Kunne trengt litt hjelp til HK-prosjektet mitt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kunne trengt litt hjelp til HK-prosjektet mitt

Jeg har kjøpt meg en leilighet som bygges i skrivende stund. Dette er i en blokk med 6 leiligheter i(se bilde 1). Skal bygge hele 2 etasje selv så jeg har endel muligheter. Kan begynne med å si at jeg er ganske ny på hjemmekino så "inn med teskje" ordtaket passer

Kinoen oppe blir på ca 17kvm med skråtak og skal brukes til 80% film, 19% spilling og 1% musikk. Jeg har tenkt å kjøpe meg et Klipsch Reference 35 sett samt en PB10ISD. Grunnen til dette er at jeg liker lyden og så skal det trykke litt når ting går i lufta.

Første spørsmål er reciever til detta. Har kikket på Marantz SR7500 til 8100,- SEK på Fyndbørsen. Klarer den å drive detta med grei kontroll? Andre forslag i samme prisklasse?

Til anlegget har jeg planer om å koble opp en Xbox(360) og HTPC som skal fungere som DVD spiller, TV-tuner og spillmaskin. Er det noen måte å unngå to lange kabelstrekk fra disse og til pj(PT-AE700)? Finns det en grei "boks" jeg kan koble begge disse og kanskje fler ting inn på for så å strekke kun en kabel bak til pj og kanskje et par ned til TV og forsterker siden denne HTPC'en er tiltenkt en rolle som mediesenter i heimen.

En annen ting jeg er åpen for innspill angående, er støydemping av rommet. Er jo klar over at jeg ikke kan gnu opp på anlegget når dama ligger å sover i rommet ved siden av men kanskje jeg kan få dempet såpass at jeg kan gnu på "litt" Tenker også på demping i gulv slik at jeg ikke får alle naboene på nakken med en gang jeg er ferdig. Det er en fordel at vegg og gulv ikke vokser med 1m hver vei siden plass er en ting jeg ikke har for mye av. Kan også nevne at dama har trumfa gjennom panel og parkett. Var ikke snakk om annet.

Lurer også på hva slags kabler jeg jeg bør bruke. Disse skal gå i rør liggende i vegger og tak. Har ikke lyst til å sprenge budsjettet på kabler så her gjelder mest for pengene prinsippet.

Takker på forhånd for all hjelp jeg kan få.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av utepils
    Er det noen måte å unngå to lange kabelstrekk fra disse og til pj(PT-AE700)? Finns det en grei "boks" jeg kan koble begge disse og kanskje fler ting inn på for så å strekke kun en kabel bak til pj og kanskje et par ned til TV og forsterker siden denne HTPC'en er tiltenkt en rolle som mediesenter i heimen.
    Jeg vil anbefale deg å strekke både komponent og HDMI til projektoren. Det er kjekt å ha tilgang til begge deler, og dessuten kommer ikke X360 med HDMI i første omgang. Du kan koble til flere komponentkilder via receiveren du har valgt, men den har ikke HDMI-switch. Dette er foreløpig noe som er mangelvare på rimelige receivere, dessverre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •