XTZ Class-A100 vs VSX-AX2AV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ Class-A100 vs VSX-AX2AV

Skal kjøpe meg ein ny forsterker eller reciever i nærmeste fremtid. 80% av tiden min bruker eg til å høre på musikk, derfor er eg veldig lysten på ein XTZ Class A-100. Har hørt at den skal gi mykje glede for ein billig peng. Men så er det dei siste 20 prosentene med surround som eg er veldig glad i, så eg e litt i tvil om eg vil gå over til eit reint stereo oppsett. Så spørsmålet mitt er om XTZ`en spiller betydelegt mykje bedre i stereo enn ein bra surround reciever som AX2?
    Kan tilføye at eg ikkje betaler 10000 for AX2`en, har fått ein god pris av ein kompis, så det blir ikkje eit skille på 5000 kr å ta hensyn til.

Eit anna alternativ kan jo ver å kjøpe ein billig reciever pluss XTZ`en, og brukt den til å kjøre center og bak høyttalerene mine til film. Men er det da muli å få radioen fra recieveren inn på XTZ`en?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke XTZ'en til å drive frontene. Radio og alt annet du putter inn i receiver vil jo komme ut på pre-out Left og Right mot XTZ'en.

Men det er viktig at du kjøper en receiver med pre-out.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Du kan bruke XTZ'en til å drive frontene. Radio og alt annet du putter inn i receiver vil jo komme ut på pre-out Left og Right mot XTZ'en.

Men det er viktig at du kjøper en receiver med pre-out.
    Japp.. Pioneer 915 har vel pre-outs for alle kanaler?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Japp.. Pioneer 915 har vel pre-outs for alle kanaler?
    Ser slik ut! http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=428-436

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på trådstarters spørsmål; ja, det er nok en forskjell...

Jeg tar et lite forbehold siden jeg ikke har sammenlignet disse to produktene direkte mot hverandre, men kan si at på et generelt nivå er det en del forskjell på recivere og stereoforsterkere...

Hvor stor man syns den forskjellen er kommer ann på hvordan du bruker anlegget ditt. Bruker du musikk som bakrundslyd mens du driver med andre ting, vil nok en recivere gjøre nytta mer enn godt nok.

Men er du den typen som setter deg ned i sweetspot og virkelig LYTTER til musikken, uten å gjøre noe annet, så vil du merke at forskjellen ofte er ganske stor... Da ville jeg nok heller gått for stereo...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig glad i å bare sitte der å nyte musikken , ofte med eit blad. Så det heller
    mot kjøp av XTZ`en, noko eg trur vil passe sammen med Cambridg Azur 640`en min. Vert morsomt å hørt erfaringer fra folk som har eller har hørt XTZ`en.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du sier at du leser når du hører musikk, så indikerer vel det at du ikke lytter til musikken. Hadde da kjøpt receiveren hadde jeg vært deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst det er så små forskjeller at du må konsentrere deg for å høre forskjell så
    høres det kanskje mest fornuftigt ut med ein reciever ja.
    Mykje fram og tilbake nå, synd at det ikkje er så lett å få hørt XTZ`en

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må lytte, men nødvendig vis ikke konsentrere deg om å høre forskjell. Det er litt individuelt, men personelig kunne det aldri falt meg inn å bruke noen av reciverene jeg har hørt til musikk... Og enda er ikke min stereoforsterker noe spesielt bra... Men bredden, plasseringen, drivet og fylden i lydbildet blir relativt mye bedre i stereo...

Oppløsning er selvfølgelig der forskjellen er størst, i hverfall på moderat priset utstyr... Vokalen blir liksom langt mer tilstedeværende i rommet...

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bruke en 915 som pre til en XTZ Class-A100, så bruker du A100'en som effektforsterker til høyre og venstre kanal, og 915 som forsterker for resten.. to fluer i en smekk, både god stereolyd og god surroundlyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •