyer noe med tanke på vifta,må slå av lyden for å i det heile tatt høre den.

Prøvde Nad s200 opp mot Carver og da var valget enkelt,det ble carver.
    Kjører 2 par V15F på Carver`en.

Hadde Lab 2002 før,og både den og 1300`en har ferrite transformator som er 10 ganger kraftigere enn det som er i ett vanlig tv, som igjen gjør til at den leverer maks selv om forsterkeren får tap i nettet ned til 160 volt + at dei veier ikke meir enn rundt 10 kg.

Har også kjørt Lab 1000 på ett stort sett Turbosound annlegg med 2 stk bunner med 4x15" basser og 2 topper med 12" bass.
    Dette hadde ikke Lab 1000 noen problem med å drive og den er mindre enn 1300`en. Lab 1000 hadde en tung jern transformator som ikke er like stabil og kraftig som ferrite transformatoren som står i 1300`en.

Poenget mitt er at eg kan aldri tenke meg det at Lab 1300 skal ha noen problem med å drive cv cls15 eller 215.

Skal selv kjøpe meg igjen Lab,når lommeboka tilseier det,men Carver er også ett knakende godt valg :grin: Er veldig fornøyd med den eg har (PX1450)
    Jeg vet at lab er bra saker, har aldri tvilt på det, men jeg tror nok ikke at man oppnår max spl med lab1300 på clsc 215, kanskje 15.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viftestøyen på PX1450 er jo helt forferdelig, hørte på denne da jeg kjøpte de gamle strokerene mine..

jeg har følelsen av at LAB forsterkere ikke har den stålkontrollen som klasse ab pa amper har.. De spiller høyt, men blir litt "slappe"..

skulle jeg selv kjøpt en LAB forsterker ville jeg ikke kjøpt de litt eldre versjonene, går visstnok fort istykker.. En fp6400 eller fp3400 hadde vært knall, noe mindre ville jeg ikke hatt..

Newcomer Danse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    viftestøyen på PX1450 er jo helt forferdelig, hørte på denne da jeg kjøpte de gamle strokerene mine..

jeg har følelsen av at LAB forsterkere ikke har den stålkontrollen som klasse ab pa amper har.. De spiller høyt, men blir litt "slappe"..

skulle jeg selv kjøpt en LAB forsterker ville jeg ikke kjøpt de litt eldre versjonene, går visstnok fort istykker.. En fp6400 eller fp3400 hadde vært knall, noe mindre ville jeg ikke hatt..
    viftestøyen er så som så,synes den ikke er så verst.. Hørt mye verre..
    Eg pleier no å høre musikk når den står på,ikke om forsterkeren i seg sjøl sier noe til meg :???:
    Har brukt Lab sine forsterkere i ca 10 år,da eg er dj på 2 forskjellige uteplasser.. Har aldri hatt problemer med forsterkerene.Det må jo vere grunn til at di fleste store arenaer rundt om i verden velger Lab til sine oppsett.. Di fleste er jo ute etter driftsikkerhet.

Men det er mine erfaringer :-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nesten litt fasinerende at LAB fp 3400 og 6400 klarer å gi ut så utrolig mange watt, per kanal.. Veier 10kg og er utrolig liten.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •