Romperister og svært billig forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer andrull sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Romperister og svært billig forsterker

Har en Pioneer VSX 812, 6.1, 100x7Watt (8 ohm).
    Har også en tactile sound (romperister)

Spørsmålet er som følger.
    Har koblet romperisteren opp til hjemmekino forsterkeren via den passive sub utgangen, som også er utgangen for den bakerste høytaleren i 6.1 oppsett. Det har gått fint, men fikk lyst på 6.1 og stille lyden på en romperister. Lurte derfor på om det gikk ann å kjøpe en ræva stereo forsterker til rundt 400kr (brukt) og bruke den. Eller vil "Watt'en" minke siden de forsterkerene er på rundt 40-50W, eller vil den ha samme watt som når den var koblet rett til Pioneeren?

Er det noen måte man kan koble i subutgangen på pioneeren til stereo forsterkeren? Kan man f.eks bruke en vanlig analog kabel ifra subutgangen til en av de 2 analoge inngangene på stereo forsterkeren?
    Eller må man ha en subwoofer kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å dumme meg ut har jeg følgende forslag:

Hvis du har utgang for sub via kompositt kan du bruke den fram til den billige forsterkeren, hvor du bruker et y-ledd inn på 2 innganger (høyre/venstre) på forsterkeren.

På utgangen paralellkobler du de to kanalene fram til høytaleren.

Newcomer andrull sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget mine egne "y ledd" på kompositt med litt teip og surring så det er nok ikke et problem. Men må jeg paralelkoble de to høytalerutgangene til billigforsterkeren, for så å koble på rompreisteren til alle de fire utgangene (L/F, +/-) og (R/F, +/-) med en paralellkobling?
    Er det ikke like enkelt å koble romperisteren på bare en av høytalerutgangen, for jeg får vel akkurat den samme lyden. Eventuelt ikke bruke noe "Y-ledd" og bare bruke kompositt fra Pioneeren til billig forsterkeren, og koble bare kompositten inn i f.eks F/L og så koble romperisteren på F/L høytalerutgangen?

Men det jeg lurer mest på er om bllig forsterkeren leverer de 190W Pioneeren leverer i 4ohm, eller om billig forsterkeren setter ned watten til eks 50W?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •