Kortvarig glede med DENON AVR-2106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kortvarig glede med DENON AVR-2106

Fikk hjem min nye resceiver DENON AVR-2106 på sønda. På mandag tok den kveld. Reciveren står bare og blinker med rødt lys i stanby knappen.
    I og med jeg bor langt fra nermeste butikk ble jeg nødt for å sende den med poste. Off dette kommer til å ta tid.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Fikk hjem min nye resceiver DENON AVR-2106 på sønda. På mandag tok den kveld. Reciveren står bare og blinker med rødt lys i stanby knappen.
    I og med jeg bor langt fra nermeste butikk ble jeg nødt for å sende den med poste. Off dette kommer til å ta tid.
    ikke for å være ekkel mot deg, men.. THAHAHAHAAAA!!!! 2106 er like ille som 2105.... nå har jeg lært det også.. men du bør si at du vil ha en bedre modell hvis problemet fortsetter.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten.. hva slags høyttalere bruker/brukte du på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dalie suite 2.8, hele serien. Men en ting til jeg merket meg den lille stunda den virket. Det kom en forferdelig ulyd etter jeg hadde kjørt autooppsett, eller det vil si når jeg lagret innstillingene. Noen som har kjennskap til denne lyden????

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/24532-denon-avr-2105-feil.html

Her, les min erfaring med AVR-2105. Om det er noe trøst så har du min dypeste medfølelse

Mvh.

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/24532-denon-avr-2105-feil.html

Her, les min erfaring med AVR-2105. Om det er noe trøst så har du min dypeste medfølelse

Mvh.

Andreas
    Ser ut som ting ordna seg for deg til slutt. Har du hatt noen problemer i ettertid med den? Hva med den merkelige lyden når jeg lagrer etter autokalibrering, noe kjennskap til den?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer i ettertid nei, og uldyer etter lagring av autosetupen kjenner jeg ikke til. Du mener ikke test tonen som hver høyttaler spiller av under autosetup?

Mvh.

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer i ettertid nei, og uldyer etter lagring av autosetupen kjenner jeg ikke til. Du mener ikke test tonen som hver høyttaler spiller av under autosetup?

Mvh.

Andreas
    Nei mener ikke testtonen, det kom/kommer en ulyd akoratt i det øyeblikket jeg lagrer oppsettet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres rart ut, slik er det ikke her iallefall!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres rart ut, slik er det ikke her iallefall!
    Sikkert noe galt med mikrofon eller noe som har med denne autogreia, siden det var rett etter en slik autokalibrering den tok kveld.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig kjedelig når slikt skjer med en splitter ny forsterker. :-(
    Får håpe at det ikke tar like lang tid som hos meg (6 uker)

Jeg krysser fingrene

Mvh.

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det rett før jeg gir opp. Det ser ut som om posten har somlet vekk pakken min. på pakkespor står det kun innlevert postkontor. Når jeg ringer kundeservic på posten, så er det ingen som vet hvor pakken er, de sier bare at den burde vært komt fremm nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det samme skjedde med min 2106...
    standby lyset stod bare å lyste. det viste seg at jeg hadde brent høytaler utgangene eller no sann:???:
    skjedde også ganske kort etter at jeg kjlpte den.. var innen et par uker...
    sikkert en slags produskjonsfeil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergern
    det samme skjedde med min 2106...
    standby lyset stod bare å lyste. det viste seg at jeg hadde brent høytaler utgangene eller no sann:???:
    skjedde også ganske kort etter at jeg kjlpte den.. var innen et par uker...
    sikkert en slags produskjonsfeil.
    Fyren som jeg snakket med på hifi lovte meg å slippe å vente i flere uker. Han sa vi skal nok ordne opp, men han sa ikke eksakt hvordan, men først må den komme frem med posten. Får virkelig håpe jeg slipper å vente i flere uker. Hvoedan er det med denne ulyden som jeg beskrev tidligere i tråden, har du den på din?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum.
    Jeg har også 2106. Den fungerer helt overlegent, faktisk så bra at selv jeg er imponert over den etter ett nedrykk fra 1KW rotel effekt og Rotel rsp1068.
    Ikke for å pirke på noen men ofte er det ikke utstyret det er feil med men brukeren.
    Man må bruke sunn fornuft ved bruk av utstyret og matching av load.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Hum.
    Jeg har også 2106. Den fungerer helt overlegent, faktisk så bra at selv jeg er imponert over den etter ett nedrykk fra 1KW rotel effekt og Rotel rsp1068.
    Ikke for å pirke på noen men ofte er det ikke utstyret det er feil med men brukeren.
    Man må bruke sunn fornuft ved bruk av utstyret og matching av load.
    Det er mye fornuftig i det geiri sier her. Dali Suite 2.8 er overkill på 2106. Jeg synes at den blir for liten selv for mine DM309. Og vurderer sterkt å gå til anskaffelse av effektrinn. Etter at jeg kjøpte sub, og deler ved 80 Hz merker jeg også stor forskjell, forsterkeren har tydeligvis mye mer og rutte med.

Mvh.

Andreas

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvitt deg med Denon'en.. og skaff den en Onkyo 603 istede, den er HELT RÅ!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye fornuftig i det geiri sier her. Dali Suite 2.8 er overkill på 2106. Jeg synes at den blir for liten selv for mine DM309. Og vurderer sterkt å gå til anskaffelse av effektrinn. Etter at jeg kjøpte sub, og deler ved 80 Hz merker jeg også stor forskjell, forsterkeren har tydeligvis mye mer og rutte med.

Mvh.

Andreas
    Kjenner jeg blir litt irretert når folk kommer og skal være så etterpåkloke. Jeg har snakket og spurt de jeg har kunnet før anskaffelse av 2106, og alle har gitt meg grønt lys dvs. folk her på forumet og de som jobber på hifi for å kjøpe denne til nevnte høytalere. Forsterkeren tok kveld lenge før jeg fikk tid til å prøve noen høye volum, og denne ulyden som kommer/kom når jeg lagret etter autokalibrering har ingenting med høytalerene å gjøre. Jeg merker meg at også andre har hatt samme problem med samme forsterker, så jeg er ikke i tvil om at dette er en produksjons feil.
    Jeg har tidliger kjørt en mye mindre sony forsterker på høytalerene og aldri hatt problemer. Kan vel også nevnes at jeg sjelden spiller på høye volum pga barna og kona. Måtte bare få det ut, syns ikke noe om når folk hinter til at det er min egen feil, når faktisk jeg som bruker ikke har gjort noe galt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du misforstår meg litt, jeg mener absolutt ikke det er din feil, det jeg prøver å si er at du nok vil få en bedre lytteopplevelse med ekstra kraftreserver i bakhånd. Jeg fikk iallefall et løft i lydbildet etter at subben tok seg av de tyngste tonen, jeg har etter en ukse tid begynt å bli fornøyd med integreringen av suben også.

Nå kan ikke jeg huske å ha sett tråden der du spør om dette i forkant av et evt. kjøp, men hadde jeg gjort det ville jeg nok ha anbefalt deg en kraftigere forsterker, eller nei, jeg ombestemmer meg. Jeg liker klangen og lyden av Denon så godt at jeg ville anbefalt deg den og et effektrinn! :-)

Dessuten må jeg rette en liten pekefinger mot Skorob, syns du gjerne kan komme med litt underbyggende informasjon når du bare slenger ut slike påstander. Har du hørt begge to? Og uansett, om du ikke har det, kom iallefall med noen ord om hvordan den låter, specs, eller en eller annen grunn til at du anbefaler denne i stedet for 2106.

Mvh.

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du misforstår meg litt, jeg mener absolutt ikke det er din feil, det jeg prøver å si er at du nok vil få en bedre lytteopplevelse med ekstra kraftreserver i bakhånd. Jeg fikk iallefall et løft i lydbildet etter at subben tok seg av de tyngste tonen, jeg har etter en ukse tid begynt å bli fornøyd med integreringen av suben også.

Nå kan ikke jeg huske å ha sett tråden der du spør om dette i forkant av et evt. kjøp, men hadde jeg gjort det ville jeg nok ha anbefalt deg en kraftigere forsterker, eller nei, jeg ombestemmer meg. Jeg liker klangen og lyden av Denon så godt at jeg ville anbefalt deg den og et effektrinn! :-)

Dessuten må jeg rette en liten pekefinger mot Skorob, syns du gjerne kan komme med litt underbyggende informasjon når du bare slenger ut slike påstander. Har du hørt begge to? Og uansett, om du ikke har det, kom iallefall med noen ord om hvordan den låter, specs, eller en eller annen grunn til at du anbefaler denne i stedet for 2106.

Mvh.

Andreas
    He he, ble kansje litt amper tone i mitt forrige innlegg. Jeg har også subben til suite serie, og den tar seg av den tøfeste bassen ja. Tanken hos meg var og begynne med denne for så og bygge ut ved en senere anledning.
    Nå må bare posten og hifiklubben få litt fortgang på saker og ting...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •