Forsterker til komplett B&W 700 serie.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til komplett B&W 700 serie.

Hei alle mann, er ny på dette forumet :grin: og synes det alltid har vært mye bra lesestoff her.
    Det jeg trenger litt bistand til er forsterker valg til et B&W 700 serie hjemmekino oppsett som skal handles inn så snart jeg får solgt Dali -> Denon oppsettet jeg har nå.
    Høyttalerne i settet skal bestå av 703, 705 og enten HTM7 eller HTM3S samt ASW750 sub. Og er så i tvil hvilke forsterkere som vil låte bra på dette settet både på musikk og film. Det er her dere kommer inn, noen som har noen tips/anbefalinger til enten Preamp/Prossecor + Effekttrinn eller Reciever som kan matche disse høyttalerne. Ikkeno problem å bruke 20-40k på fosterker delen. Har forøvrig en Denon 3300, 2stk Nad 216 THX og Denon DVD 2800. Begge Denon enhetene skal byttes ut men er ikke sikker når det kommer til Nad fosterkerne, er de brukene til noe i et 700 oppsett?

Kan også nevnes at jeg får meget gode priser på Pioneer VSA-AX10Ai-S, VSX-AX5Ai-S, VSX-AX4AVi-S, VSX-AX2AV-S og VSX-1015-S. Hvis noe av dette er brukende.

Mvh
    8-Ball

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Rotel RSP-1068 og f.eks. RMB-1075. Den nye digitale forsterkeren RMB-1077 virker også spennende! B&W eier forresten Rotel.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En billig Denon reciever og 5 ICE Power monoblokker vil fungere meget bra.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på rotel, og det virker spennende. Er det en fordel med seperat prosessor og power i forhold til Reciecer/forsterker?

Rotel har vel ikke Romkalibrering og slikt, er det vanskelig og stille slikt inn på f.eks RSP-1068? Klarer en vannlig dødelig og stille inn nivå, lengder og eq så bra manuelt?

Ice Power Monoblokker? Er det slike som f.eks Midgard monoblokkene?

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Klarer en vannlig dødelig og stille inn nivå, lengder og eq så bra manuelt?

Ice Power Monoblokker? Er det slike som f.eks Midgard monoblokkene?

Manuelle instillinger er det du lærer av.
    Det finnes mange alternativer til ICE Power, blant annet: Midgard, Embla, Beast. Disse er forholdsvis rimelige.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også vært og kikket på embla monoblokkene. Tenkte på enten 2xEana eller 1xTinea på hver av frontene, og 1xEnea på hver av de andre.
    Men er prisen på de som par eller som enkelt?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er vel hvis jeg skal bi-ampe fronthøytalerne så er jeg vel tvungen til å bruke lav-kvalitets signalkabler pga y-splitter.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Embla blokkene er priset pr. stykk.

Når det gjelder signalkabler, hører du forskjell på kabler ? Hvorfor skal du biampe, er det ikke like greit å kjøpe de største ICE blokkene ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører forskjell på svarte skolisse kabler og 500,- kabler ja.
    Trodde en fikk mer kick i bassen, strammere og mer kontrollert ved å bi-ampe.
    Men hvis en får samme resultat av å ha en kraftig monoblokk så er jo saken grei. Passer egentlig bra for hvis ikke måtte jeg solgt blue heaven kablene mine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •