Sub forsterker til 2000 kr. Hva er da til å anbefale?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub forsterker til 2000 kr. Hva er da til å anbefale?

Topic sier det meste. Da tenker jeg på hva som er sterkest. Har sett på denne her :Zachry D-250, noe å satse på? Og denne: http://www.mamut.com/dynabel/subdet165.htm
    Hva tror dere? Tar også imot andre forslag. Bare det holder seg til 2000 kr..

Nilsen..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne fra Creative Hifi til 2395.-? Noe over budjett, men jeg tror den skal være en del bedre. Har ikke hørt så mye positivt om Zachry produkter generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Tror jeg ville satset på Dynabel sin. Har god erfaring med deres produkter, og den fikk kjempefin omtale i test i Lyd&bilde. Bruker du en bedre sub til denne forsterkeren enn i testen, blir det bra. Løkka te.
    Skal og straks i gang å bygge meg en kraftsub, bare æ bli ferdig med guttungens først

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dynabel sin subforsterker, funker bra den på det billige dritt elementet. Har nyrlig fått en Sonicraft SC-12, skal se om det blir futt i den :-P

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei eg har selv hørt og sett zachry dsw 150 det er ein GEDIGEN trafo og 2 stk 10000uf kondensatorer og en vekt på 10kg sier jo litt hehe den kan nokk drive det meste ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy Nilsemn
    Topic sier det meste. Da tenker jeg på hva som er sterkest. Har sett på denne her :Zachry D-250, noe å satse på? Og denne: http://www.mamut.com/dynabel/subdet165.htm
    Hva tror dere? Tar også imot andre forslag. Bare det holder seg til 2000 kr..

Nilsen..
    Har Zachry d-250 selv, veldig fornøyd med den,, kjøpte den brukt får 1300 kr , det jeg trenge nå er nytt element(litt mere kvalitet) har boss 12" og lage ei ny kasse...

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydsb
    Har Zachry d-250 selv, veldig fornøyd med den,, kjøpte den brukt får 1300 kr , det jeg trenge nå er nytt element(litt mere kvalitet) har boss 12" og lage ei ny kasse...
    Har du tatt en titt oppi den? Er det store kondensatorer på den? Eller er den strømsterk?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en Zachry D 250, den er helt ok, ga 1400 for den brukt, med frakt

Den veier 10-11kg, og er definitivt ikke spesielt strømsvak. OK størrelse trafo og en ikke ubetydelig kondensatorbank (dog, den kunne fint vært noe større, uten at jeg har merket noe problemer med kraft eller kontroll på elementet)

Bruker den på en MTX 12" (4 ohm, 450W) i 64 liters ventilert kasse, uten dempingsmasse/ull inni, og det spiller faktisk veldig kontrollert og greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Jeg har også en Zachry D 250, den er helt ok, ga 1400 for den brukt, med frakt

Den veier 10-11kg, og er definitivt ikke spesielt strømsvak. OK størrelse trafo og en ikke ubetydelig kondensatorbank (dog, den kunne fint vært noe større, uten at jeg har merket noe problemer med kraft eller kontroll på elementet)

Bruker den på en MTX 12" (4 ohm, 450W) i 64 liters ventilert kasse, uten dempingsmasse/ull inni, og det spiller faktisk veldig kontrollert og greit.
    har du ferdig lagd kasse eller ??? må få skaffe meg eller lagd ei etter mål... har sett litt på den tegningen på mds..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydsb
    har du ferdig lagd kasse eller ??? må få skaffe meg eller lagd ei etter mål... har sett litt på den tegningen på mds..
    Jeg designa kasse i winisd og bygde selv.. egentlig for et annet element, men den funker bra med det elementet jeg har også.. ref. frekvensrespons og SPL... Den er tuna noe for høyt nå (36.7Hz), så må få gjort noe med det, så jeg får tuningfrekvensen ned til ca. 32-33Hz.
    Nøkkeltallene nå er -3dB / 40Hz, -10dB / 29Hz, så det er vel ikke en "sub" i ordets rette forstand heller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •