110 volt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: 110 volt

Newcomer sorte bill sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 110 volt

Har tenkt å kjøpe noe greier på Ebay fra USA og det jeg lurer på i den forbindelse, er om det blir problemer pga. el-produkter der borte bruker 110 V?
    Er det ikke bare å kjøpe en adapterplugg på Biltema , sette den amerikanske pluggen inni den og pjåte det hele i en god gammeldags norsk stikkontakt?
    Må nevne at jeg gjorde det jeg her beskriver med en Sony MP3 spiller jeg kjøpte derfra, og den funker som bare det.
    Går det an på større ting som feks. en receiver?
    Mener å ha lest en plass at det ikke er noe problem, men tenkte jeg skulle sjekke her først...

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den takler 230v så tror jeg det går ann å bruke adapter, men da skal det stå på at den kan ta 230v.

Jeg kjøpte ipod fra Singaphore, og kjøpte bare et adapter så laderen passet i kontakten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

må se på effekt

Hvis apparatet ikke støtter 230/240 Volt så må du ta hensyn til max effekt på apparetet og ha en tilsvarende adapter eller step-up konverter. Til små ting som har batteri som skal lades opp er det greit med en biltema dings, men hvis du skal ha en spennings konverter til en receiver så vil den gjerne koste 1000-2000 kroner.

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det ingen andre måter man kan slippe billig unna med, ved å kjøpe en receiver i USA?? Har så utrolig lyst til å kjøpe HK 7300 derfra, koster jo 3 ganger mer i Norge, enn den gjør i USA..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis den tar 230 volt så er det jo ikke noe problem, da kjøper du bare en overgang fra amerikansk kontakt til norsk, evt tar av den amerikanske kontakten og setter på en norsk. hvis forsterkeren ikke tar 230 volt, men bare 110 så sier det seg selv du må kjøpe utstyr som kan levere den strømmer forsterkeren krever. du kjøper ikke en h/k 7300 for så å gi den dårlig strøm, da kunne du like gjerne kjøpt eltax

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    hvis den tar 230 volt så er det jo ikke noe problem, da kjøper du bare en overgang fra amerikansk kontakt til norsk, evt tar av den amerikanske kontakten og setter på en norsk. hvis forsterkeren ikke tar 230 volt, men bare 110 så sier det seg selv du må kjøpe utstyr som kan levere den strømmer forsterkeren krever. du kjøper ikke en h/k 7300 for så å gi den dårlig strøm, da kunne du like gjerne kjøpt eltax
    Det med adapter/overgang synes jeg høres veldig risikabelt ut.. Det skal vel ikke så altfor mye til for at det blir ødelagt, og da går strømmen rett igjennom, og da smeller det, noe som er veldig trist når du har kjøpt en så dyr vare fra USA. Hvis den tar 230 V, burde det ikke da egentlig vært en bryter bakpå forsterkeren, sånn som det er på enkelte pc'er, swhitcher bare over fra 110 V - 230 V..

Hvilke andre land, hvor man kan få kjøpt denne slags elektronikk, bruker 230 Volt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du søker på f.eks "110v" vil du bl.a finne denne tråden hvor jeg linket til World-Import.com som selger omformere til greie priser

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det vil si, at om en receiver fra USA kun tar 110 V, så kan du enkelt bruke en omformer?
    I såfall hvilken skulle jeg hatt til en HK 7300 eller HK 635?
    Er ikke dette mulig å få kjøpt i Norge a? Blir jo dyrt å bestille det fra USA(frakt og toll).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får helt sikkert kjøpt slike i Norge også, men jeg vet ikke om noen utsalgssteder. Dessuten tror jeg de koster en god del mer her. Finn priser og sammenlign, jeg tror det blir billigere å kjøpe de fra USA, selv med toll og mva.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Så det vil si, at om en receiver fra USA kun tar 110 V, så kan du enkelt bruke en omformer?
    I såfall hvilken skulle jeg hatt til en HK 7300 eller HK 635?
    Er ikke dette mulig å få kjøpt i Norge a? Blir jo dyrt å bestille det fra USA(frakt og toll).
    Se på specs på HK 7300, se hvor mye watt den trekker:
    Power Consumption: 1,360W Max. (7 channels driven)
    Kjøp en omformer som har litt mer enn dette, for å være på den sikre siden ville jeg gått for en 2000W. Det er uansett ikke stor forskjell i pris på dem.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det vil altså være sikkert å kjøpe HK 7300 og en omformer på 2000 Watt? Skulle gjerne ha bestilt disse på samme sted, toll og frakt er jo ikke akkurat billig fra USA til Norge.

Hva blir den billigste måten for meg å gjøre det på? På www.magnum.no kan man regne seg fram til hvor mye frakt og toll det koster når du kjøper en vare i fra USA. 11 611 kr kom jeg fram til. Synes dette ble litt dyrt når forsterkeren koster 8 500 norske kroner.

En omformer til 300-600 kr fra et annet nettsted, kan da bli på godt over 1000 kr, altså blir totalsummen ganske høy i forhold til det jeg egentlig hadde tenkt til å bruke på en receiver. Hadde heller ikke i tankene at jeg skulle kjøpe i fra utlandet.
    En annen ting; det blir vel ikke noen forsinkelser med bruk av en omformer? Strømmen skal jo tross alt gjøres om.

Jeg har hørt rykter om at det er billig å handle elektronikk i fra Kina, kan dette stemme? Kan noen gi meg link/linker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •