Harman/Kardon AVR-3000 OSD Settup

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Harman/Kardon AVR-3000 OSD Settup

Hei!

Lurer på om noen kan hjelpe meg. Sliter med å få opp OSD menyen (Meny på skjerm) på H/K AVR-3000. Jeg får opp DVD på skjerm som når jeg skifter til DVD og VOLUM UP/DOWN når jeg skrur opp/ned lyden OSV. Men jeg får ikke opp selve menyen for innstillinger. Når jeg trykker OSD på fjernkontrollen så står det OSD ON i vinduet på reciveren men ingenting på skjerm, den bare kutter signalet til skjerm da (Mister bildet). Så jeg lurer på om det kan være noe feil med min reciver, om noen har hatt noe lignende problem på sine H/K reciver eller om det er noe jeg gjør på jorde feil? Burde vel kansje latt HiFi Centeret sett på den for å avgjøre, men det er ett godt stykke for meg(Bur i bondeland). Så jeg prøver å få noe bra svar her først.

Takker for alle svar på forhånd!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble fra "monitor out" til videoinngangen på tv med en vanlig phonokabel.
    Jeg hadde denne forsterkeren for mange år siden, men husker ikke helt hvordan det ble gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg gjort, som sagt så får jeg opp på skjermen f.eks når jeg tar volum opp så får jeg VOLUM UP på skjermen, tar jeg forsinkelse på senter så får jeg DELAY CENTER på skjermen OSV. Men når jeg trykker OSD for å få opp hoved menyen så blir det svart.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er slik at OSD (on screen display) skrur seg AV når du trykker på knappen. Er det ikke en egen knapp som heter MENU?
    Bare tipper jeg, altså

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er en egen OSD knapp og en egen MENU knapp. Når jeg trykker OSD knappen inn så kommer det OSD ON i displayet på forsterkeren og dvd bildet forsvinner. Har prøvd og trykke MENU knappen mens dette står i displayet, ingenting skjer. Trykker jeg OSD knappen en gang til står det OSD OFF i displayet og dvd bildet kommer tilbake. Trykker jeg MENU knappen uten å røre OSD knappen så kommer det opp level for å stille den kanalen (front,rear,center,wofer) jeg vil husker jeg rett (sitter ikke hjemme nå). Det er der problemet mitt egentlig ligger. Jeg kan stille level for hver kanal (f.eks CENTER VOL UP +2) på skjerm som med volum kontrolen (VOL UP/DOWN). Men disse lagrer seg ikke, så jeg må inn i OSD hoved menuen for at forandringene skal bli værende. Ganske kjedelig å måtte stille inn alle kanaler for hver gang jeg skal se film. Takker for all intresse!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •