Kvalitetstap ved innkobling på receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitetstap ved innkobling på receiver?

Jeg vurderer å kjøpe en hjemmekinoreceiver for å koble Xbox, PS2 og DVD-spiller til denne fremfor AVer TV Box3, som gir et enormt kvalitetstap.

Planen er å koble til at med S-video/component for så å ha en lang S-videokabel til X1. I tillegg skal lyden "reroutes" til Densen B-200 forforsterker hvis jeg ikke kobler den direkte da.

Vil dette fungere i praksis? Jeg er fristet til å kjøpe en billig receiver siden jeg ikke skal bruke forsterkerdelen, men vil dette forringe bildet som egentlig bare skal "samles" til en kabel?

Jeg kan evt. også bruke en B-Tech BT945 switchbox med fjernkontroll. Ca. kr. 2000,-

http://www.b-tech-int.com/BT945.htm

Da blir det imidertid Scart og ikke S-video tilkobling.

Noen tips??

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville absolutt kjøpt en hjemmekinoreceiver til dette formålet, kjøper du en som har preout på alle kanaler, kan du i tillegg få surroundlyd ved å koble front preout til effektforsterkern din (den har vel to innganger?), og bruke receiverens effektforsterker til de andre kanalene.

Alle ting som stilles i veien for videosignalet vil nedgradere bildekvaliteten, samme om det er en ren switcheboks eller en receiver. Har du lange kabelstrekk, dvs samlet lengde over 10 meter, er det faktisk bedre å bruke kompositt enn S-video, da komposittsignalet har mye bedre connectorer, og kabelen er mye tykkere enn en S-videokabel, som har to tynne koakser innvendig.

Personlig, synes jeg at 5 meter S-videokabel gir uakseptabelt tap i bildekvalitet, men har fått litt pepper for den påstanden.

Frode

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V540RDS ?

http://www.yamaha-online.de/products...vset=&newsset=

Densen B-300XS har vel to innganger ja.. Greit å ha muligheten til å koble til noen små bakhøytalere en gang da.

Ingen tips til små, enkle switchbokser som holder mål?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •