Brokobling av HK PA2200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Brokobling av HK PA2200

Jeg har en harman kardon PA2200.

Har litt lyst til å brokoble denne for å drive senterhøyttaleren min.
    Har gjort dette tidligere og det fungerte greit, men jeg slutta med dette fordi jeg var veldig usikker på konsekvenser det kunne få
    Problemet er at høyttaleren er oppgitt til 6ohm; ifølge impedansekurven til høyttalerene dipper den ned på 5 ohm rund 3-400hz, husker ikke nøyaktig da det er en stund siden jeg leste manualen til høyttalerene ;-)

Noen som har synspunkter på å gjøre dette? Jeg spiller stort sett ikke spes høyt men jeg vil gjerne ha muligheten til å skru opp uten fare for å brenne opp forsterkeren

Har lest her at det finnes folk som kjører brokobling helt nede på 4 ohm. Men dette er sikkert veldig forsterker-avhengig?

edit: fant manualen på nett: den dipper ned til under 5 ohm faktisk, men vet ikke om det er så langt ned som 4 ohm, vanskelig å se på figuren, og dette er ved 200hz, er vel ganske mye energi der vil jeg tro? :?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde tidligere en H/K PA2000, som er firekanals i utgangspunktet. Den ble så brokoblet til 2x100 watt, og koblet til basselementene på 4ohms høyttalere.
    Jeg hadde samme frykt som deg en stund, men det behøvde jeg åpenbart ikke, for uansett hvor høyt jeg spillte veltet det bare mer og mer bass ut av høyttalerne, og jeg fikk omtrent pusteproblemer lenge før de fire 10" basselementene eller forsterkeren viste noen svakhetstegn! Så en liten senterhøyttaler burde ikke by noen problemer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •