Pioneer vsx-1015 vs Denon avr-2106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer vsx-1015 vs Denon avr-2106

Skal ha meg en ny surround receiver og lurer på å kjøpe meg en av de to som er nevnt. Denon er ca 1000 kroner billigere (4995,-) enn Pioneeren (5750,- + frakt hos Netshop). Skal i utgangspunktet kun bruke 3 frontkanaler + sub så da er det jo bra at det går an å bi-ampe to av frontene for mer effekt.

Har også snust på Yamaha rx-v1500, men da må jeg bestille fra Fyndborsen.se for å havne på samme kostnadsnivå. Da blir det vel litt vanskeligere med en eventuell retur så det er kanskje ikke så aktuelt å kjøpe der. Det er vel heller ikke mulig å bi-ampe frontene på rx-v1500 heller?

Jeg skal bruke forsterkeren mest til film og litt til å spille musikk via htpc.
    Høyttalerne jeg har er B&W LCR3 senter og DM603 fronter (ja frontene er gamle, men jeg synes de spiller godt). Det skal vel ikke allverden av kraft til for å drive disse høyttalerne så alle forsterkerkandidatene er vel mer enn bra nok.

Hvis dere har noen andre forslag som ligger i samme prisleie (6000,-) så tas de i mot med stor takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville selv gått for VSXD1015 som er bedre enn 2106 ihvertfall utfra tester i div blader hvor 915 har slått 2106.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du handler VSX 1015 på fyndbørsen og henter den på poste restante i Sverige havner den på ca 4800,-
    Bare nevner det....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær også klar over at Pioneer vsx-1015 er veldig lang/dyp og trenger en del plass. Dette stoppet meg for Pioneer vsx-1015, og valget datt derfor på Denon avr-2106, som forøvrig tok kveld etter noen timer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •