hjeeelp eksperthjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face hjeeelp eksperthjelp

skal velge mellom disse to komboene.

1. Marantz SR 8500 receiver og en rotel 1095 effektforsterker(5 kanaler)
    1. Marantz SR 9600 receiver
    får disse til omtrent samme pris og skal brukes til 5.kanaler med Klipsch RF7 i front.RC7 center og RF35 bak

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du først skal ha en Rotel 1095 effektforsterker, hva skal du da med en så kraftig receiver som SR8500 hvis du først og fremst bare trenger en prosessor?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile takk for svar

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hvis du først skal ha en Rotel 1095 effektforsterker, hva skal du da med en så kraftig receiver som SR8500 hvis du først og fremst bare trenger en prosessor?
    den har en del koblings muligheter som den mindre modellen ikke har og en bedre prosessor en feks.sr7500 men er mest intresert i sr9600 men vet ikke om den har nok krefter

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies at Denon AVR-1906 skal ha en svært god surroundprosessor som er på høyde med prosessoren til dyrere merker som feks. Rotel. Den har også godt med tilkoblingsmuligheter.

Hvis du synes den mangler feks HDMI er det mulig å kjøpe løse HDMI-/DVI-/Component-switcher ved siden av uten at dette koster skjorta.

Rotel RMB-1095 bør være kraftig nok til Klipsch RF7, så jeg ville nok gått for en løsning med den forsterkeren og en rimligere prosessor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Marantz hjemmekino

Det er vel mer enn sannsynlig at prosessoren i 9600-modellen er overlegen sine mindre søsken. I tillegg får du altså et overveldende antall inn-og utganger.

Mener også å huske at Klipsch-høyttalerne har en høy følsomhet, og derfor er relativt enkle å drive, eller hur?

Jeg ville derfor gått for den dyreste integrerte løsningen. De dyreste integrerte surroundforsterkerne fra Marantz har visstnok bra med krefter. Forsterkeren veier jo over 30 kg!, så det må da være noe annet enn kretskort på innsiden. Du får jo fortsatt en tuner med på kjøpet. I tillegg slipper du å irritere deg over den totale mangelen på estetikk ved å plassere Rotel effektforsterkeren sammen med en Marantz forsterker.

9600-modellen har i følge brosjyrene også kobberkledd chassi, noe som ikke akkurat er dagligdags blant hjemmekinoforsterkere.

Jeg ville absolutt gått for den dyreste integrerte løsningen, ja.

Mvh 777

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for 9600 jeg også, og helle spedd på med et effektrinn etterhvert.
    Du vil jo få mer fart i resten av høytalerne som det ikke benyttes effektrinn på + flere duppeditter

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke kjøpt Rotel på Klipsch faktisk. Mange som bruker det, men jeg syns ikke det gir den beste lyden. Har veldig troa på Marantz+Klipsch. Men hva med å gå for Marantz SR-7500 og en Parasound A21 ?! Da skal jeg love deg at RF-7 får sving i sakene. SR-7500 holder oftest til resterende høyttalere rundt.

Parasound A21;
    http://avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=10182

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mulig det blir fart nok i høyttalerene med en Marantz SR9600, men den er ikke oppgitt til mere enn 7*140W i 8 Ohm. Klipsch RF-7 tåler 250W kontinuerlig og 1000W :shock: peak.

Nå er jo dette bare teori fra meg da. Praksis blir jo en annen sak.

EDIT: De over har jo et godt poeng. Kjekt med en effektforsterker til frontene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile sr9600

mange fine forslag her og jeg holder meg foreløpig til SR 9600, kan ikke tysk men en kamerat mente at den har fått glimrende kritiker i div tyske blader(nå er vel marantz tysk vel)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •