Pioneer VSX-1015 og høyttalerbelastning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer VSX-1015 og høyttalerbelastning?

Har VSX-1015, og den skal man vistnok kunne stille høyttalerbelastningen over eller under 8 ohm. Noen som vet hvordan, ingen indikasjon i skjermmenyen så vidt jeg kan se?
    Hva skjer hvis impedansen på høyttalerne er 6 ohm, og forsterkeren er innstilt på over 8 ohm. Kan det være skadelig på noen måte?

VSX-1015
    PSB T-55, B-25 og C60

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaffete
    Har VSX-1015, og den skal man vistnok kunne stille høyttalerbelastningen over eller under 8 ohm. Noen som vet hvordan, ingen indikasjon i skjermmenyen så vidt jeg kan se?
    Hva skjer hvis impedansen på høyttalerne er 6 ohm, og forsterkeren er innstilt på over 8 ohm. Kan det være skadelig på noen måte?

VSX-1015
    PSB T-55, B-25 og C60
    Muligens på baksiden.

Det verste som kan skje er vel at receiveren skrur seg av tror jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaffete

VSX-1015
    PSB T-55, B-25 og C60

Hei! Det du lurer på står på side 73 i bruksanvisningen din.
    Når receiveren er skrudd av...trykk på "stand by" samtidig som du holder nede "speakers" knappen. Da kan du skifte mellom 6 og 8 ohm. Begge delene vil fungere utmerket på dine høyttalere. Jeg har samme utstyr som deg..bortsett fra at jeg har t-65 fronthøyttalere.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på noe av det samme. Vil en receiver ha problemer med å drive høyttalere med forskjellige impedanselaster? For eksempel front- og senterhøyttaler med 4 ohms impedanse og bakhøyttalere med 8 ohm?

Er det noe spesielt man bør passe på i et slikt tilfelle eller er det ingen grunn til bekymring? Mener å ha lest et eller annet sted om at volumet kan bli forskjellig eller noe i den duren..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge forsterkeren er "sunt" designet, så vil den jo åpenbart ikke slite med forskjellig impedans på forskjellige høyttalere, men du vil måtte fininstille volum på hver høyttaler for å få riktig balanse mellom de forskjellige høyttalerne. Dette er også noe du må gjøre om du f.eks. har en senter med følsomhet på 90dB og fronthøyttalere med følsomhet 87dB.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha - men autokalibrering og romkorreksjon tar seg kanskje av den saken også, eller?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Aha - men autokalibrering og romkorreksjon tar seg kanskje av den saken også, eller?
    Vil tro det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Har Yamaha RX-V457RDS(hvis ikke har yamaha rx-557rds det ?? ) autokalibrering og romkorreksjon ??
    skal kanskje ha den å min proson hfc front høytalere er 4 ohm og noen andre høytaler jeg kanskje skal ha bak er 8 ohm..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •