Onkyo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Onkyo

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo

Ser at Onkyo er et merke som er lite nevnt her på forumet. Selv har jeg kjøpt meg Onkyo TX-SR602E(s) for ikke så veldig lenge siden. Med denne drar jeg et hjemmekino oppsett med Infinity Beta 50 i front; en høytaler som trenger litt kraft. Må si at Onkyo gjør en svært bra jobb på disse, og er tydelig en bra match. Onkyo var et merke jeg hadde hørt lite om før jeg skulle handle ny forsterker og front ht. Jeg var i grunn innstilt på at det var H/K som var best. Så hadde det seg slik at jeg fikk låne med meg en H/K AVR 235 (ca.6000,-) og Onkyo TX-SR602E(s) (ca.7000,-) hjem til testing. Jeg fikk også med et par Audio Pro black diamond V.2 å teste de på. Til min store overasskelse gjorde Onkyo en svært god jobb. Min personlige mening var at den spilte mer åpent og dynamisk enn det H/K presterte. For meg virket den også sterkere, men vet ikke om dette stemmer helt med fakta. Men med 650w inn gir den fra seg så det holder uansett. Senere leste jeg at denne forsterkeren har fått 10/10 i score hos bladet Lyd & Bilde:

"Onkyo TX-SR602 blir testvinner med karakter 10 (av 10 mulige) og er også testens rimeligste receiver i sammenligningstest med fem flerkanalsreceivere i Lyd & Bilde nr 12. TX-SR602 blir sågar avbildet på forsiden av bladet."

"Onkyo har uansett levert testens beste filmformidler. her forenes kraft og raffinement som vi aldri før har hørt til denne prisen."

Konklusjon:
    "Onkyo TX-SR602E - Glimrende allrounder
    På musikk i stereo måtte vi koble frem og tilbake mellom Onkyo og Denon før vi til slutt bestemte oss for at Onkyo var en nanodel av et hårstrå bedre. Den har litt mer kraft i dypbassen, og lydbildet er ørlite dypere. Ellers er lydsignaturen mellom de to veldig lik. Der Onkyo trakk det klart lengste strået, var på filmgjengivelse, hvor receiveren overbeviste med masser av kraft kombinert med en nydelig håndtering av dialoger og filmmusikk. Og snakk om åpent landskap" Mesterlig!"

Så da lurer jeg; Har Onkyo kommet sterkt tilbake? Og kan det konkurere med merker som H/K og Marantz?

Onkyo's hjemmeside: http://www.eu.onkyo.com/
    Min Hjemmekino: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/H%e5vard90

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAllo igjen... Onkyo er ikke noe lite kjent merke! MEN! de blir litt overkjørt av Denon, marantz, NAD, HK etc. når det kommer til å komme frem i lyset. Men de fleste kjenner til dem.

Og når Onkyo førstes kommer med en oppfølger til et produkt, så er det ofte verdt å oppgradere til den modellen. Dette fordi de ikke kommer med en ny modell like ofte som f.eks Denon. Men hver gang Onkyo kommer med en ny, så gjør den oftest rent bord. I highend sjiktet røsker og river Onkyo sine Intregra recivere !

Onkyo har altid vært de som har levert de beste reciverene i mine ører..
    Men oftest har stormen rundt en ny modell lagt seg i god tid før de føler for å komme med en ny en....

Slik er det bare. Men i Norge blir ikke Onkyo profilert så mye.. men de som finner dem, de faller oftest for disse kjempeproduktene!

PS! Du har den SKIKKELIG GROM reciver iallefall. Men som du sier, Infinity BEta 50 krever sitt . Kanskje en NAD 272 i fremtiden?!

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

Tja.. er relativt fornøyd over hva Onkyo'n får ut at de også. Virker som den har god kontroll over bass osv. Har fremdeles ikke hørt noe forvrenging fra høytalerne når jeg har dratt på skikkelig.. mulig du kan spille høyere uten å måtte pøse på så mye effekt med en større forsterker da .. men vi får se!

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo leverer kvalitet for alle penga ja, det er jeg ikke i tvil om. ;-)

Synes Onkyo lager spenende produkter, og har inntrykk av at de setter lyden som hovedprioritet, framfor "gadgets" og liknende. Og det er egentlig litt stilig at de hever seg over det å spy ut nye modeller fem ganger i året (litt på spissen) slik som mange av de andre konkurerende merkene.

Jah, det var nå bare mine 2kr elns. i denne saken.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ingen offesiell Onkyo tråd.

Så hva er nytt... Onkyo bytter ut Audessey til noe som heter AccuEQ Room Calibration ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avsforum.com/forum/90-rec...s-pre-pro.html

Skjer mye i dag virker det som, hovedsaklig rundt ATMOS.

Angående nye accuEQ virker det litt som noen hos onkyo har røyka kool-aid.

"Many calibration systems apply equalization to all channels. This in turn results in your speaker producing an “Equalized Sound” not the natural sound of your speakers.

The main benefit of AccuEQ is that it does not apply an Equalized effect to Front channels and Subwoofer. This allows the natural sound of your speakers to be heard while taking into consideration things such as room furnishings, speaker distance and speaker type.

We will continue to refine AccEQ as we move forward to make it the best calibration system available."
    http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?t=5753&p=21276

Seriøst?

Her vil de mildt sagt ha et enormt behov for og bevise seg.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal holde meg unna ny Onkyo om det bringer den veien.

Forventer sikkelig kalibrering alla Audessey m.eq 32tx skal jeg se bort fra Yamaha :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en Onkyo TX NR809 noen år nå, og er kjempe fornøyd. Hadde først effekt-trinn på B&W 683'ene, men pga plass så droppa jeg den og kjører de på receiveren, og det fungerer kjempe bra. Har overraskende bra med kraft, og ingen tegn til forvrengning ved høyt volum. Har veldig fin film lyd i forhold til de forrige receiverene jeg har hatt, som er de rimelige modellene til NAD og H/K. Mer detaljer i lyden.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Onkyo TX NR717 selv, og er veldig fornøyd med den etter å ha hatt den i caa 1 1/2 år. Har ingen planer om å bytte den ut, men et effekttrinn kunne være spennende å prøve.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •