Pioneer VSX-1015 sammen med Bel 2,5?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-1015 sammen med Bel 2,5?

Hei

Jeg har stor planer om å bytte ut høytalersettet mitt som er av typen Logitech Z-5500. Jeg vil legge i 10000kr nå i første omgang. Planen er å kjøpe Pioneer VSX-1015 reciver. Så har jeg sett en god del i trådene om DIY-prosjektet "Bel 2,5" her på forumet. Fikk kjempelyst til å lage meg et par slike. Derfor lurer jeg på om Pioneer VSX-1015 vil spille godt sammen med Belhøytalerene. Jeg skal utvide til 5.1 etterhvert og det vil bli spilt mest film. Har dere andre forslag til reciver? Bør jeg satse på noen andre DIY-høytalere? Vil helst bygge høytalerene selv fordi det høres så morro ut :-)

Mvh Asbjørn

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bel 2.5 er en utrolig bra diy høytaler.. Skal faktisk begynnte å bygge meg et par så fort jeg får tid.. 1015 kommer nok til å drive dem ganske bra.. Du kan jo evnt. gå for en 915 + en brukt effekt forsterker som driver frontene..

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til hjemmekino bruker jeg en AVR 330 på BEL 2.5 mkI, og det fungerer meget bra. Testet den på 1015'n til en kompis, og det fungerte også meget bra. Mistet litt av dybden til HK'n (BEL'ene går jo veldig dypt) men merket ingen tegn til mangel på kontroll. Oppover i registeret var Pioneer marginalt bedre...

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg går for det oppsettet. Kommer det til å bli mye dårligere å se film i stereo enn surround? Bør jeg vente med å kjøpe til jeg har rå til et helt 5.1 oppsett?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg deg BEL 2.5, kjøp deg reciver, også som en midlertidig løsning sleng opp noen gamle høytalere som bakhøytalere... Da får du 4.1, som er sinnsykt mye heftigere enn stereo, og med kun mindre forskjeller opp til 5.1/7.1

Med tiden da BEL Center og 2 veis er klar så bygger du deg det, også har du komplett 5.1 system, men uten å ha måtte sitti uten godlyd i lang tid

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •