Yamaha triks!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61

Tråd: Yamaha triks!

Newcomer compisraaner sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha triks!

Da jeg fikk mye rx-v640 fra en nettbutikk så ble jeg utrolig skuffa over de elendige høytalerterminalene som var uten mulighet for tilkopling via bananplugger. :x Og de satt sinnsykt tett sammen, så det ble bare et stor makk å feste ledningene. Da jeg hadde lest endel om denne receiveren på nettet så hadde jeg allerede oppdaget at den amerikanske versjonen hadde høl for banankontakter.

Tok en rå sjangs og borret opp plastikken med en 4.5 mm borr på baksiden av terminalene (der var et lite hull fra før, men ikke stort nok)

Så enkelt fikk jeg mulighet for bananplugger på min forsterker også. :lol:

resultatet ble helt perfekt, ingen betydning for senere salg av forsterker.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til AVforum.no compisraaner..!

Høres ut som et bra triks det der ja.. Liker mye bedre bananplugger enn tradisjonelle skruterminaler..

Mvh

AK

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bananinngangene er vel somregel blokkert pga FCC regulasjoner (var det ikke?). På min NAD C370, så var det bare å nappe ut noen plastikkbiter, og rett inn med bananpluggene. tar seg bedre ut, er lettere å gjøre riktig, og ellers bare digg.

Uansett så er det vel slik på mange forsterkere og høytalere.. Sikkert pga at man ikke skal kunne stikke ting inn der og blåse forsterker og seg selv til en tidlig død.. :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har med CE godkjenning å gjøre. EU har funnet ut at på de fleste forsterkere har terminalene en avstand som gjør at en eurokontakt går rett inn i hullene for bananplugg. Det er selvsagt ingen fornuftige mennesker som plugger apparatene sine inn på høyttalerterminalene, men det kan kanskje ha noe med småunger å gjøre?

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CE var det, ja. Og det kan vel neppe kalles annet enn idiotsikring.

Det er iallefall ikke til å kimse av, idiotsikring, altså. Det kan ha spart firmaer tusenvis av kroner. kanskje ikke akkurat i denne sammenhengen, men sånn ellers.. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor tok du ikke bare av beskyttelsen :?: Jeg har en Yamaha RX-v1300 og der rykket jeg løs den biten som sitter utenpå terminalene som sikring... litt enklere det... Og hvis du en gang i tiden vil ha de på igjen(når du skal selge den eller no) er det bare å trykke de på igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eeeh... Det er egentlig bare å trykke bananpluggene inn, så gir plasten etter med en gang... tror ikke du trenger å borre for å si det sånn. :wink:

Newcomer compisraaner sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ingen plugger som gikk an å ta ut, og hvordan kunne jeg vite at plasten var så tynn? Det så iallefall helt strøkent ut etter jeg gjorde det 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt tips...det var iallefall nytt for meg...inntil denne tråden dukket opp. Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var forsterkeren?

Sitter å sikler på en rx-v 740 selv..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Løkken
    Hvordan var forsterkeren? Sitter å sikler på en rx-v 740 selv..
    Når jeg skulle velge forsterker leste jeg bladene DVD & Hjemmekino og Lyd & Bilde. Begge disse har kåret Yamaha sine RX-V receivere til testvinnere når de er med i tester. Kjøpe selv 740 utgaven pga. On-Screen Display (OSD). Bortsett fra OSD, platespillerinngang og litt kraftigere forsterkerdel, er den lik 640-en. Jeg er kjempefornøyd med 740. Lykke til med ditt valg.

Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt samme forsterker selv. Ser at det er en stund siden du posta tråden her, så du har vel hatt litt tid til å teste den nå. Er du (oxo) fornøyd eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ikke engang vits i å lese Lyd og bilde eller DVD og hjemmekino bladene hvis en ønkser en surroundforsterker til rundt 7-9 tusen. Da vinner Yamaha UANSETT, av en eller merkelig grunn. Jeg har ikke noe tru på at det ikke finnes noen andre merker som er like bra eller bedre...

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stix
    Det ikke engang vits i å lese Lyd og bilde eller DVD og hjemmekino bladene hvis en ønkser en surroundforsterker til rundt 7-9 tusen. Da vinner Yamaha UANSETT, av en eller merkelig grunn. Jeg har ikke noe tru på at det ikke finnes noen andre merker som er like bra eller bedre...
    Hentyder du til at de har betalt for å bli best i test eller?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ikke engang vits i å lese Lyd og bilde eller DVD og hjemmekino bladene hvis en ønkser en surroundforsterker til rundt 7-9 tusen. Da vinner Yamaha UANSETT, av en eller merkelig grunn
    Er det ikke mulig at dette er de beste "allrounderne" til prisen du nevner da? Det er også mulig testerne i de nevnte bladene liker godt lyden i Yamaha sine recievere.... ? :idea:

Mvh

AK

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vinner i andre hjemmkinoblader da?

Trur "etablerte" merker som Denon og NAD appelerer mest til "etablerte" folk innen hjemmekino Hi-Fi. Hvorfor? Aner ikke, men det anses vel som lite kult å gå for en Yamaha...

Lyd er uansett en smakssak. Og siden man ikke kan fly rundt å teste og høre på alle mulige flerkanalsreceivere selv, så har jo tester en viss verdi for oss "ikke etablerte"...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallooo!!!!

Man skal være ganske naiv for å overse at det meste av testene i Lyd og Bilde medfører at noen kroner bytter eier. Selv sluttet jeg neste helt å lese bladet på grunn av de partiske testene. Jeg tror de tekstene som finnes i bladet ligger ute som en brosjyre hos importørene, med prisliste. Så velger de bare fra prislista og bestiller. Så setter de seg ned i redaksjonen og bruker ctrl+c og ctrl+v, så går bladet i trykken.

Hehe... klarte vel å erte opp noen nå eller?

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kritisk vurdering og lesning er alltid nødvendig. Tester er ikke alltid like objektiv, dessuten har alle sin smak. På den andre siden var dent nevnt noe om Yamaha og tester, men jeg har selv testet 440/460 og 1300. Det er ikke tvil om at de gir mye for pengene og er gode alroundere.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt hende at testene er "kjøpt og betalt", men hvis man leser bladene så sier de faktisk gang etter gang at en ikke bør lese tester blindt. Uansett så er det fint som orientering om hva som finnes på markedet. Det er tross alt ikke alle som bor i tigerstaden og har muligheten til å faktisk få hørt "alt som finnes".

Til å holde seg oppdatert så slår bladene selvfølgelig ikke forumet her :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... klarte vel å erte opp noen nå eller?
    Nei 8)

Jeg er naiv og spør derfor: Men hvor mye skal du ha for at du lar meg vinne konkurransen din? :lol:

No hard feelings. God helg :lol:

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •