Nad 218 X 2 vs Carver XI 2600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nad 218 X 2 vs Carver XI 2600

Hei!
    Det er mange forskjellige meninger om hva som er best. Er sterkt i tvil på hva eg skal kjøpe meg mine 1515 det blir sannsynligvis 2 stk 218, men eg ser folk skriver ” eg hadde 218 før! byttet til Carver først da ble det gøy”!

Kan dere som har testet begge deler sette opp nåken ”+ ting” om disse og nåken ”- ting”

Mvh Stroker 18 :neutral:

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening har Carverne MYE bedre kontroll og med det kan du spille mye høyere NAD 218 har slapp bass og mangler kontroll (ihvertfall på dobble 15" CV) og ja, jeg har hatt NAD 218. Carver spiller også med mye mere trykk i bassen. Men du får kansje noe viftestøy hvis du velger carvern, men dette syntes jeg denne er verd fordi du får det så enormt mye gøyere med en sånn.
    Så jeg ser egentlig ikke noe grunn til å kjøpe NAD ihvertfall?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan leve med trafo- og viftestøy samt masse blinkende Leds er PA veien å gå. Denne er vel noe billigere?

Men at den spiller MYE høyere tviler jeg sterkt på. Jeg tror lydbildet er noe annerledes og oppfattes som høyere. Jeg tviler sterkt på at de spiller over 126 dB 4 m fra høytalerne. Max lydtrykk fra 1515 er vel rett over 130 dB ved 1m. Min Radioshack måler står konstant på 126 dB ved 1 m ihvertfall, men det er jo selvfølgelig ikke eksakt. Spiller det egentlig noe rolle?

Jeg har sett flere med Carver og CV! komboen her inne og på andre forum. Noen selger unna, og andre er missfornøyd p.g.a mye støy og ødelagte elementer. Hva skyldes nå dette?

Og husk effekten til NAD er meget konservativt oppgitt. De skal yte min. 700 watt RMS ved 8 ohm. Hva de faktisk gir i 4 ohm er meg ukjent.

For ordens skyld gjentar jeg at jeg har hatt PA effekt tidligere, riktignok eldre modeller. Og det spillte helt OK det. Men det var trafo- og viftestøyen som var hovedårsaken til at jeg byttet.

Denne tråden er en gjenganger, det finnes utallige tråder om emnet. Men på et forum må man ofte gjenta seg selv. Slik er det bare......

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis du kan leve med trafo- og viftestøy samt masse blinkende Leds er PA veien å gå. Denne er vel noe billigere?

Men at den spiller MYE høyere tviler jeg sterkt på. Jeg tror lydbildet er noe annerledes og oppfattes som høyere. Jeg tviler sterkt på at de spiller over 126 dB 4 m fra høytalerne. Max lydtrykk fra 1515 er vel rett over 130 dB ved 1m. Min Radioshack måler står konstant på 126 dB ved 1 m ihvertfall, men det er jo selvfølgelig ikke eksakt. Spiller det egentlig noe rolle?

Jeg har sett flere med Carver og CV! komboen her inne og på andre forum. Noen selger unna, og andre er missfornøyd p.g.a mye støy og ødelagte elementer. Hva skyldes nå dette?

Og husk effekten til NAD er meget konservativt oppgitt. De skal yte min. 700 watt RMS ved 8 ohm. Hva de faktisk gir i 4 ohm er meg ukjent.

For ordens skyld gjentar jeg at jeg har hatt PA effekt tidligere, riktignok eldre modeller. Og det spillte helt OK det. Men det var trafo- og viftestøyen som var hovedårsaken til at jeg byttet.

Denne tråden er en gjenganger, det finnes utallige tråder om emnet. Men på et forum må man ofte gjenta seg selv. Slik er det bare......
    trafostøy har jeg ikke hørt noe til på carver egetlig bare viften, og den er nok som en normal PA effektforsterker. Det er også få lys som er på og blinker på xi serien, i forhold til for eks. lab og zr serien til carver som har mye mer lys som beveger på deg. På xi serien er det 2 lys som indikerer at det er signal og 2 lys til som tennes ved høyt volum og eller så er det clip, men da er det ekstremt så de tennes så å si aldri hos meg, og jeg liker å spille høyt.

hvorfor kjøpe 2 gamle kjedelige bokser når man kan få en ny som nesten ser bedre ut? carveren veier bare 2kg mer også. Carver sine målinger er like strenge som NAD sine. Det er helt sikkert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hvorfor kjøpe 2 gamle kjedelige bokser når man kan få en ny som nesten ser bedre ut? carveren veier bare 2kg mer også. Carver sine målinger er like strenge som NAD sine. Det er helt sikkert.
    Jeg betviler ikke Carver's kvalitet. AndreasLie fortalte meg at disse er laget av de som laget Phoenix Gold forsterker til bil før. Og det var jo "good shit".

Men å si at NAD'ene ser forferdelig (kjedelige) ut er en myte. Jeg vil vel heller si tidløse og anonyme. Selv om de er fysisk store. Den nye syvkanalen til Arcam er nesten et speilbilde til 2xx serien til NAD. Skivebom designmessig? Vel tiden og salget vil vise.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

Nad 218 er et møbel for meg eg syns det er litt stil å ha 2stk 218 i stuen. okei no tenker dere sikkert " er jo ikkje akkurat stil å ha CV i stuen" , men det er faktisk ein hjemmehøytaler då.
    carver er ein disco forsterker. den tar seg ikkje ut i lag med resten av annlegget. Det blir nok to gamle nad'er ja. eg synes di er fine å se på. synn eg ikkje får testet begge deler før eg handler. men men that's life

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det nad 218 skal yte bro i 4 ohm?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV! i stuen er stil det. Min sambo synes faktisk høytalerne er slanke. Lo godt når ho sa det i går. Hun synes mine gamle S-2 (kan minne om AT-100) hadde vært mye verre å ha i stua. Jeg har nemlig babblet om å selge 1515 og sette inn S-2 mens jeg bygger noe nytt. Som antagelig vil ta laaaaaaaaang tid. Og det var visst uaktuellt! Men jeg kan jo ikke klage, har jo godkjenning på 1515 og da har man vel egentlig godkjenning på det meste. Har faktisk inne godkjenning på 15" subwooferkasse under hver 1515 også!!! Det er faktisk sant.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hva er det nad 218 skal yte bro i 4 ohm?
    I følge happymedium.com 1,2kw IHF. (short term)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt å høre

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    CV! i stuen er stil det. Min sambo synes faktisk høytalerne er slanke. Lo godt når ho sa det i går. Hun synes mine gamle S-2 (kan minne om AT-100) hadde vært mye verre å ha i stua. Jeg har nemlig babblet om å selge 1515 og sette inn S-2 mens jeg bygger noe nytt. Som antagelig vil ta laaaaaaaaang tid. Og det var visst uaktuellt! Men jeg kan jo ikke klage, har jo godkjenning på 1515 og da har man vel egentlig godkjenning på det meste. Har faktisk inne godkjenning på 15" subwooferkasse under hver 1515 også!!! Det er faktisk sant.
    Dama mi og liker også veldigt godt 1515. må ha nåkå me at dei er så høge, da ser det ut som dei ikkje er så brede. Dei blir jo også ganske annonyme når du front dekselet av også da

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    Dama mi og liker også veldigt godt 1515. må ha nåkå me at dei er så høge, da ser det ut som dei ikkje er så brede. Dei blir jo også ganske annonyme når du front dekselet av også da
    Fargen var også veldig viktig, sort. Hva er det med damer og farger egentlig? Dame på biljakt:" Ja, jeg er på utkikk etter en rød en...." :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en NAD 218 thx i stua mi sammen med noen gammle CV vs 15. den klarer helt fint og drive disse. jeg har volum forskjell når jeg kjører i stereo så frem til ejg får sett på det så kjører jeg den i 4 omh bridge og senest i natt så røyk jeg en sikring i forsterkeren. men det er etter mqange timer med spilling. når jeg kjører i 4omh stereo så kan jeg spille hele natta uten noe problem. eneste er en del varme utvikling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du ser tråden er 9 år gammel?