Ny kinoforsterker til B&W 600/800 serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny kinoforsterker til B&W 600/800 serie

Jeg kar for øyeblikket følgende pakke:
    B&W 603s3 / 600s3 / DS6s3 / 601s3 / ASW600
    Adeo 106" Greyvison
    BenQ PE7700
    Denon 2910 / 2805

Jeg har allerede bestemt meg for å bytte ut sub'en med en SVS, men tenkte å ta det opp i en annen tråd.
    Projector overlever nok til det kommer noe vesentlig bedre til under 30.000.
    Høytalerne byttes ikke før de har blitt utnyttet til sitt beste av ny forsterker, men neste steg er 800 serie.
    Har intet å utsette på dvd spilleren, men den ryker hvis jeg skifter merke på forsterker.

Så, til sakens kjerne:

Denon 2805 er for svak til å få det beste ut av min kombinasjon av B&W 600 serie, og spesielt da fronter og senter. Film er til dels ok, men på flerkanals musikk mangler det en del kontroll når jeg spiller høyt.

Jeg ønsker altså en ny forsterker som klarer følgende krav:
    - Jeg vil helst kjøpe en som overlever en oppgradering av høytalere til B&W 800 serie i neste omgang. (804/803)
    - Den må ha swiching og oppscalering til HDMI/DVI.
    - God bass management og romkorreksjon
    - Det er inget definnitivt pristak, men under 30k er ønskelig.

Hva er valgene:
    Det faller naturlig å kikke på Denon først, så da er valget A11XV eller 4306 som jeg har lest litt rykter om. Ellers har jeg god erfaring med Onkyo fra tidligere B&W oppsett.

Kan noen avgreie forskjeller mellom A11XV og den kommende 4306? Er begge 7x140?

Ellers er alle forslag velkomne....

Kok

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uten å gå for mye inn på det med reciever så anbefaler jeg at du tenker litt på egne effekttrinn for å drive disse høyttalerene. B&W 603s3 krever MYE kraft for å trives skikkelig. Og om du tenker på å gå opp til 803 så vil dette ihvertfall være realitet.
    Parasound A21, Embla Maenia, Midgard Audio Oberon 6.1 (når de kommer).. dette er kun forslag, annet kan være mer aktuelt for deg. Beste du kan gjøre er jo å lytte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •