Denon 3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Denon 3806

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Denon 3806

Kjøpte meg 3806. Yess... Hjem å koblet å kjørte auto-oppsettet Audessey.
    Det var litt av en nedtur. Lyden som kom ut av høytalerene minte meg om klokkeradioen min, tynn med mye mellomtone og så å si null bass.
    Rommet mitt er rektangulært med høytalerene plassert i hvert hjørne. Jeg hadde 3805 før og den spilte jo godlyd som f... i det samme rommet.
    Lurer på om det er noe feil med reciveren.
    Er det flere som har samme erfaring med 3806 som meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men jeg opplever det samme med 3805. Må sette Room EQ=Front for at det skal bli noe "futt".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Room EQ

Viss du vill ha mere bass? Room EQ- Manuell
    Gå inn og still på manuellt på EQ i de respektive frekvenser i Setupmenyen.
    Det er litt arbeid, men det gir resultater.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme opplevelse som deg janfrode. Spe lyd når man har EQ på Audessey. Har valgt å kjøre uten rom EQ inntill jeg får tid itl å sette meg ned å gjøre et manuelt oppsett.

Audessey satte alle høytalerene mine til Large og delefreq på 40hz selv om center + bak ikke går lavere enn 60Hz.

Auto oppsett fungerte mye bedre på 3805. Hadde vært fint om noen har sett noen løsning på disse problemene på 3806.

Edit: Rettet hz

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    delefrekvens på 40 000 000hz

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i DVD&HjemmeKino det ble kritiser tat displayet på 3806 ikke kunne dimmes fra fjernkontrollen, men siden dette er en fjærnkontroll med lærefunksjon(?) går det vel kanskje ann å bruke fjernkontrollen til 3805 for å lære den å dimme displayet, dersom koden er den samme da selvsagt..

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper det å dimme displayet,for å få mer bass? :grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hjelper det å dimme displayet,for å få mer bass? :grin:

Seff, mer strøm ut til høyttalerene da vettu.. hehe

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, posta kanskje den under litt feil tråd i farten..Men er jo hvertfall en tråd om 3806 da.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 3806 satte alle høyttalerne til Large, til tross for at senter og bakhøyttalere har 6-tommers element og kun spiller ned til ca 50-60 hz. I tillegg får jeg melding om fasefeil på frontene hver eneste gang jeg kjører auto-oppsett, men det er garantert koblet rett.

Audyssey synes jeg låter spinkelt - særlig senteren. Den får en voldsom økning i mellomtonen, og det blir litt sånn "badekar-ekko" av stemmene.

Kjører EQ-off foreløpig, men vil vel tweake litt på den manuelle EQ'en etterhvert. ;-)

Petter

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fase feil kan også være at høytalerne er koblet galt inni. Hvis du har koblet riktig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, lite å gjøre med det da vel... Men feil fase høres jo ganske tydelig. Foran på Lion King DVD'en er det forresten en kjekk "THX Optimizer" sak hvor signaler sendes i fase og motfase slik at man kan høre om man har koblet rett. Jeg hører ganske tydelig den diffuse karakteren når motfase-signalet kommer fra platen.

Petter

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke vanskligere en å bytte om plus og minus. En høytaler av gangen og se om feilen forsvinner

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hive meg på et lite problem jeg også har da. I stede for å lage en ny tråd. Har etter en stund oppdaget at det har veldig veldig mye å si fra film til film hvor bra lyden er. PÅ master and commander når jeg nærmer meg -10 kjenner en det godt i ørene, og subben slår som en galning, her er jeg fornøyd. Men det er når jeg feks ser på andre filmer, går opp mot -5 - 0 og det ikke er noe trøkk i det hele, det verste av alt er at det ofte ikke går ann å skru opp mere, er dette en grense en kan flytte på? Siden lyden varier fra film til film? Merker jo at høytalerene har mye mer å gå på.

Ser også at en kan stille på ting inn på dolby digital, og dts. Noe med cinema equalizer og offsett noe greier? Hva vil dette ha innvirkning på?

Noen som har noen gode råd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om disse dårlige resultatene med autokalibrering kan være pga. veldig forskjellig karakteristikker mellom front og resten av høytalerene?

Jeg kjører et oppsett med 3805 og B&W 604, LCR600 og 602. Disse har i utgangspunktet noelunde lik respons, og autokalibrering gir da forholdsvis bra resultater.

Autokalibrering i normal modus prøver i utgangspunktet å stille hver høytaler mest mulig lik responsen til "summen av alle" høytallerene med litt ekstra dynamikk for "bedre" lyd. (Flat modus er det samme uten ekstra dynamikk.) Om det da er stor forskjell på høytallerene så klarer da ingen av dem å tilnærme seg et felles midtpunkt. (front mister bass og center/back prøver å spille bass den ikke kan)

Auto i front modus blir som nevnt tidligere ofte bedre. Dette pga. front høytallere blir nå brukt som refereanse, og resten av høytalere stilles mot disse. (Med varierende hell)

Det er nok ikke pr. dags dato noe som kan måle seg (huhu) med manuelt oppsett gjort med skikkelig utstyr. Du kan da gjøre intligente kompromier ut fra hva de forskjellige høytalerene takler og er gode til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •