Rotel RB-985

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Rotel RB-985

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RB-985

Hei!

Har hatt ein eldre Rotel RB-985 forsterker på lån ei stund..
    Og no lurer eigaren på å selge denne på det åpne marked..

Er det nåkken som vet ka lydkvalitet ein kan rekna med at snart 10år gamle effektforsterkarar har i seg?? Eg har ikkje testa den sjøl i riktig oppsett, sio eg ikkje heilt har muligheter til det..

Vil det vera lurt å beholde denne effektforsterkaren og kjøpe ein prosessor/forforsterker nå budsjettet tillater det?? Eller er det bedre å kjøpe reciever for tilsvarende sum??

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en ganske kjent teknologi, så jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på denne og 1075. Det som er sikkert er at man får ganske mye for pengene når man kjøper denne effektforsterkeren. Skal du kjøpe den nyeste så koster den fort 13k, mens man gjerne gir 2-3-4k for denne (avhengig av stand, alder etc).

Jeg har selv denne effekten, men jeg har ikke fått sammenlignet med andre effektforsterkere. Jeg har slått meg til ro med denne

Mvh

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreash
    Hei!
    Vil det vera lurt å beholde denne effektforsterkaren og kjøpe ein prosessor/forforsterker nå budsjettet tillater det?? Eller er det bedre å kjøpe reciever for tilsvarende sum??
    Jeg ville definitivt beholdt Rotel'en, og kjøpt en receiver/forforsterker senere. Du må bruke mye penger på en receiver for at effektdelen skal være på høyde med Rotel'en.

Effektforterkere er stort sett analogteknikk, og dreier seg mest om strømforsyning og utgangstranssitorer, og der tror jeg ikke det har skjedd så mye de siste årene, ihvertfall ikke sammenliknet med utviklingen på prosessorsiden.

Jeg har selv gått fra receiver via en 985 og har nå en 991 til frontene, og høyttalerene min spiller bare bedre og bedre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •