Cambridge Audio vs NAD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge Audio vs NAD

Jeg har over "lengre tid" brukt Cambridge Audio C500 sammen med NAD 218THX og B&W CM4. Dette har i grunn fungert greit og lydkvaliteten har vært bra, bortsett fra de få gangene jeg har villet guffet på skikkelig. Da har det på en måte "flatet ut".

For å slippe det problemet byttet jeg ut Cambridgen med en NAD c160 forforsterker. Førsteintrykket da jeg koblet den til var skuffende lydmessig. Følte jeg gikk ned i lydkvalitet. Lyden flatet riktignok ikke ut på samme måten på høyt volume. Gav den noen dager for å få den varm osv uten at dette gjorde det helt store.

NADen er bedre på mannestemmer og akustiske gitarer. Ellers låter Cambridgen bedre på omtrent all musikk jeg liker å høre på.

For å få avkreftet eventuelle forandring i smak av lyd byttet ut med en NAD 314 som jeg kun brukte forforsterkerdelen av. Til min forskrekkelse låt den bedre enn NAD c160.

Har jeg rota meg borti en mandagsversjon eller er de dedikerte forforsterkeren fra NAD av en helt annen (dårligere karakter) enn de integrerte? Cambridgen kostet tross alt 1500 kroner!! NAD c160 kostet 4500

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om naden kostet 4500,- så er jo det en stund siden.. Jeg hadde selv cambridgen, men byttet den med fordel for cayin, og herregud for en forbedring!!!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar man prisen i betraktning er jo den Cambridgen et veldig bra kjøp. Jeg hadde en før og jeg var storfornøyd. hadde den ganske lenge. du kan jo teste med andre effektforsterkere til begge forforsterkerne og hjelper ikke dette kan du se etter en ny forforsterker. Jeg har thule PR 100 og kan anbefale den, finnes også i en 150 utgave som er fullbalansert, om det skulle være nyttig. ellers er de veldig like og jeg mener hvertfall at de er gode!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om cambridgen ikke klarer å drive effektforsterkeren fullt ut.
    Har hatt samme problem med min Tandberg 3038A som krever meget lettdrevet effektforsterker for å kunne briljere :wink:

A

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange nyttige svar. Har sett litt på Thule sine selv men har ikke hatt muligheten til å teste den sammen med oppsettet jeg har i dag. Det er en dyr hobby å ta testene hjemme også desverre.

cayin kjenner jeg ikke til. Hvem er forhandler av det?

Effektforsterkeren jeg har er jeg storfornøyd med. Den fungerer veldig bra sammen med B&W-ene.

Når det gjelder alderen på c160 er jo 314 eldre men har likevell en mye renere tone.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C160 er rimelig slank i lyden.. NAD C162 er endel bedre, anbefales..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm da var det mao litt teit av meg å spare penger på å kjøpe brukt da
    Trodde forskjellen ikke var så stor og fikk det "bekreftet" fra slike "vitere".

Låner hifiklubben ut saker dersom man vil teste ting skikkelig? I Ålesund har de mer eller mindre rasert butikken sin og har nå minimalt med gode lytterom. Sist ble jeg plassert i støyende omgivelser da jeg sku høre en forsterker jeg vurderte.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proteque
    hmmmm da var det mao litt teit av meg å spare penger på å kjøpe brukt da
    Trodde forskjellen ikke var så stor og fikk det "bekreftet" fra slike "vitere".

Låner hifiklubben ut saker dersom man vil teste ting skikkelig? I Ålesund har de mer eller mindre rasert butikken sin og har nå minimalt med gode lytterom. Sist ble jeg plassert i støyende omgivelser da jeg sku høre en forsterker jeg vurderte.
    Er du en kjent skapning i den butikken, så syns jeg du burde få lov itl å ta med hjem og teste de ja.. Forforsterer og cdspiller er det som gjør lyden mest syns jeg. Effekttrinnet gjør jo sitt det også, men ikke såååå mye suns jeg.. har mer med kontroll å gjøre det . Men alt i alt er det lydkvalitet der og.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Cambridgen satt på plass igjen og naden pakka ned. Får legge den ut for salg. Får legge pengene jeg får for den i en Thule PR 100. De er jo ikke dyre de i grunn

Må self høre om den har en type lyd jeg liker først.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    just in case... Jeg har 0 kjenskap til balanserte ut/innganger. NAD218 har balanserte innganger. Det er ingen problemer å bruke den på en thule nei? Er det mye å hente lydmessig på å bruke balanserte ut/inn-ganger?

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proteque
    cayin kjenner jeg ikke til. Hvem er forhandler av det?
    Norsk Audio teknikk i storgata i Oslo, sjekk www.norskaudioteknikk.no

Du kan jo sjekke http://www.interceptor.dk/ (dansk butikk) hvis du vil lese mer om cayin, synes de har en mer informativ side enn norsk audio teknikk.

Har cayin pre/effekt selv og er fornøyd med det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.tnt-audio.com/ampli/thule100_e.html Denne var ikke videre nådig mot Thule pr100. Stemmer deres review med den generelle oppfatning av produktet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •