Yamaha RXV-1600+DVD-2500+PSB??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RXV-1600+DVD-2500+PSB??

Hei,

Kikker litt på nytt anlegg, og vurderer denne kombinasjonen:

Yamaha RXV-1600+DVD-2500
    PSB T55 - B15 bak og C40 center.

Jeg vet ikke så mye om hver enkelt komponent her, noen som har noen erfaringer med en slik kombinasjon? Har satt av ca 30 000, dette koster ca 25 000, med må ha noen kabler også regner jeg med...

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rx-v1500 og psb T55. Funker bra det. Kunne tenkt meg litt mer gamp fra forsterkeren bare. rx-v1600 har vel fått litt kraftigere strømforsyning, mulig det vil bli bedre da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten... jeg har oxo psb c40. Ville kanskje vurdert c60 istedenfor. DEn har samme element som t55. Føler min er litt tammere enn frontene mine.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville ikke valgt s2500 som dvd-spiller. den er ufattelig treg i bruk.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje ventet og sjekket ut Denon AVR-4306 som er like om hjørnet. Den er i klasse med den du nevner.
    Ang. høyttalere er Focal.JMlabCobalt 816S et alternativ.
    DVD-spiller: Denon DVD-1920

++ litt kabler etc. Litt over ditt budsjett, men blir det ikke alltid det...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mye bra info!

jfinneru: ville ikke valgt s2500 som dvd-spiller. den er ufattelig treg i bruk.

Hvordan treg da? Fant en test i Lyd og bilde, de sa også at den var litt treg å lese CD-er. Har du noen annen erfaring? Håpet på å kjøre samme merke for å slippe unna noen fjernkotroller.

Ang Denon så er dette også et alternativ jeg vurderer. Dog har jeg et lite dilemma da jeg får meget god pris på yamaha og pioneer utstyr. Har ikke kikket så mye på pioneer, men vet at de har lansert en ny DVD spiller, men er kanskje litt dyr... Vet heller ikke om de har HDMI på noen forsterker i 10-15 000 kroners klassen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    treg på den måten at den bruker 25-30 sekunder fra du putter inn en cd til den faktisk skjønner at det er en cd og er klar til å spille den av. kommer en liten test av denne i kommende nummer.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis S2500 leverer samme lydkvalitet i stereo som S2300 (forige modell), så leverer den utrolig god lyd for pengene. Er det noen som vet om det er samme spilleren, bare oppgradert? Hva koster S2500? Vet S2300 kostet ca 13k ny.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veil pris er 7995. og ja, den er meget god på musikk denne også.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvis S2500 leverer samme lydkvalitet i stereo som S2300 (forige modell), så leverer den utrolig god lyd for pengene. Er det noen som vet om det er samme spilleren, bare oppgradert? Hva koster S2500? Vet S2300 kostet ca 13k ny.
    Er nok en oppgradert version tenker jeg. Har ikke sett SA2300, men S2500 er tipp-topp på alle punkter sett bort ifra at den bruker tid på å finne CD`er. Men det er ikke noe problem hvis man tar seg tid for å kose seg med musikk.
    Skal du derimot være DJ på forspill, så er dette feil spiller ja.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den heter S2300

Det er litt forskjell på de. Bl.a dynamikkomfang, frekvensomfang og vekt.

S2300:
    Frekvensomfang: 2 - 88.000HzSignal/støyforhold: 115 dBHarmonisk forvrengning+støy: 0,0016% (SACD)Dynamikkomfang: 108 dB (SACD)Effektforbruk: 34 WStand-by effektforbruk: Har ikke stand-byFjernkontrollFarge: Svart eller gullTilbehør: Fjernkontroll, batterier, audio/videokabler og nettkabelMål (BxHxD): 435x116x350 mmVekt: 8,7 kg

S2500:
    Frekvensomfang: 2Hz - 44kHz (DVD)Signal/støyforhold: 115dBHarmonisk forvrengning+støy: 0.0017%Dynamikkomfang: 103dB (CD)Effektforbruk: 33WStand-by effektforbruk: <1WFjernkontrollFarge: Svart og titanTilbehør: Fjernkontroll, batterier. bruksanvisning, nettkabel, audio/videokabelMål (BxHxD): 435x100x314mmVekt: 5,6kg

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Den heter S2300
    Oops! Rett skal være rett. Ble nok en tastefeil der ja. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se deg etter ett annet merke. For det første så er kvaliteten dårlig og hvis det skjer noe så må du belage deg på lang ventetid før du får produktet igjen. Jeg ga opp min yamaha og kjøpte meg noe annet heller.

Men hvis du absolutt skal ha yamaha så kommer min for salg når jeg får den igjen fra rep. Den er bare noen måneder gammel og helt strøken. Hvis det skjer noe igjen med den så får du full pris tilbake eller nytt produkt. Det er forresten en rxv-1500

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Se deg etter ett annet merke. For det første så er kvaliteten dårlig og hvis det skjer noe så må du belage deg på lang ventetid før du får produktet igjen. Jeg ga opp min yamaha og kjøpte meg noe annet heller.

Men hvis du absolutt skal ha yamaha så kommer min for salg når jeg får den igjen fra rep. Den er bare noen måneder gammel og helt strøken. Hvis det skjer noe igjen med den så får du full pris tilbake eller nytt produkt. Det er forresten en rxv-1500
    Har aldri hatt problemer med min RX-V1500!
    Hadde problemer med min DVD S1500, som ble sendt inn til rep. 2 uker etter kom den en splitter ny DVD S2500! Fikk forslag på noen hundrelapper i mellom, eller pengene tilbake! Med andre ord har jeg bare gode ord å si om Yamaha!
    Kanonlyd på kino, topp når jeg bruker "pure direct" til musikk. Null farging av lyd.
    Må absolutt ikke være dårlig kvalitet pga noen få må fixes. Skjer i de "dyreste kretser" også det serru. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Har aldri hatt problemer med min RX-V1500!
    Hadde problemer med min DVD S1500, som ble sendt inn til rep. 2 uker etter kom den en splitter ny DVD S2500! Fikk forslag på noen hundrelapper i mellom, eller pengene tilbake! Med andre ord har jeg bare gode ord å si om Yamaha!
    Kanonlyd på kino, topp når jeg bruker "pure direct" til musikk. Null farging av lyd.
    Må absolutt ikke være dårlig kvalitet pga noen få må fixes. Skjer i de "dyreste kretser" også det serru. ;-)
    Lyden er det ikke noe å si på så lenge man ikke har for store høttalere. Det er bare at hadde jeg ikke strammet yamaha sitt service senter opp så hadde de brukt 1 mnd på å fikse den, så det skal bli morsomt å se hva som skjer nå, hvis jeg ikke får ny pga alt stresset jeg har hatt med å sende den og få tak i en låne forsterker som jeg har brukt imellomtiden så synes jeg det er for dårligt. Det er jo ikke noe gøy å være uten lyd i ukesvis.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver også å snuser litt på Yamaha S-2500.
    Har tenkt å bruke den sammen med min RXV2600 reciver og Yamaha PMD høytalere. Er det noen som vet om en butikk i Oslo området som har denne satt opp ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •