Yamaha RX-V457RDS... God forsterker ?? Vudere å handle den...! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    Jeg synes den er god å fin, derfor jeg enda har den ;P. Den har ikke akkurat så mye effekt, men det holder til små/mellomstore høytalere. Og så trur jeg at det er Pre-Out på den så du kan oppgradere med å kjøpe effektforsterkere til frontkanalene.

PS: Jeg trur den pumper ut en 6*30w kanskje?

er audio ut ja, men 6x30 ffs ??? må¨ha en med 6x85 eller 6x90 eller 6x100

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha

Jeg så inne på www.pcutstyr.no. Der har de fornuftige priser på Yamaha forsterkerne dere snakker om. Det billigste er vel sikkert å kjøre over til sverige og "gjemme" den under teppet når du kjører over tollgrensa ;-)

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydsb
    er audio ut ja, men 6x30 ffs ??? må ha med 6x85 eller 6x90 eller 6x100
    Desverre, du må nok ut med mer penga for å få skikkelige 6*85-100w. Min stakkars Doxa 70 yter 70watt, og min gud det er forskjell fra yamaha sine ''skryt'' 85watt og gode 70wattere.
    Jeg måtte nok leve med mine 6*30wattere når jeg skal se på film

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Desverre, du må nok ut med mer penga for å få skikkelige 6*85-100w. Min stakkars Doxa 70 yter 70watt, og min gud det er forskjell fra yamaha sine ''skryt'' 85watt og gode 70wattere.
    '

Nå blei jeg misfornøyd.! Til musikk da ??? like lite watt ???

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror ikke

Sitat Opprinnelig postet av lloydsb
    ok, men tror du de 5 wattene per kanal har noe særlig å si `??
    syntes det er unødvendig å bare kjøpe 557`n hvis det er watten som skiller...

søkte på dinpris.no.... og fant at denne siden var den billigste siden på denne forsterkern: http://www.mamoz.no/mamozv3/default....FT&ref=dinpris

alle sidene: http://www.dinpris.no/search_results...s=0&fullsearch

Jeg tror ikke de 5 wattene har så altfor mye og si, men det kan jo vær det er noe annet som skiller seg ut fra den andre til denne du ser på. slik som større:trafo,ledning/krets-oppgradering, sant, du skjønner hva jeg mener. men jeg ville gått for den med mest watt, det kommer alltid bra med når filmen du ser på er ekstra krevende for reciever'en.(kommer jo annpå hvor høyt du har det også) altså, gå for den med de 5 watt'ene ekstra, så lenge pris differansen ikke er så altfor stor da skal jo også tenke på lommeboka

PS: når du har skaffet deg reciever , sørg for å spille den skikkelig inn før du gjør en vurdering av hva du har kjøpt. Vet om mangen som har skrudd på recieveren med en gang--> vurdert--> ikke blitt fornøyd. slik er det iallefall med de fleste forsterkere og recievere og høytalere at du må spille de inn! :P

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hø?

Så du mener at yamaha har skikkelige japse skrytewatt??

det er det en del teorier om, men å stille dem opp med doxa? wtf da?

Jeg hadde vært enig med deg om du hadde stilt yamaha opp mot HK, for HK har et helt annet system å gå etter. Men de fleste bruker det samme systemet som yamaha, så du trenger ikke komme her og komme her...

så sånn e det!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg skikkelige japse skrytewatt? nei jeg gjorde ikke det. Jeg sa ''skryt'' watt, å jeg tok med doxan pga musikk, ikke film. Derfor sa jeg at *Jeg måtte nok leve med mine 6*30wattere når jeg skal se på film*.
    Jeg mener ikke onde ting når det gjelder Yamaha, tvert imot. Jeg mener at yamaha lager en av de beste surround receivere på markede, Så du trenger ikke å bli så agressiv Zero ;P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/4489, den derre virket noe interesant

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

okda

Så jeg skikkelige japse skrytewatt? nei jeg gjorde ikke det. Jeg sa ''skryt'' watt, å jeg tok med doxan pga musikk, ikke film. Derfor sa jeg at *Jeg måtte nok leve med mine 6*30wattere når jeg skal se på film*.
    Jeg mener ikke onde ting når det gjelder Yamaha, tvert imot. Jeg mener at yamaha lager en av de beste surround receivere på markede, Så du trenger ikke å bli så agressiv Zero ;P
    jaja, okda...i forgive u :P

Hate bare når folk sier liksom "yamaha skryte/pisse/u-ekte watt... sier ikke at du har sagt dette ovenfor, men jeg vet bare om folk som har det

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok de aller fleste recievere blir oppgitt med en viss grad av skrytewatt.. hvertfall japsemerkene. Er egentlig ikke så sikker på om Yamaha er så utrolig mye bedre enn røkla der. Er vel omtrent bare NAD, Marantz(?) og H/K som oppgir realistiske effekttall på surroundforsterkere?

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok også at rotel og parasound oppgir ganske så realistiske watt tall..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hva angår moms i Norge kontra Sverige: Norge=25%, Sverige=20%.
    Sveits har forøvrig såvidt meg bekjent (utenom Monaco, da) Europas laveste merverdiavgifter, nemlig 7,6%. Noen bedre? Se f.eks. web-siden til en av Europas største nettbutikker: www.keiser-shop.ch (Sveits)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •