Sony STR-DE197, pre out på den?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony STR-DE197, pre out på den?

Hei, topic sier jo det meste.
    Kan jeg med denna forsterkeren henge på et ekstra sluttrin?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Verden er ikke enkel, men dette produktet.......

Svaret må bli et rungende NEI!

Det er helt usannsynlig at en av Sony's billigste hjemmekinorecievere. om ikke den billigste ?, skal ha pre out for hovedkanalene.

Men, den raskeste måten å finne ut av dette på er å bli kjent med baksida på apparatet. Du vil med 99.9999% sikkerhet finne ut at Sony-forsterkeren kun har linjeutgang (merket "pre out") til subwoofer. Noe annet ville ha vært en sensasjon.

Det forholder seg dessverre således at selv dyre Sony-forsterkere i den prestisjepregede ES-serien har manglet dette (jeg kjenner konkret til 7000-modellen).

Forforsterkerdelen i en Sony AV-reciever er normalt sett bra, men på generelt grunnlag kan det samme ikke sies om effektforsterkerdelen (avhengig av modell, selvfølgelig)

Hvis du kjøpte Sony STR-DE 197 ny, går det så an å spørre hva du måtte gi for den ?

Mvh 777

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er ingen hjemmekinoreciver. En rein stereoreciver..
    Nei da, skal ikke ha den selv, er en kompis.. koster vel rundt 2k på Ljudia tror jeg.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den har ikke preout. Han får lage en: http://audionova.nu/docs/enkel_linjeutgang.htm

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Re: Sony STR-DE197

Sitat Opprinnelig postet av Tommy Nilsemn
    Men det er ingen hjemmekinoreciver. En rein stereoreciver..
    Nei da, skal ikke ha den selv, er en kompis.. koster vel rundt 2k på Ljudia tror jeg.
    Ja, du har visst rett i det, når jeg tenker meg om 2 ganger. Såvidt jeg vet er det kun Sony's ES-serie med integrerte forsterkere, f.eks. TA-FA777, som har noe slikt blant tokanalerne. Siste offisielle pris for denne var 26.000 NKr.....

Hvis kameraten din skal ha en Sony stereoforsterker anbefaler jeg modellen TA-FB 940, som er den kraftigste nå om dagen, med 2x70 watt RMS i 8 ohm. Denne har en ringkjernetrafo og en grunnoppbygning som en dual mono-forsterker. Prisen er overkommelig, og lyden er faktisk veldig klar og dynamisk. Et opplagt valg i prisklassen, selv om man ikke blir "hottest" i guttegjengen gjennom et slikt valg. Tror ikke mange vet om denne forsterkeren.

Sjekk ut butikken Serviceavdelingen på Kalbakken, som er Sony Norges "husbutikk", eller let den fram på nettet.

Den veiledende prisen er rundt 5000 kr., men det er helt klart mulig å få den en god del billigere.

TA-FB 940 er vesentlig kraftigere enn STR-DB197, men mangler altså radiodel.

Håper dette var til noe hjelp.

Mvh 777

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk 777. Kompisen min gikk for den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •