denon 3803 slår seg av ved høy lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

denon 3803 slår seg av ved høy lyd

Når jeg ser film så skrur reciveren seg av helt plutslig. power lyset står og blinker. et eksempel er på istid. helt i begynnelsen da de 2 isfjellene kræsjer sammen. akkurat da slår den seg av. Jeg må skru volumet lavere for at det ikke skal skje.

Hvis jeg setter høyttalerne til small og crossover på 80 så går det helt fint. det er når jeg har de som large og lar de ta seg av LFE at det går galt men det er da det er best lyd

høttalere er CW e-710, men jeg bruker rotel RB1080 til å drive dem. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor denon forsterkeren sliter, det er jo ikke den som driver de. vet noen hva som er problemet?.

Når jeg ser film bruker jeg å ha volumet på mellom 0- -10 under -10 begynner det å bli problemer altså. kan også legge til at det virker som det bare er noen filmer. testa med return of the king nå og der er det ingen problemer.

Her er filmer som problemet kommer :
    Istid, nevnte scene.
    Batman begins. scenen der han slåss på isen sammen med han fyren, han som trener han opp.
    The jacket: i begynnelsen der gutten skyter hovedpersonen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde akkurat samme problemet med min 3805 og B&W604 høytalere. Jeg fikset dette med å sette inn en rb1080 akkurat som deg, og har nå ingen problemer uansett lydnivå. Kan det være generell kjøling av forsterker som er problemet? F.eks om effektforsterkeren er plasert under og varme stiger opp fra den, eller om den ikke får nok ventilasjon?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Jeg hadde akkurat samme problemet med min 3805 og B&W604 høytalere. Jeg fikset dette med å sette inn en rb1080 akkurat som deg, og har nå ingen problemer uansett lydnivå. Kan det være generell kjøling av forsterker som er problemet? F.eks om effektforsterkeren er plasert under og varme stiger opp fra den, eller om den ikke får nok ventilasjon?
    Da ville det ikke skjedd i nøyaktig samme scene hver gang. Jeg vet dessverre ikke hva det kan være.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det skjer ved store element utsving og stor watt avgivelse. Kan mistenke at det kan være en feil i beskyttelses kretsene i forsterkeren så de kobbler ut før de egentlig burde, men det er jo andre muligheterer med feil/overledninger i høytalere osv, også, som kan forekomme. Kjennes forsterkeren varm ut før disse lyd effekt senene "slår" den ut?

Har på CV høytalere vært ute for løse ledninger som henger ned fra delfilteret, og som har ligget skremmende nært treminalene på bass elemntet, osv. Ville gått over høytaler kabler og inspisert inni høytalerene, før eventuelle rep. av forsterkeren. Edit: Ser av innlegget ditt at du har en egen effekt forsterker til å drive hoved høytalerene, det kan jo tyde på en dårlig kontakt i forsterkeren eller at kanskje spenningen på stømkursen varierer utenfor det Denonen liker når rotel forsterkeren jobber. Du kan jo prøve å gjennskape litt fysisk vibrasjon på en annen måte enn fra høytalerene , og se om forsterkeren kobbler ut ved litt vibrasjon.

Mange Surr.Receivere har en "belastningstyrt" vifte som kjøres ved behov. Kjenner ikke den nevnte Denon receiveren så godt, men tenker blandt annet om det er noen tilbakemeldings sytem på vifta som kan feile, som gjør at laster som krever ekstra kjøling får forsterkeren til å gå ned hvis den ikke får melding om at vifta fungerer som den skal.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd med andre høyttalere. b&w 604s3, og det skjer akkurat på de samme scenene der også, så det er forsterkeren det er no galt med. for at det ikke skal skje må jeg skru volumet ned eller stille bassen ned. Det rare er at det er mange scener med mye mer bass som går helt fint.

Jeg har en maranz sr5200 stående. Jeg skal prøve å koble til den til helga og se om det skjer der også. kommer med tilbakemelding om hvordan det gikk. takk for svar.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker helt fint med marantz reciveren, så da er det no galt med denon. Må vel bli en tur innom klubben da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •