Rotel Service etter lyn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel Service etter lyn

Jeg var en av de heldige som fikk min Rotel RSP 1068 skada under lyn.Etter avtale med forsikringa ble den levert til lokal strax forhandler, som sendte den videre til Neby hifi.De fikk den ca 15 September, og har gitt jobben til Dalens(som er deres reparatør av deres utstyr)De har for det meste vært hyggelige, men når høsten er kommet begynner jeg å savne de gode filmkveldene.Og forrige uke fikk jeg beskjed om at deler var på vei fra London.I dag derimot fikk jeg beskjed om at delene var på vei til London.Begynner å få litt inntrykk av at tingene går feil veg her, og lurer på om det ikke finnes visse rettigheter man har til å få reparert utstyr innen rimelig tid e.l.
    Det har tross alt gått to mnd. siden den bel levert.Og Rotelen er nå 11mnd gammel.Finnes det bedre alternativ enn bare å smøre seg med tålmodighet.
    Er slikt normalt, eller er bare Neby litt, ja et eller annet.

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DIY Mekkern
    Jeg var en av de heldige som fikk min Rotel RSP 1068 skada under lyn.Etter avtale med forsikringa ble den levert til lokal strax forhandler, som sendte den videre til Neby hifi.De fikk den ca 15 September, og har gitt jobben til Dalens(som er deres reparatør av deres utstyr)De har for det meste vært hyggelige, men når høsten er kommet begynner jeg å savne de gode filmkveldene.Og forrige uke fikk jeg beskjed om at deler var på vei fra London.I dag derimot fikk jeg beskjed om at delene var på vei til London.Begynner å få litt inntrykk av at tingene går feil veg her, og lurer på om det ikke finnes visse rettigheter man har til å få reparert utstyr innen rimelig tid e.l.
    Det har tross alt gått to mnd. siden den bel levert.Og Rotelen er nå 11mnd gammel.Finnes det bedre alternativ enn bare å smøre seg med tålmodighet.
    Er slikt normalt, eller er bare Neby litt, ja et eller annet.
    du må smøre deg med _MASSE_ tålmodighet. eg leverte min rsp 1098 til tonart i trondheim som sendte den straks til neby/dalens som fekk den i slutten av mai/begynnelsen av juni!!! og eg venter fortsatt!! etter eg var komt tilbake frå sommarferien i midten av august so hadde dei ikkje ein gong sett på kva som var gale med den. etter ein mail kvar veka til tonart som ringte opp dalens, fekk eg etter ein mnd svar at eeprom var brent og dei hadde bestilt ny. då var det altså gått 3.5 mnd! for å finne feilen (dei skulda på ferieavvikling, lol 2.5 mnd med ferieavvikling? heldige griser med lang ferie altså) etter to veker maste eg på dei igjen for å finne ut at delen var sporløst borte i posten (det greide dei ikkje oppdage før eg igjen måtte minne dei på at eg har min preamp der). har bestilt deler frå england for ein forgasser frå Dellorto ein gong og det tok meg 3 dager å få dei i postkassen min!(ja det var brevsending) så eg var nok maks uheldig at akkurat den sendingen forsvant i posten. etter enda nokon mailer og venting fann dei ut at dei trengte fleire deler, det skulle bestilles med UPS asap. og det var for to veke sida! sitter og venter fortsatt. det har gått over 6!!! (les halvt år) og eg har enda ikkje fått den!
    ringer du dalens direkte? nr? ein runde med pisken rundt i dalens lokaler for å få fart på noken feite ræver hadde gjort seg. maken til elendig service har ikkje nextgentel ein gong og dei ER dårlege.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pisking

Eg tar ein ringerunde til dalens og neby ein gang i uka og mase, de må jo bli leie t slutt.Men detta e jo utrolig elendig service fra ei sjappa som selger bra produkter.Kanskje Rotel trenger nye forhandlere i Norge. Som gidde fiksa litt service også.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man ikke krav på å låne et produkt om det tar mer en 3uker?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DIY Mekkern
    Eg tar ein ringerunde til dalens og neby ein gang i uka og mase, de må jo bli leie t slutt.Men detta e jo utrolig elendig service fra ei sjappa som selger bra produkter.Kanskje Rotel trenger nye forhandlere i Norge. Som gidde fiksa litt service også.
    kem er det du snakkar med da? eg går gjennom tonart og det er tungvindt!
    gidda å gitt meg nr eller? namn på personen som fikser din(sikkert den samme som ordner min).

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv god erfaring med dalens, tok 2 uker før jeg fikk igjen min RB1070 fra reperasjon, det rakseste er å sende rett til verkstedet, dårlig er det dog at de ikke har alle delene inn på lager, og at de bruker så lang tid! må være en litt ettertraktet del kanskje?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.dalens.no/elektronikk/kontakt/index.htm

Har hatt noe Rotel til service før, da var det Morten Berg hos Dalens som hadde ansvaret for Rotel.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg minner dykk på om at tar reprasjonen lengre over forventet tid ca 1 måned har man rett på nytt produkt..

Send eit brev eller mail til butikken der dykk forventer reprasjonen skal være ferdig innan en uke eller noko, viss ikkje så sender dykk saken videre til forbrukerutvalget...

Det skal aldri være og da meiner eg aldri være kunden sin feil at verkstedet glemmer , eller ikkje får tak i deler.
    Da er det Butikken sitt problem.
    Saken er klar, man har da rett på nytt produkt.. :-x

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Eg minner dykk på om at tar reprasjonen lengre over forventet tid ca 1 måned har man rett på nytt produkt..

Send eit brev eller mail til butikken der dykk forventer reprasjonen skal være ferdig innan en uke eller noko, viss ikkje så sender dykk saken videre til forbrukerutvalget...

Det skal aldri være og da meiner eg aldri være kunden sin feil at verkstedet glemmer , eller ikkje får tak i deler.
    Minner dere på att Dette ikke er noen reklamasjonsak/garanti., forsterkeren ble jo tatt av lynet. Når neby ikke klarer å fremskaffe deler så kan man ikke skylder på firmaet som reparerer for Neby. Ta heller å ring til neby på mandag
    å fremlegg problemet. Ring gjerne direkte til produsent ,servicesjef og fortell hvor dårlig service neby gir de norske brukerne.Kansje dette får fart på sakene.

Ett sted som har service for en norsk leverandør som ikke har noen eget dele lager bestiller deler de trenger rett fra produsent, når det er gjort så er det ikke opp til de lenger når delen kommer.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor rett ?

Men hva kan man henvise til i en slik sak, noen lover og regler må vel finnes på slik som dette en plass ?
    Noen som vet hvor og hva ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvordan ting stiller seg ved reparasjon grunnet lynnedslag, men ved garantireparasjoner har man krav på låneprodukt fra dag én dersom det på forhånd viser seg at reparasjonen vil ta mer enn to uker. Dersom et låneprodukt ikke fremstilles vil det være et større grunnlag for å kreve heving/nytt produkt om reparasjonstiden drøyer (som er en grunn til at forhandlerne gjerne gir ut låneprodukt).

Sjekk lovdata.no for informasjon om kjøpsloven.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Jeg vet ikke hvordan ting stiller seg ved reparasjon grunnet lynnedslag, men ved garantireparasjoner har man krav på låneprodukt fra dag én dersom det på forhånd viser seg at reparasjonen vil ta mer enn to uker. Dersom et låneprodukt ikke fremstilles vil det være et større grunnlag for å kreve heving/nytt produkt om reparasjonstiden drøyer (som er en grunn til at forhandlerne gjerne gir ut låneprodukt).

Sjekk lovdata.no for informasjon om kjøpsloven.
    Mye bedre formulert enn meg
    Og eg tenkte da spesielt på han som framleis venter på sitt Rotel
    produkt som er til reprasjon , 6 mnd etter innlevering,,
    der er nok det blitt brutt ein del kjøps lover..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsel: vær så snill å les første innlegg før du uttaler deg fra sak til sak. Det er slike som deg som gjør folk forvirret. Dette er IKKE en reklamasjon/garantisak og derfor gjelder ikke forbrukerkjøpsloven i det heletatt. Den eneste loven som kan brukes her er Avtaleloven som jeg skjønner, og den er HUGE.

I utgangspunktet er det vel opp til en selv om du vil bruke dette verkstedet eller ikke, og om man synes det tar for lang tid får man kreve utstyret tilbake og prøve å finne et annet verksted som evt har delen istedet.

Selvforskyldte skader på utstyr gir deg null rettigheter, derfor man bør ha overspenningsværn....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lynskade

Har søkt og lest i det aller meste av relevante tema i lovdata. Men finner ingenting som gir forbruker noen som helst krav ved reparasjon etter F.eks. lynskade.Gikk også kjapt gjennom deler av avtaleloven, men fant lite relevant stoff der.Så jeg er litt usikker på om jeg har noen rettigheter i det hele tatt.
    Men uansett så er det utrolig dårlig at importør ikke behandler sine forbrukere bedre.Jeg tror heller ikke at min 1068 hadde blitt reparert noe kjappere om skaden ikke kom av lyn.Men hva hjelper vel det. Dessuten er forsterkeren kun 11 mnd gammel.

n0stra :
    Hva hjelper det å finne et annet verksted når Neby bruker en liten anelse laaaaaaang tid på å skaffe deler?

Alternativ 2 :
    Jeg er begynt å tenke på om det er tidsbegrensninger for hvor lenge det kan ta å reparere produktet, før jeg kan kreve et nytt produkt gjennom forsikringa. Kanskje det er en kjappere mulighet.Forsikringsselskap er allerede innblandet i saken pga. andre skadede produkter.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Forsel: vær så snill å les første innlegg før du uttaler deg fra sak til sak. Det er slike som deg som gjør folk forvirret. Dette er IKKE en reklamasjon/garantisak og derfor gjelder ikke forbrukerkjøpsloven i det heletatt. Den eneste loven som kan brukes her er Avtaleloven som jeg skjønner, og den er HUGE.

I utgangspunktet er det vel opp til en selv om du vil bruke dette verkstedet eller ikke, og om man synes det tar for lang tid får man kreve utstyret tilbake og prøve å finne et annet verksted som evt har delen istedet.

Selvforskyldte skader på utstyr gir deg null rettigheter, derfor man bør ha overspenningsværn....
    Ja eg skal prøve å formulere meg meir sakleg og korrekt neste gang....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med å gå gjennom forsikringsselskapet kan være en god ide. Evt hør om du kan få egen avtale direkte mot verkstedet og få en skriftlig (epost f.ex) avtale med de om tidsforløp, da kan du klage isåfall (blir som å levere en bil på verksted og de bruker alt for lang tid i forhold til avtalt).

Ett problem her kan nok være Rotel, en del som går pga lynnedslag er nok ingen typisk slitedel og det kan jo være at de rett og slett er litt treige i avtrekkern. Evt ring verkstedet og hør hvem de får delen av, spør etter epost/fax/tlf nummer og hør med de om de har fått bestillingen eller ikke. Om det er verkstedet som er treig evt ikke har gjort jobben skikkelig kan jeg garantere at de får fingern ut når du begynner å gå de i sømmene (dette har jeg gjort selv en gang).

Verkstedet tjener faktisk mer på å reparere "ikke service/reklamasjons" produkter. Har vært borti no tull med dalens et par ganger før gjennom jobb.

Og til Forsel, beklager om jeg virka litt krass, var ikke vondt ment, ville bare ha ting klart

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

snakka med morten hjå dalens i dag. han har bestilt eprommen hjå neby 27.7!
    har purra på den fleire gonger. bestilt på nytt frå rotel dirkete den 3.11. og det ser ut som rotel ikkje greier å levere delene!!! nesten som eg har lyst å kaste alt rotel utstyr ut glaset! å ikkje kunne levere deler på 4mnd er svakt!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    snakka med morten hjå dalens i dag. han har bestilt eprommen hjå neby 27.7!
    har purra på den fleire gonger. bestilt på nytt frå rotel dirkete den 3.11. og det ser ut som rotel ikkje greier å levere delene!!! nesten som eg har lyst å kaste alt rotel utstyr ut glaset! å ikkje kunne levere deler på 4mnd er svakt!
    Er dette ein reklamasjonsak eller garanti sak , så hadde eg nå gått videre med saken.
    For dei har tydeligvis ingen interesse av å reparere dette produktet- :-x

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette ein reklamasjonsak eller garanti sak , så hadde eg nå gått videre med saken.
    For dei har tydeligvis ingen interesse av å reparere dette produktet- :-x
    det er dessverre ein reperasjonssak. Reperatøren sa at rotel sliter med å levere eeprommen pga at det er ein del folk som flasher den og er uheldige med den. eg er ikkje ein av dei, for min var defekt når eg kjøpte den. fekk forsåvidt flasha han, men fekk ingen lyd i den. fekk hjelp av electra til å sjekke den men han konkluderte med det samme som meg at den måtte på service... og der trur eg den blir til det vokser gras på hovet mitt

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: ENDELEG!!! etter over 6mnd venting og mange mailer til alle folk som har med rotel å gjera er min RSP 1098 i mitt kjære heim! håpar trådstarter har fått sin også sida delene kom på torsdag trur eg det var. lukke til i alle fall!
    neby tok regningen på reperasjonen fordi det tok så inni HEL**** lang tid. skulle berre mangla!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •