effertforsterker, hvem hva hvorfor? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Godt poeng Snickers, dette var jeg ikke klar over, men det finnes jo endel fysiske prinsipper her som spiller inn. Kan magnetfeltet som utvikles ved høyere belastning av trafoene påvirke lyden i negativ rettning. Kan du kanskje si noen ord om det?
    Magnetfeltet er selve strømoverføringen. Jo kraftigere det er jo kraftigere strøm går gjennom trafoen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jeg klar over. Men er det noe å si om det, om skjerming kontra kvalitet på effekttrinn. Hva blir gjort der............... Skjermes det mye, er det ett tema, eller blir ikke det noe særlig innvirkning. Jeg vet at du vet, må jeg dra kunnskapen ut av deg?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, nå skjønner jeg hva du mener.

Det er store forskjeller på en effektiv H-kjerne og en løst viklet og feil dimmensjonert H-kjerne. Det samme gjelder ringkjerner. Det har også en del å si hvor høy spenningen er i forhold til strømen. Videre har en del forsterkere 2 trafoer og da har det en del å si hvor disse står i forhold til hverandre og hvordan de er koblet. Det har også en del å si hvor selve signalveien går i forhold til plasseringen av trafoene, og hvordan forholdet mellom kondensatorer og trafo er.

Skjerming mellom trafo og elektronikk gjøres en gang i blant. Det kan da for eksempel gjøres med jern, stål, kobber eller aluminium. Siden dette er vekselstrøm skulle det i prinsippet holde med en ledende skjerm, men den fungerer som en reaktiv demper som mettes. Derfor vil den lave nettspenningen gjøre at man også kan ha en rest som godt kan dempes med et magnetisk ledende materiale i tillegg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Slettet! herregud å mye rart det går ann å skrive i fylla....

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •